Emerson, Lake & Palmer snimaju treći album “Pictures at an Exhibition”.
Nastanak ovog albuma je bio sve samo ne lagodan, a bilo je i trenutaka kad je u potpunosti bio doveden u pitanje.
Detaljnije:
Nakon što je grupa izdala prvi album kojim se probila u gornji razred otočkog progresivnog rocka, odlučili su realizirati Emersonov san kojeg je sanjao već par godina, obraditi veliko djelo “Pictures at an Exhibition”, Modesta Mussorgskog.
Pri samom izlaganju namjera diskografska kuća je reagirala onako kako mastodont koji ne shvaća trenutak, može reagirati. Zanijekali su albumu pravo na postojanje, izrazivši sumnju da se neće prodavati, jer do tada nitko nije izdao obradu cijelog klasičnog djela kao cijeli album.
Diskografska kuća je pak kao kompromis na stol stavila prijedlog da grupa uđe u studio i snimi neki drugi “drugi” album, a “Pictures ar Exhibition” će biti izdan na klasičnoj tiketi iste kompanije. Grupa nije pristala na to, jer su opravdano sumnjali da će na taj način djelo biti u potpunosti ignorirano i potopljeno prašinom koja bi se na albumu taložila na policama.
Kompromis sa strane grupe je uključivao privremeno odustajanje od realizacije projekta i ulazak u studio. Potom, kako situacija bude diktirala, vraćanje projekta u život ili ….
Album “Tarkus” ima zahvaliti život baš tim okolnostima, jer Emerson, Lake & Palmer su ga iznjedrili u nepuna dva mjeseca rada. Album ih je cementirao na zvjezdano nebo i diskografskoj kući vezao ruke.
Emerson, Lake & Palmer – “Pictures at an exhibition” / 1-4
Nedugo nakon promo turneje, Emerson, Lake & Palmer odlaze na par koncerata i na njima izvode novo djelo koje će biti snimljeno u živo i kao takvo izdano na albumu.
“Picture at and Exhibition” izlazi i instant dolazi na top liste diljem svijeta. U UK dolazi na drugo mjesto, dok u Americi zauzima #10 mjesto, što je za jedan progresivni album s ovom tematikom samo mjesec dana unazad bila misaona imenica.
Album je kritika dočekala na nož, ali to mu nije smetalo da pobere nepodijeljene simpatije auditorija, jer ono što kritika nije vidjela je bila poruka da klasika nije “tamo neka dosadna” muzika, već dinamičan slijed nota koje i te kako pristaju izvedbi i obradi novog doba.
Emerson, Lake & Palmer – “The Great Gates of Kiev” / 1974 California Jam
Jest da je djelo “šarmantno iskasapljeno“, jest da je nepotpuno, ali ostaje u povijesti muzike upisano kao jedno od onih koji su otvorili vrata prodoru klasične muzike u mainstream medije, i time prokrčili put do široke publike.
Više je ovo djelo napravilo na popularizaciji klasične muzike nego sve reklamne kampanje vezane za ozbiljnu muziku u cijelom stoljeću, ukupno!
Da, i pisac ovih redaka je nakon ovog albuma krenuo prema prodavaonici ploča i kući se vratio s prvom klasičnom pločom, pogađate, “Pictures at an Exhibition”, koja je na “a” strani sadržavala original u izvedbi Vladimira Ashkenazyja, dok je “b” strana sadržavala orkestralnu verziju Filharmonije iz Los Angelesa pod ravnanjem Zubin Mehte.
Dovoljno!
Emerson, Lake & Palmer – “Pictures at an Exhibition” / full album
Ja nisam vlasnik autorskih prava fotografija, videa ni muzike. Stoga, sva prava idu samo stvarnim vlasnicima. Ako ste pak vlasnik fotografije, videa ili muzike, kontaktirajte me mailom, koji se nalazi na stranici “Info”, i video sa svim sadržajima će biti uklonjen sa portala.
I am not the owner of either the image, video or the original songs. Therefore, all rights go to their respective owners. If you are the owner of the image, video or any of the songs, write to me a private message, located on “Info” page, and I’ll delete this video immediately.