Meat Loaf
1947. – 2022.

Biologija bez pauze radi svoj posao, otišao je Meat Loaf!

Michael Lee Aday aka Meat Loaf je bio simbol jednog doba, doba kad se muziku živjelo, bio je simbol jedne filozofije koja je počivala na poštenom odnosu prema auditoriju. Možda samo u poredbi s Bon Jovijem, Meat Loaf je svoj odnos s publikom bazirao na bespoštednom izgaranju na pozornici, isporučujući pri tom izvedbe koje su privilegirani na njegovim koncertima čuli taj put i nikad više. Ne rijetko su ga s pozornice odvodila kola hitne pomoći, jer je ne jednom kolaborirao na pozornici.

Na drugu stranu, onu diskografsku, vlasnik je jednog od najprodavanijih albuma u povijesti američke diskografije. „Bat Out of Hell„ se prodavao monstruozno. Koliko monstruozno svjedoče i sljedeće rečenice.

Po izlasku album se nije nešto prodavao. Neprestane turneje su pridonijele da se ipak ustalila prodaja od nekih 200 000 kopija godišnje. Ova brojka jest lijepa, pogotovo kad se promatra kroz prizmu današnjih brojki kad 20 000 prodanih kopija zaposjeda vrh top liste.  No, ona je  bila samo uvod, jer se kao lavina počela kotrljati nakon nekoliko godina, ponavljam, nekoliko godina i onda je uslijedio prasak ili bolje rečeno big bang.


Meat Loaf – “Bat Out of Hell” 

Ukratko, do današnjih dana album se prodao u tiraži od 40 milijuna kopija (brojkom  40 000 000!), od toga samo u Americi 14 milijuna. U ovom kontekstu je interesantna činjenica da je u Australiji bio najprodavaniji album godine. A godina je bila, 2016. (album je izdan 1977. godine!!)

Ni nastavak nije bio ništa lošiji, pa ni nasljednici s nekim drugim imenima, što je dovelo brojku od preko 100 000 000 prodanih albuma ukupno. (slovima, sto milijuna). Meat Loaf je bio bez prestanka na pozornici, bez prestanka u kontaktu s publikom, bez prestanka u studiju i bez prestanka u kolaboracijama s drugim umjetnicima. Daleko bi nas odvelo puko nabrajanje, samo se mora podcrtati činjenica da Meat Loaf nije bio autor materijala s albuma. Tu je carevao čovjek iz sjene, pogonska lokomotiva kreativnog naboja u studiju, ali i na pozornici (iako na njoj nije bio), Jim Steinman.

Bez njega Meat Loaf nije mogao funkcionirati na nikakvoj razini, a to se i dokazalo prilikom kratkog prekida suradnje. Meat Loaf je tada prazno lutao pozornicama, ubrzano gubeći podršku publike radi upadanja u manirizam. No, sve se promijenilo kad se duo ponovo našao, suradnja se plodno nastavila.  Meat Loaf je jednostavno nastavio ondje gdje je stao.

Meat Loaf nije bio samo vezan za muziku. Odigrao ne mnoštvo filmskih uloga, od kojih je možda najpoznatija ona u liku Lizarda u filmu „The 51st State“. Film je djelom zahvaljujući njemu stekao kultni status i predstavlja nezaobilaznu točku pri ponovnim gledanjima velikih ostvarenja.

Meat Loaf je bio samo jedna i jedni. Toliko jedan i jedni da ne postoji ni teoretska šansa da itko ikad uskoči na tračnice kojima je on putovao i dovezao se do cilja kojem je stremio.

R.I.P. Štruco!


Ja nisam vlasnik autorskih prava fotografija, videa ni muzike. Stoga, sva prava idu samo stvarnim vlasnicima. Ako ste pak vlasnik fotografije, videa ili muzike, kontaktirajte me mailom, koji se nalazi na stranici “Kontakt”, i video sa svim sadržajima će biti uklonjen s portala.

I am not the owner of either the image, video or the original songs. Therefore, all rights go to their respective owners. If you are the owner of the image, video or any of the songs, write to me a private message, located on “Kontakt” page, and I’ll delete this video immediately.

Povezani članci