Matching Mole – “Matching Mole”

Travanj – 1972.

Matching Mole snimaju album prvijenac, nazvanim po imenu grupe.

Godina gospodnja 1972. je zatekla Robert Wyatta s kompletiranim solo albumom, “The End of an Ear”. Još u vrijeme stvaranja tog albuma, napušta matičnu grupu Soft Machine, za koju je tvrdio da “skreće iz progresivnih voda“.

Bilo to točno ili ne (a znajući za kasniji opus Soft Machine, ipak mislim da nije!!), dobili smo dva umjesto jednog vrhunskog benda Canterbury scene.

Gladan muzike i igranja s njome, Wyatt osniva Matching Mole i sa njima izdaje ukupno dva albuma.

Prvi, istog naziva, je u biti skoro pa Robertov solo album, jer sve su kompozicije njegove osim “O Carole”, za koju je tekst napisao Dave Sinclair, a Wyatt muziku, te kompozicija “Part of the Dance”, koju je napisao Phil Miller.

Bend u prvoj postavi su sačinjavali, Robert Wyatt (Soft Machine) na bubnjevima i vokalu, David Sinclair (Caravan), klavijature, Phil Miller na gitari i Bill MacCormick (Quiet Sun) na basu.

Ime je Robert odabrao, hm, simptomatično, po francuskom nazivu matične grupe. Drugim riječima, Matching Mole je francuski izraz za Soft Machine. Poznavatelje muzike tog doba i Canterbury scene i ne čudi to vezivno tkivo među grupama, jer Canterbury je bila uzburkana scena.

Prema izjavama samih sudionika, čak ni oni sami na trenutke nisu znali kojoj grupi pripadaju. Bila je to demokratizacija umjetničkog izričaja “par excellence” i skoro pa nikad viđena do tada, a ni od tada.

MatcMole

Matching Mole sa svojim prvim albumom puni prazninu koju su napravili Soft Machine svojim laganim skretanjem u jazzy vode, te u biti predstavljaju idealnu nadopunu zvučnoj slici Soft Machine kao projekta.

Vjerujem da je nakon iznesenog gore nepotrebno govoriti da su Soft Machine i Matching Mole organizirali zajedničke turneje i nastupe, kao i to da su izmjenjivali glazbenike u ovisnosti o trenutku i izričaju kojeg su htjeli isporučiti sa pozornice.

Grupa izdaje i drugi album, “Little Red Record“, na kojem Wyatt prepušta komponiranje kolegama iz sastava, a sam se posvećuje bubnjevima i udaraljkama te vokalnim dionicama. Producent albuma, glavom i bradom, Robert Fripp.


Matching Mole – “O Caroline”

Neposredno prije snimanja trećeg albuma, Wyatt doživljava nezgodu. Pad sa prozora ga je paralizirao od struka naniže, te više nije mogao svirati bubnjeve. Tadašnji članovi grupe su se osuli i svojim kasnijim djelovanjem ostavili debeli trag na Canterbury sceni i u muzici uopće.

Sinclair i Miller su još prije Wyattove nesreće napustili grupu i osnovali možda najpoznatiji i najkarizmatičniji sastav Canterbury scene, Hatfield and the North, dok se Francis Monkman vratio u svoju matičnu grupu Curved Air,

Karijera Roberta Wyatta nakon ove nesreće dobiva sasvim drugi smjer. Svojim je djelovanjem iz invalidskih kolica napravio veliku karijeru potkovanu velikim opusom. (O ovom osebujnom umjetniku, jednom drugom prilikom.)

Iz svega iznesenoga, jasno je da ovom prilikom neće biti riječi o nikakvim top listama i singlicama. Canterbury scena je bila bazirana na eksperimentu sa svim vrstama poznate moderne, pa i folk muzike i obvezno je uključivala notu prezira prema svemu komercijalnom, pa tako i rangiranju vrijednosti putem prodaje nosača zvuka.

Da, bila su to takva vremena!


Matching Mole – “O Caroline”

Ja nisam vlasnik autorskih prava fotografija, videa ni muzike. Stoga, sva prava idu samo stvarnim vlasnicima. Ako ste pak vlasnik fotografije, videa ili muzike, kontaktirajte me mailom, koji se nalazi na stranici “Info”, i video sa svim sadržajima će biti uklonjen sa portala.

I am not the owner of either the image, video or the original songs. Therefore, all rights go to their respective owners. If you are the owner of the image, video or any of the songs, write to me a private message, located on “Info” page, and I’ll delete this video immediately.

Povezani članci