Sepultura – “Beneath the Remains”
07. Travnja – 1989.

Nakon izlaska albuma “Schizophrenia”, Sepultura je dobila ponudu od izdavačke kuće RoadRunner Records za snimanje albuma, koji će biti odlučujući, ne samo za bend, već i za sam thrash & death metal žanr, dok je sam pjevač Max Cavalera nakon snimanja rekao da su na tom albumu pronašli svoj stil.

Budžet za snimanje albuma bio je vrlo mali, otprilike 8000 USD, jer RoadRunner Records nije bio siguran u potencijal benda. S druge strane Scott Burns, najpoznatiji po radu s floridskim death metal grupama poput Deatha, Obituary i Atheist (čiji su članovi surađivali na tom albumu za koji su dobili 2000 USD za snimanje), prihvatio je ponudu, jer je silno želio upoznati Brazil.

Album je snimljen u Rio de Janeiro, Estúdio Nas Nuvens, u prosincu 1988., počevši s naslovnom, “Os Mutantes” i “A Hora E A Vez Do Cabelo Nascer”. Tijekom rada na albumu dogodio se niz problema: kazetofon S. Burnsa je bio ukraden, basist Paolo Jr. nije mogao svirati na albumu, a članovi benda nisu baš dobro znali engleski, pa su morali angažirati prevoditelja za komunikaciju sa S. Burnsom, …. . No unatoč nedaćama i malom budžetu, album “Beneath The Remains” nadmašio je svačija očekivanja, postavši klasikom thrash metal žanra, a sam producent, S. Burns je radom na ovom albumu potvrdio da je genij.


Sepultura – “Beneath the Remains”

Moram spomenuti jednu situaciju, sličnu kad je Nirvana snimala svoj prvi album, “Bleach”. Sam album je snimljen za samo 600 USD, no unatoč tome album “Bleach” je dobio platinastu nakladu, a producent koji radio na ovom albumu, Jack Endino, pokazao se kao čovjek koji zna svoj posao.

Ali vratimo se na “Beneath The Remains”; dok su na prethodnim albumima tekstovi pjesama bili uglavnom vezani uz nadnaravno i okultno, za “Beneath The Remains” moramo citirati Williama Sheaksperea: “Pakao je prazan, svi demoni su ovdje”, jer album govori o stvarnim problemima: ratovi, vojne diktature, glad, smrt, što će biti česta tema kroz njihovu kasniju karijeru.

Glavni skladatelji bili su pjevač/ritam gitarist Max Cavalera i solo gitarist Andreas Kisser, zbog čega bi najbolja usporedba bila Lennon-McCartney. Iako sam rekao da su riffovi njegov adut, Max Cavalera je napisao tekst za pjesmu “Inner Self”, najpoznatiju pjesmu na tom albumu, svojevrsna himna za društvene otpadnike.

Naravno tu su “Mass Hypnosis”, “Lobotomy”, “Hungry” koje se dotiču ovih tematika, ali kada je riječ o glazbi, tu je nedvojbeno utjecaj Metallice (faza “Ride The Lightning”) i Slayer (prvi album “Show No Mercy”). Glavni solo gitarista Andreas Kisser zna svoj posao, što dokazuju stvari poput “Mass Hypnosis”, “Hungry” i “Beneath The Remains“, bilo kao akustični uvod ili kao solo dionicu, te bas solo na samom kraju “Stronger Then Hate” , čiji je tekst napisan u suradnji s Kelly Shafner iz Atheista, (ne treba zanemariti činjenicu da je A. Kisser ujedno svirao bas dionice na albumu).


Sepultura – “Stronger Than Hate”

Uz A. Kissera imamo još jednog virtuoza, a to je naravno bubnjar Iggor Cavalera, za one kojima ne treba puno objašnjavati, možda bi najbolja usporedba bila ono što su Vai i Satriani za gitaru, to je I. Cavalera za bubnjeve. Razlog “Beneath The Remains” je klasik sam po sebi, jer je bend imao pravu sinergiju; bili su na vrhuncu kreativnosti uz producenta S. Burnsa, koji je s minimalnim budžetom odradio odličan posao. Usporedite ih s nogometnom momčadi, S. Burns je najbolji trener.

Tu je i ono najvažnije, a to je naslovnica albuma koju je napravio poznati ilustrator Michael Whelan s kojim su nastavili suradnju na sljedećim albumima. Iako je naslovnica albuma trebala imati drugačiju sliku (H.P. Lovescraft’s Nightmare koristio Obituary za album “Cause Of Death”), Nightmare In Red pokazao se kao najbolji izbor; crveno-narančasta lubanja, kao da djeluje da je neka vrsta upozorenja.

Treba spomenuti re-izdanje albuma koji je uključivao studijske mixdown verzije snimki (snimane prije snimanja albuma, u Nas Nuvens studiju), koje su bile tako dobro snimane, da je bilo teško prepoznati da li je riječ o studijskom albumu ili mixdown. Ako biste ih usporedili s Beatlesima, “Beneath The Remains” bi bio album “Rubber Soul”, dok za sljedeći album, “Arise”, najbolji opis bi bio “Revolver”.

Sam album “Arise” može se smatrati svojevrsnim nastavkom prethodnika, no to je več sasvim nova priča, koja će uskoro biti ispričana na ovom portalu.


Ja nisam vlasnik autorskih prava fotografija, videa ni muzike. Stoga, sva prava idu samo stvarnim vlasnicima. Ako ste pak vlasnik fotografije, videa ili muzike, kontaktirajte me mailom, koji se nalazi na stranici “Kontakt”, i video sa svim sadržajima će biti uklonjen s portala.

I am not the owner of either the image, video or the original songs. Therefore, all rights go to their respective owners. If you are the owner of the image, video or any of the songs, write to me a private message, located on “Kontakt” page, and I’ll delete this video immediately.


*Stavovi izneseni u kolumnama i komentarima na ovom portalu su osobni stavovi autora i ne odražavaju nužno stav MLP-U portala.

na vrh