Spotify
23. Travnja – 2006.

Iako ambiciozni u samom startu, Daniel Ek i Martin Lorentzon, nisu ni u snu pretpostavljali da će njihova akvizicija, streaming servis Spotify, postići takav globalni uspjeh. Kako je streaming naglo uzletio, spretno su zajahali na valovima trenda i to toliko uspješno da su 2018. godine ušli na New York Stock Exchange. O kolikim se gabaritima radi, govori činjenica da recimo kompanija koja ima čisti prihod kao naš cijeli bruto proizvod, jedva može pomirisati miris dionica.

Spotify je uzletio prvenstveno radi drugačijeg pristupa plaćanja umjetnicima i vlasnicima autorskih prava. Do pojave ovog servisa, svi su streaming umjetnici bili plaćeni fiksno, po broju streama njihovih kompozicija ili albuma. Spotify je krenuo drugim putem, umjetnicima i nositeljima autorskih prava plaća iznose koji su rezultat streama njihovih kompozicija u odnosu na ukupan broj streamiranih kompozicija na cijelom servisu. Koliko je to fer, teško je dokučiti, ali činjenica je da su se mnogi  pobunili radi takvog obračuna. Nezadovoljstvo je kulminiralo 2017. godine kad su Taylor Swift i Thom Yorke istupili otvoreno u medijima i time prisili Spotify da ipak korigira svoju politiku plaćanja.

Povezani članci