Preminuo je Robert Stigwood!
Imao je 81 godinu.
Za mnoge danas, iza ovog imena se ne krije neka poznata osoba. No, za poznavatelje muzike “zlatnog doba”, ovo ime je sinonim svega, managementa s ljudskim likom, promotora i vlasnika diskografske kuće, koja je pod sobom imala mnogobrojne zvijezde tog doba. (Bee Gees, Yvonne Elliman, Cream, Eric Clapton, Andy Gibb…)
Tko se ne sjeća LP ploča sa crvenim malim nosorogom po sredini, s natpisom RGO (Robert Stigwood Organisation).
Uz rock muziku, firma je bila duboko u muzici iz filmova. U katalogu su se našli, „Fame“, „Sparkle“, „The Empire Strikes Back“, „Return of the Jedi“, „Times Squarei“ i „Grease“, koji su se prodali u više od 30 milijuna kopija. Iz ovog se pak izdvaja svjetski filmski hit i muzika iz njega, “Saturday Night Fever”, koji se sam prodao u 35 milijuna kopija.
Tako se dogodilo, da je u jednom trenutku RSO imao neprekinuti niz od šest singlova na #1 mjesto top lista, koji su ih zauzele ukupno 21 tjedan.
Impozantno!
RSO je krajem sedamdesetih postala najprofitabilnija tiketa u povijesti diskografije.
Istovremeno, Robert je vodio računa o velikanima, o grupi Cream i nakon njenog raspada, o Eric Claptonu, o grupi Bee Gees .. i još nebrojeno umjetnika. Uglavnom, činilo se da je carstvo na stabilnim nogama i da će trajati veoma dugo.
No, prvi veliki tamni oblaci su se nadvili nad njime s neuspjelom ekranizacijom hita The Beatlesa, “Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band”. Uz još par neuspjelih projekata RSO prestaje s radom i odlazi u povijest.
Robert Stigwood je rođeni Australac. Rođen je 1934. godine u Adelaideu. S 20 godina se seli u Englesku i nakon stalnih izmjena poslova, skrašava se u New Theatre Royal u Portsmouthu. Tu sreće mladog Paul Jonesa, budućeg frontmana grupe Manfred Mann. Sa njime po prvi puta ulazi u svijet businessa s managerske strane, osnovavši Robert Stigwood Associates Ltd.
Prvi potez mu je polučio veliki uspjeh. Naime, angažirao je mladog, nepoznatog pjevača John Leytona, spojio ga u radu s Joe Meekom i kao rezultat je bio single, “Johnny Remember Me”, s kojim dolazi na prvo mjesto top liste.
Bio je to početak početaka. U muzički business se bacio svim žarom, pa je pored pulena iz rock miljea isto tako producirao mjuzikle. Ako spomenem “Hair”, “Oh! Calcutta!”, “The Dirtiest Show in Town”, “Pippin”, “Sweeney Todd, Sing a Rude Song”, “John, Paul, Ringo and Bert”, onda spominjem manji dio.
U tom kontekstu ne smijemo zanemariti suradnju sa dvojcem Tim Rice / Andrew Lloyd Webberom na mjuziklu “Evita”, te mjuzikl verzije hitova “Saturday Night Fever” i “Grease”.
Ostatak priče je toliko bogat, da bi film s tim sadržajem od većine gledalaca bio proglašen za sci-fiction.
Otišao je manger starog kova. Čovjek koji je svojim djelovanjem obilježio epohu i iako je bio uvijek u sjeni, njegov rad je bio i te kako vidljiv.
Da, ostat će u povijesti zapisan kao eminentna ličnost zlatnog doba moderne muzike!
R.I.P.!