Kad je sedamdesetih punk krenuo preko Velike Bare i kao tsunami pomeo tadašnje rock gigante, vraćajući rock onde odakle je potekao, na ulicu, malo tko je mogao pretpostavit, a pogotovo iz perspektive Engleske rock scene, da će taj isti punk iznjedriti svoje art derivate. I ne samo njih, već i da će taj art imati avangardni predznak.
No, to se odgodilo, 1978. godine, kad je Devo lansirao svoj prvijenac „Q: Are We Not Men? A: We Are Devo!“ i Pere Ubu, „Modern Dance“. Dakako nisu bili sami, jer The B-52’s je godinu nakon izdao svoj prvijenac oslonjen na minimalistički pristup plesnom izričaju i niz se pokrenuo … .
No, Pere Ubu je ipak bio izuzetak u tom miksu utjecaja i stremljenja, jer je svoj izričaj temeljio na avangardnom ili skoro pa DADA pristupu kompoziciji, stavljajući apsolutni predznak art/avangarda ispred svakog opisa svojeg izričaja.
I još jedna ga izdvaja, a to je (kvazi) politički pristup lirici, koja sugerira opčinjenost maoistima i njihovom ideologijom, a u biti, kroz (na trenutke smiješne poredbe) seciraju tadašnje (ali i današnje) američko društvo i zapadnu civilizaciju u cjelini. Pa i sama naracija Davda Thomasa je na trenutke (namjerno) toliko iritantna za klasično uho, da album u biti predstavlja torturu za prosječnog slušatelja. O onima koji u muzici traže samo zabavu ili još gore, pozadinsku buku, nema se što ni napisati.
Tim su pristupom stvorili sebi polje eklektike prožete eksperimentom kojeg će eksploatirati na sljedećim albumima, i u tom kontekstu se mora spomenuti naseljenik, „Dub Housing“, koji s prvijencem tvori briljantni niz od dva albuma, remek djela moderne umjetnosti.
Pere Ubu – “Modern dance”
Nemam običaj, ali suradnik portala Toni Pešutić je možda na najefektniji način dao svoj doprinos ovoj priči:
MODERN DANCE…Pere Ubu..2.siječnja..1978..U svega par mjeseci “maoisti” iz Clevelanda/Ohio USA/.. snimaju dva albuma koja spadaju u sam vrh svjetske glazbe.
To su „Modern Dance“ i „Dub Housing“. Počinjemo od omota albuma „Modern Dance“ koji je izašao na današnji dan 1978.g.. . Kineski rabotnik u “trlišu” sumanuto vitla velikom zastavom na kojoj se kočoperi naslov albuma. Ovaj album oficijelna rock kritika smatra kao Rosemarinu bebu u odrednici vrste omeđenu kao post-punk. U konačnici to je otkačeni san istrzanog glazbenog kulisa hipnotički instrumentarij sanjača i scenarista Davida Thomasa, koji svojim abrazivnim reskim i kričavim tonom i glasom poziva na ples. Moderni ples.. , gnjeva.. , sublimiranog prividnog kaosa.., plesa, iako elemenata za ples zapravo i nema…
Remek djelo za svakog imalo ozbiljnijeg skupljača ploča. (Toni Pešutić)“
Teško da se ovome ima išta dodati!
Pere Ubu – “Modern dance” / full album
Ja nisam vlasnik autorskih prava fotografija, videa ni muzike. Stoga, sva prava idu samo stvarnim vlasnicima. Ako ste pak vlasnik fotografije, videa ili muzike, kontaktirajte me mailom, koji se nalazi na stranici “Info”, i video sa svim sadržajima će biti uklonjen sa portala.
I am not the owner of either the image, video or the original songs. Therefore, all rights go to their respective owners. If you are the owner of the image, video or any of the songs, write to me a private message, located on “Info” page, and I’ll delete this video immediately.