Chicago izdaje osmi studijski album “Chicago X”.
Razlika u brojevima izdanja je u broju živih albuma, jer Chicago je svoje albume numerirao neovisno da li su bili studijski ili živi.
Danas je sve skupa poprilično jasno, ali svojevremeno je „Chicago IV“ unio pomutnju, jer je bio snimljen u živo, a nosio je naziv nasljednika trećeg studijskog albuma. No, ovo sve skupa i nije toliko bitno, te stoga, krenimo od onog što jest u ovoj priči.
Album “Chicago X” se pojavio nakon poduže pauze studijske aktivnosti benda.
Naime, kreacija prethodnika, njegovo snimanje i turneja koja je uslijedila, iz benda je izvukla i zadnje atome snage, te su svi članovi i mimo volje diskografske kuće, jednostavno uzeli odmor “pa što bude“. Nekom drugom bendu u to turbulentno vrijeme bi to sigurno naštetilo, ali ne i Chicagu.
Osvježeni i nadahnuti ulaze u studio i snimaju album. Kao i svi projekti u to vrijeme, i ovaj je bio pod lupom medija i mase koja je slijedila bend po koncertima. Album biva kompletiran i izlazi u 14. Lipnja 1976 godine.
Sjećam se veoma dobro te situacije i svog razočarenja, ali istovremeno, album je uzletio na top liste nošen dvjema singlicama. Gdje god da se te krenuli niste mogli izbjeći pjesmu “If You Leave Me Now”, koja postaje prvi #1 hit grupe. Pored očite hitoidnosti grupa nije prepoznala temu kao potencijalni hit, pa se zamalo dogodilo da se uopće nije našla na albumu. Svoje je mjesto zauzela tek u finalnoj verziji albuma, kad se nakon natezanja “yes or no” ipak odlučilo da se nađe na njemu. Druga pjesma “Another Rainy Day In New York City” nije doduše slijedila “If You Leave Me Now” na prva mjesta top lista, ali je i te kako ostavila traga na njima.
Chicago – „If you leave me now“
Drugim riječima, Chicago je na albumu napravio teški zaokret prema mainstreamu, kojeg su doduše najavljivali prijašnjim izdanjima, ali nikada ovako radikalno kao tada.
Maloprije sam napisao, da me je album razočarao, što i jest, jer se svjetlosnim godinama udaljio od debut albuma grupe, i svjetlosnim galaksijama od drugog i trećeg albuma. No, to je bilo moje mišljenje, koje nisu dijelili milijuni diljem svijeta. Album se monstruozno prodavao i osigurao sastavu mirnu i komotnu budućnost u tim (slatkastim) vodama.
Chicago – „Another Rainy Day In New York City“
Bilo je doduše pokušaja da se bend bar donekle vrati na staze kritičkog poimanja i iznošenja stvarnosti, ako ne muzički onda kroz liriku, ali diskografska kuća je u ovom slučaju odnijela prevagu, te su na njihov savjet (ili uvjet!) krenuli u balade koje s rockom teško da su imale veze, ali su se dobro prodavale!
Novi je smjer izazivao nezadovoljstvo unutar same grupe. Pogotovo su novim smjerom bili pogođeni gitarista Terry Kath i klavijaturista Robert Lamm, jer su u biti bili progresivci, čije su zasluge na prvim albumima grupe nemjerljive. (Dovoljno je samo spomenuti da je Kath bio uspoređivan sa Hendrixom, a u nekim anketama je čak bio ispred njega!)
Bilo kako bilo, Chicago je po treći put našao formulu opstanka i rabit će je do današnjih dana. Pri tom jest izgubio veliki dio, ako ne i cijelu armiju poklonika iz progresivnih krugova, ali je zato na drugu stranu stekao daleko veću i stabilniju, koja kupuje njihove albume, zato jer su njihovi i jer to mogu.
Ja nisam vlasnik autorskih prava fotografija, videa ni muzike. Stoga, sva prava idu samo stvarnim vlasnicima. Ako ste pak vlasnik fotografije, videa ili muzike, kontaktirajte me mailom, koji se nalazi na stranici “Info”, i video sa svim sadržajima će biti uklonjen sa portala.
I am not the owner of either the image, video or the original songs. Therefore, all rights go to their respective owners. If you are the owner of the image, video or any of the songs, write to me a private message, located on “Info” page, and I’ll delete this video immediately.