Ozric Tentacles – “Space For The Earth”

Prijeko potreban prostor

Kao što je Pitagora već u antičkoj Grčkoj vjerovao u nešto što se zove “harmonija sfera”, tako je ulazak čovječanstva u svemir pružio dovoljno tema i nadahnuća za glazbu sredinom šezdesetih koja je iznjedrila iz psihodeličnih kulturnih fenomena uz umjetničku perspektivu progresivnog rocka.

Napuštajući koncizne stihovno-refrenske obrasce rock & rolla i krećući se prema fluidnim, slobodno oblikovanim strukturama skladbi, uz eksperimentiranje s novom studijskom tehnologijom, elektroničkom izmjenom instrumenata i glasova eventualno, stavljajući naglasak na teksturu, i time stvarajući audio-vizualnu halucinaciju kao duhovno i improvizacijsko putovanje koje proširuje um, doveli su do toga da su glazbu tih autora nazvali ‘space rock’, razvijajući se u nekoliko različitih pravaca.

Legenda britanskog undergrounda Ozric Tentacles je neobična vrsta sastava: jasno povezan s određenim glazbenim razdobljima, što znači da postoje tendencije koje se mogu naći u izrazima drugih sastava, no ipak inventivni, inovativni i bezvremenski u pristupu.


Ozric Tentacles – “Stripey Clouds”

Inspirirani bezbrojem glazbenih žanrova i glazbenika, počev od kraut-rockera Kraan i Tangerine Dream, space rockera Hawkwind, Pink Fairies, Canterbury rockera, Colloseum i Gong, preko gitarističkih maestra Steve Vai-a, Jimi Hendrix-a, Steve Hillage-a i njegovog System 7, do etničkih utjecaja i umetanja trancea i dub-a, u glazbenom su smislu “formulirali ažurirani prag progresivnog rocka za rave generaciju, kombinirajući svu neobičnu melodramu i naprednu glazbenu fuziju iz 1970-ih s prostranim plesnim podijem Nirvane iz 90-ih“.

Crpeći snažno iz rane jazz rock fuzije i instrumentalnog rocka, kombiniraju živu gitaru, bas i udaraljke sa sintisajzerima i elektroničkim bubnjevima u svemirske teksture i česta usitnjena sola, pri čemu se proces komponiranja odvija u oba smjera: jam i struktura.

Premda koriste prilično jednostavnu postavu gitara-bas-bubanj-synth, njihova glazba je spoj zvukova, stilova i žanrova koja se ne može kategorizirati niti plagirati, takva je njena složenost, no ipak, navedene usporedbe samo nagovještavaju sitne djeliće stila, koji je definitivno njihov vlastiti. Instrumentalni glazbeni stil koji prirodno komunicira s vizualnom pratnjom, što se može vidjeti na njihovim koncertima uz uvijek popularnu svjetlosnu emisiju ‘Fruit Salad‘, i koji predstavlja fantastično putovanje kroz proganjajuću, neizvjesnu džunglu, prepunu zvukova koji stvaraju ne samo divljinu već i ljudske obrede, gotovo audio dokumentarni film o iskonskim osjećajima i osobnom stavu o glazbi “četvrtog svijeta”.

Količina virtuoznosti, ideja i eksperimenata je ogromna, iako njihova suština ostaje u osnovi slobodna voljna glazbena cjelina koja nije svjesna modnih trendova i nastoji istražiti instrumentalnu eksperimentalnu glazbu s opsesivnim žarom, koja uključuje muziciranje, kreativnost i maštu kao senzacionalni trag kontrasta i beskonačnog napredovanja, uz teksturiranje zvučne kulise što ostaje njihov glavni fokus i njihova najvažnija snaga.


Ozric Tentacles – “Humboldt Currant”

Ovogodišnji album je nadahnut škotskim brdima, dolinama i plažama koje okružuju Ed Wynne-ov studio. On osjeća da je to iskustvo “osiguralo prostor da Zemlja neko vrijeme može disati i da ljudi ponovno otkriju njezinu rezonantnu učestalost zacjeljivanja. Ovo je svemirska glazba za uživanje ljudi sa Zemlje“. A u svijetu uronjenom u apsolutnu humanitarnu krizu, naslov ‘Space For The Earth’ daje prikaz onoga što znači imati prigodnu glazbu pred nadolazećom kataklizmom.

Pročišćenje koje se udiše u svakoj noti nadilazi žanrovsku etiketu uz zapanjujući način na koji Ed Wynne od instrumentalne izvedbe čini izraz umjetničke slobode s galaktičkim nijansama.

Vjerojatno je jedan od najcjenjenijih rock gitarista danas, jer je njegovo solo simbiotično iskustvo sa sintetičkim slojevima na kojima egzistira srž baznog izraza, pri čemu su njegove ljestvice i promjene akorda prilično jedinstvene i trebale su mu godine da se razvije.

Razvoj i protok glavne su točke u pristupu ovog sastava. Klizanje od jedne do druge točke, jenjavanje i protok u ritmu i intenzitetu, prelazeći iz intenzivne fuzije velike brzine u nevjerojatnu atmosfersku elektronsku glazbu, uz zadržavanje svih aspekata zaštitnog izraza koje je sastav istraživao tokom gotovo četiri desetljeća, sve do ponavljanja ranijih tema, motiva i povremeno čak aranžmana.

Stilistički gledano, glazba se ponovno može nedvojbeno prepoznati kao njihov tipični album: gitara i klavijature vijugaju kroz široke sfere, dok ritam sekcija, kao trajno prisutan amalgam ritmički vođenih pulsirajućih basova i nježno suzdržanih zvukova udaraljki i dub ritmova, otkucava uglavnom živahno i impulzivno predstavljajući više potpornu ulogu. Koristeći različite instrumente, neki se egzotični zvukovi povremeno pojavljuju, dok se kozmički efekti dodaju i koriste s liberalnijim osjećajem kreativne slobode. Nezemaljske atmosfere, ponekad intenzivnije s oštrijim gitarskim solom ili gitarskim riffom, ponekad veličanstvene sa slojevitim klavijaturama i sintesajzerima, ponekad opreznije, obično s flautom ili pažljivim motivom klavijature koji vode ka nekom drugom aspektu zvuka sastava.


Ozric Tentacles – “Space For The Earth”

S vremenom su zamršene gitarske akrobacije ustupile mjesto raznolikim utjecajima, a egzotične su instrumentacije često tjerale pjesme naprijed. Elementi funka, reggaea i psytrancea, te povremeno ‘world music’ elementi, postali su istaknuti aspekt njihove glazbe, i premda ti utjecaji nikada nisu odgurnuli njihov izraz od psihodeličnih space temelja glazbe, svaki album učinili su vrijednim slušanja. Svakako, ove promjene su bile postupne, ali su svakom izdanju dale drugačiji okus i opravdanje za njihovo postojanje.

Dakle, čisto instrumentalni svijet zvuka između prostranog space i psihodeličnog rocka, obogaćujući cijelu stvar iznova ambijentalnim elementima, dok sintetički zvukovi zauzimaju sve veći prostor, ukrašen prethodno navedenim elementima, polako se nadograđujući do pomahnitalosti.

Dijelovi su možda rođeni iz improvizacija, ali gotov proizvod izgleda kao niz međusobno povezanih dijelova pravilno postavljenih da vode slušatelja kroz ovo slušno prostranstvo.

Njihov je zvuk eskapističko čuđenje. Kao i najbolji instrumentalni napori, zapravo je jedna od snaga ovog albuma i to što mu nisu potrebne riječi da bi iznio svoju poruku ili tekstovi kako bi ispričao svoju priču. Umjesto toga, dirljiva, živahna glazba sve to radi samostalno i na takav način da vas drži u potpunosti prepuštenima od prve, pa sve do posljednje note, simbolički rečeno, govoreći više o putovanju nego o odredištu.

Možda nećete prihvatiti mit da Ozric Tentacles stvaraju “portale za astralna putovanja”, ali postoje trenuci kada se možda upravo to zapitate. Ipak, ovo nije eksplozivan let kroz prostor i vrijeme, već trans svijet koji izražava želju za dokolicom putovanja zemaljskim putevima.

Svatko tko zaroni u ovaj album uživati će ​​u nekom prijeko potrebnom prostoru iz vanjskog ili unutarnjeg svijeta, obuzet stvarnošću koja leži izvan problematičnog “svijeta čovječanstva”.

*Stavovi izneseni u kolumnama i komentarima na ovom portalu su osobni stavovi autora i ne odražavaju nužno stav MLP-U portala.


Ja nisam vlasnik autorskih prava fotografija, videa ni muzike. Stoga, sva prava idu samo stvarnim vlasnicima. Ako ste pak vlasnik fotografije, videa ili muzike, kontaktirajte me mailom, koji se nalazi na stranici “Kontakt”, i video sa svim sadržajima će biti uklonjen sa portala.

I am not the owner of either the image, video or the original songs. Therefore, all rights go to their respective owners. If you are the owner of the image, video or any of the songs, write to me a private message, located on “Kontakt” page, and I’ll delete this video immediately.

Povezani članci

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *