Emerson, Lake & Palmer izdaju treći studijski album „Trilogy“.
Ovo je album s kojim EL&P definitivno utvrđuju svoje pozicije na oba kontinenta, te počinju s nastupima u velikim dvoranama, koji će po izlasku sljedećeg „Brain Salad Surgery“, odvesti grupu na stadione.
„Trilogy“ u sebi objedinjava sve ono čemu je grupa težila – “klasični” pristup kompoziciji, utkana melodija i ritmička raznolikost.
Nastanak ovog album ima svoju posebnu priču, koju ću jednog dana ispričati u većem osvrtu. Za kratku noticu iz povijesti muzike, samo par interesantnih činjenica.
“The Endless Enigma”, koja se sastoji od tri dijela, kao uvod ima, bar se tako prije mislilo, bubnjevima generiran ritam rada srca. “Zabluda” je trajala skoro 40 godina, kad je prilikom remasterianja albuma Jakko Jakszyk, koji je sjedio za pultom lansirao informaciju da je u stvari taj ritam srca modulirani Lakeov bas. Muzičkim se krugovima razvila rasprava, no, osobno, poznajući rad Jakko Jakszyka, vjerujem da je tomu tako.
Uostalom, ni jedan od aktera se nije oglasio tim povodom, što je neposredno dalo potvrdu toj tvrdnji.
Emerson, Lake & Palmer – “From The Beginning”
U kontekstu činjenica vezanih za ovaj album, još jedna, pomalo bizarna. Kompozicija “From The Beginning“, koja je u biti trebala nositi album, to ustvari nije. Bila je to „Hoedown“, obrada kompozicije Aaron Coplanda, koja postaje koncertni standard grupe.
E sad, na jednu stranu imamo “From The Beginning“, prekrasnu baladu kakvu samo Greg Lake može napisati, i koja se kao samostalna singlica penje na top liste, zauzimajući srednji dio Billboarda, a u kontekstu uspjeha albuma ima minornu ulogu. Pa sad neka netko bude pametan, ali takva su vremena bila.
Nadalje, u uvodu kompozicije “The Sheriff”, Carl Palmer slučajno palicom zakači činelu i pri tom poprilično glasno prosikće “shit“, što se lijepo može čuti ako se pažljivo sluša. Razlog zadržavanja ove verzije jest u neponovljivosti trenutka i svi su se složili da je to to, a ako nekome smeta riječ “shit“, to nije njihov problem (o tempora, o mores!)
I još jedna za kraj, iako kurioziteta, bizarnosti ima na pretek.
Još je 1974. godine je objavljeno da album izlazi u quadrophonic tehnologiji reprodukcije zvuka. Čak je izdan i katalog s brojem izdanja (“Cotillion QT-9903”), ali album u ovoj verziji nikada nije ugledao svjetlo dana.
Objašnjenje visi dan danas u zraku.
Emerson Lake & Palmer – “Hoedown”
Omot albuma je izašao iz produkcije dizajnerske kuće Hipgnosis, pred kojom su u tom trenutku stajali novi izazovi i bili su na putu da postanu zvijezde kao i oni za koje su izrađivali omote. Osobno, mislim da originalni omot nije uspio iz nekoliko razloga, a najosnovniji je taj što je slika realizirana u nekoj vrsti arta koji se nalazi na pola puta do “naive“.
Unutrašnji dio albuma je OK, prolazi.
(Sadržaj kojeg nosi album jest oslikan omotom, ali poentiram na izvedbu!)
Album „Trilogy“ je lansirao grupu u nebesa, ali i pored svoje kvalitete, uloge i značaja, predstavlja završni korak prema ultimativnom ostvarenju ove grupe, “Brain Salad Surgery”, albumu koji će donijeti Emerson, Lake & Palmer kao neprikosnovene vladare stadiona.
Emerson, Lake & Palmer – „Trilogy“ / full album
Ja nisam vlasnik autorskih prava fotografija, videa ni muzike. Stoga, sva prava idu samo stvarnim vlasnicima. Ako ste pak vlasnik fotografije, videa ili muzike, kontaktirajte me mailom, koji se nalazi na stranici “Info”, i video sa svim sadržajima će biti uklonjen sa portala.
I am not the owner of either the image, video or the original songs. Therefore, all rights go to their respective owners. If you are the owner of the image, video or any of the songs, write to me a private message, located on “Info” page, and I’ll delete this video immediately.