„Osobno, pomalo sam skeptičan, ne zato što sumnjam da će Mike Oldfield napraviti smisleno djelo, već radi one druge, čisto kreativne strane.
Nakon pola stoljeća nastaviti onda gdje si stao sa svojim možda najboljim radom, to je rijetkima, ako ikome uspjelo u mjeri da se taj nastavak smatra integralnim dijelom “projekta“.
Ostaje da sačekamo i vidimo!“
Ovo su bile riječi s kojima sam zaključio objavu vijesti da Mike Oldfield priprema novi album. Moj je skepticizam počivao na činjenici da je Mike Olfied u nekoliko navrata tijekom umjetničkog života u potpunosti zaokružio svoj dio opusa i otvarao novi, potom i njega zatvarao i nakon 26 studijskih albuma vjerojatno ni on sam nije znao kuda krenuti.
Znao je da negdje mora, jer umjetnički poriv je neoboriv i kontra njega se ni jedan umjetnik ne može boriti, a pogotovo ga ne može pobijediti.
Mike Oldfield – “Return To Ommadawn” / promo
U međuvremenu je na površinu isplivalo par činjenica koje približavaju razlog o nastavku (po meni!) najuspješnijeg djela Mike Olfieda. Sam je Mike izjavio da je jednostavno kopirao Jean-Michel Jarrea. Jarre je kao i Mike zaokružio svoj opus i bio mu je potreban pravac kojim bi krenuo. Obratio se svojoj publici i od nje dobio odgovor u kojem smjeru bi željeli da krene.
Tako je Mike Oldfield uspostavio široku komunikaciju sa svojom bazom i rezultat je ipak pomalo iznenađujući. Auditorij nije glasao za “Tubular Bells” , pa ni za neke od komercijalnijih albuma, već za “Ommadawn” koji je uz to još i najkompleksniji kojeg je Mike izdao. Ne preispitujući rezultate koje mu je auditorij dao, krenuo je u težak proboj kroz okvir (sada već klasičnog) djela i pokušao napraviti nastavak. U biti, pokušao je nastaviti ondje gdje stao 1975. godine.
Mike Oldfield – “Return To Ommadawn” / promo
Klizak je to teren, prepun zamki i stranputica. “Ommadawn” je jednostavno previše samostojan, previše poznat, previše cjenjen, previše .. , da bi njegov nastavak bio “još jedan album u nizu“.
Pred nama je “Return To Ommadawn”!
I odmah, Mike Olfied je napravio nemoguće!
Uspio je nakon 40 godina uhvatiti esencu svog djela, prenijeti je u ovo stoljeće i podastrijeti pred nama pregršt slika obojanih pastelnim zvučnim bojama i prošaranih bezbrojnim instrumentima (koje sve sam svira!). U “igru” se ponovo vratio arsenal kojeg sačinjavaju: akustična, klasična, 12-žična i električna gitara, kontrabas i električna bas gitara, mandolina, harfa, bouzouki, banjo, grand piano, Farfisa orgulje, ARP 2600 & Solina synths, bodhran, klavir čembalo ili ukratko, sve moguće klavijature koje možete zamisliti. I za kraj, tu su udaraljke, od klasičnih bubnjeva, gonga, cjevastih zvona, timpana …..
Mike Oldfield je majstor melodije i to je možda najviše do izražaja došlo baš na ovom albumu. Pogotovo u sekvencama u kojima “žonglira” s ritmovima i fragmentima melodija sa “Ommadawn”-a. Prekrasni su to trenuci, kad vas asocijacija odnese na jedno mjesto, a zvuk kojeg čujete na sasvim drugo. Uokviren dijelom u tribalne ritmove Oldfield kondenzira keltski folk izričaj transformirajući ga u pitki progresivni folk, svima prihvatljiv i poželjan.
Kako bi do kraja ostao dosljedan Oldfield se vratio formi koju je njegovao u sedamdesetima, pa tako “Return to Ommadawn” isporučuje u dva glazbena segmenta, od kojih svaki zauzima svoju stranu vinila, odnosno na CD-u je samo podijeljen u “Part I” i “Part II”.
Ovo je album o kojem bi se moglo pisati danima. Njegovo slušanje vabi za pokazivanjem velikog i pobuđuje priču o njegovoj svrsishodnosti. I u kontekstu vremena, da, ovo je veliki album, ovo je hrabar album velikog umjetnika, krucijalnog značenja.
O njemu najviše govori jedna koju sam našao na netu i s kojom ću završiti ovu preporuku.
„Return to Ommadawn“ could almost be subtitled „Return to Vinyl“!
Dovoljno!?
Ja nisam vlasnik autorskih prava fotografija, videa ni muzike. Stoga, sva prava idu samo stvarnim vlasnicima. Ako ste pak vlasnik fotografije, videa ili muzike, kontaktirajte me mailom, koji se nalazi na stranici “Info”, i video sa svim sadržajima će biti uklonjen sa portala.
I am not the owner of either the image, video or the original songs. Therefore, all rights go to their respective owners. If you are the owner of the image, video or any of the songs, write to me a private message, located on “Info” page, and I’ll delete this video immediately.