Pink Floyd je okončao turneju na kojoj je promovirao album “Atom Heart Mother“.
Povratak u Englesku nije bio bajan, iscrpljeni i bez jasnih ideja o smjeru u kojem bend mora krenuti, ulaze u studio.
Znali su jedno, povratka na staro nema, jer Syd više nije bio s njima, ostajanje na mjestu nije dolazilo u obzir, jer i nastajanje pa i esenca albuma „Atom Heart Mother“ nije obećavala nikakvi plodni nastavak.
Počeli su s jamovima, pokušavali materijalizirati ideje, čak se išlo dotle da je svaki član grupe sam za sebe komponirao neku kompoziciju, pa su potom sve stavili na jednu „jarpu“ i kombinirali, uzimali, kratili, .. , ali ništa nije išlo. Jednostavno, to nije bilo to!
Kopanjem po ostacima s prijašnjih albuma nalazili su fragmente i počeli ih slagati, dok naposljetku ne bi izronio kostur kompozicije, najprije „One of These Days“, koji je „krenuo“ kad je Waters prezentirao svoju ideju s bas uvodom. Slijedila je „Nothings“, koja je razvojem preimenovana u „Son of Nothings“, koja je potom ponovo promijenila ime u „Return of the Son of Nothings“, da bi naposljetku u finalnoj verziji dobila i svoje konačno ime “Echoes”.
Pink Floyd – „One of These Days“
Interesantno kod ove kompozicije, o kojoj bi se btw moglo danima, da je početak, u biti imitacija pinga sonara, Wright u obliku demoa prezentirao grupi kao mogući uvod u kompoziciju. Svi su se složili, no, pojavio se problem. Kad su pristupili snimanju, i to čak u tri studija, nikako nisu mogli dobiti zvuk kojeg je Wright zamislio i iznio u demou, te su jednostavno odbacili sve kasnije snimke segmenta i u finalnoj verziji se nalazi uvod iz demo snimke. (više o ovom uvodu možete naći ovdje!)
Bez ulaženja u detalje, jer njih ima na tone kod ovog albuma, s tehničko/tehnološke strane, treba podcrtati da su zahtjevi grupe u studijima nadmašivali kapacitete i mogućnosti istih, (Abbey Road Studios, … ,), te je album naposljetku finaliziran u malim studijima u Londonu (AIR i Morgan), koja je bila superiorno tehnički opremljen za to doba.
Lansiranje albuma je proteklo u pomalo neobičnom ozračju. Dok je kritika prigrlila albuma, publika biva oduševljena, dotle diskografske kuće malo, ako ikako promoviraju ovo izdanje. Tako je album u UK, došao na top listu, i to na #3. mjesto, što može zahvaliti prvenstveno statusu grupe u UK, a ne nekoj promišljenoj reklamnoj kampanji.
To je „debelo“ došlo do izražaja u Americi, gdje je album slabo i nikako reklamirao, te se po lansiranju jedva popeo na Billboard i to na #70. mjesto. (objašnjenje je bilo da album nema singlice??, te je naknadno izdana singlica s kompozicijom „One of These Days“)
Pink Floyd – “Echoes”
Album „Meddle“ je značajan album, kako u povijesnim okvirima muzike prošlog stoljeća, tako i u opusu benda.
Predstavlja neku vrst tranzicije od prve faze djelovanja kad je Syd Barrett bio u grupi i faze života grupe kad je Water preuzeo inicijativu, te postao isključivi pisac lirike, nositelj koncepta, pa i politike rada same grupe.
Kad se vide krediti pjesma, jasno je da su sva četvorica ravnopravno sudjelovala u kreaciji albuma, te je u tom ozračju album „Meddle“ po mnogima vrhunac zajedničkog napora i timskog rada.
Nadalje, album „Meddle“ predstavlja prijelomni album kad je grupa, bez podilaženja ikome i beskompromisno koračajući svojom stazom, privoljela main stream na svoju stranu i nametnula svoj izričaj kao nešto što je „IN“.
Dakako, sve to treba promatrati kroz postojanje nasljednika „The Dark Side of the Moon“ koji predstavlja logičan nastavak albuma „Meddle“.
Album „Meddle“ je zahvalno „štivo“, te se o njemu može razglabati danima, i pri tom jedva zagrepsti po površini kompleksnosti materijala od kojeg je sazdan, ali i količini materijala koji je nastao oko njega.
Sama pozicija razmeđe u opusu i veličina njegovih gabarita mu osigurava veoma visoko mjesto ne samo u opusu grupe Pink Floyd, već i u cjelokupnoj muzičkoj umjetnosti dvadesetog stoljeća.
Pink Floyd – “Meddle” / full album
Ja nisam vlasnik autorskih prava fotografija, videa ni muzike. Stoga, sva prava idu samo stvarnim vlasnicima. Ako ste pak vlasnik fotografije, videa ili muzike, kontaktirajte me mailom, koji se nalazi na stranici “Kontakt”, i video sa svim sadržajima će biti uklonjen sa portala.
I am not the owner of either the image, video or the original songs. Therefore, all rights go to their respective owners. If you are the owner of the image, video or any of the songs, write to me a private message, located on “Kontakt” page, and I’ll delete this video immediately.