The Doors – “The London Fog 1966”

Prosinac – 2016.

U povodu pola stoljeća od osnutka legendarne grupe The Doors, matična diskografska kuća Elektra na tržište je pustila album s ranim snimkama ove grupe.

Snimke su nastale kad je za koncerta tada nepoznate grupe The Doors, Nettie Peña uzela svoj (posuđeni) kazetofon i isturila ga prema pozornici. U tim su trenucima nastale i fotografije koje se nalaze u bookeltu ovog albuma.

The London Fog je bio klub na Sunset Stripu, u kojem su The Doors nakon prvih nastupa postali “kućni bend“. U biti, možda se može reći da je London Fogg bio lansirna rampa grupe i mjesto gdje su brusili scenske nastupe. (sjetimo se da je Morrison prve nastupe odrađivao leđima okrenut publici, jer se sramio izaći na pozornicu)

Album sadrži sedam pjesama, s kojima su The Doors počeli svoj pohod na top liste i pokoravanje Amerike i ostatka svijeta.

Kako je za mix pultom sjedio Bruce Botnick, dugogodišnji producent The Doorsa, za očekivati je da su snimke  “dobre“. Koliko dobre, to je već diskutabilno, jer originalni zvuk je došao s običnog kazetofona. A svi koji su ga imali, znaju kakva je kvaliteta zvuka kojeg bilježe.


The Doors – “Strange Days” / (Live London Fog 1966)

Sudeći prema trileru ipak je sve skupa trebalo ostati tamo gdje je bilo do sada. Ne bih želio „griješiti dušu”, jer “Strange Days” je ipak samo jedna od pjesama, ali ipak, opus studijskih albuma i par snimljenih u živo su sasvim dovoljni da shvatimo i prihvatimo The Doorse. Izuzetak je “An American Prayer” koji je svojim pristupom, sadržajem i elokvencijom proširio našu spoznaju o dubinu Morrisonove lirike i ravnopravno se pridružio opusu benda.

U tom kontekstu, “The London Fog 1966” može poslužiti kao dokument vremena, može nam ukazati evoluciju koju su prolazile pojedine pjesme ovog sastava, ali da će nam donijeti išta novoga, to teško,. Uostalom, nije nepoznata ni sudbina još ranijih ranih radova The Doorsa dok još Krieger nije bio s njima.

Iako sve ukazuje da se radi o „grebanju po dnu kace“, ali ipak, možda se jednog dana o ovom albumu bude pisalo kao i o albumu „Live at Max’s Kansas City“, koji je umetnuo nedostajuću kockicu u mozaik zvan Velvet Underground.

Tko zna!


 Ja nisam vlasnik autorskih prava fotografija, videa ni muzike. Stoga, sva prava idu samo stvarnim vlasnicima. Ako ste pak vlasnik fotografije, videa ili muzike, kontaktirajte me mailom, koji se nalazi na stranici “Info”, i video sa svim sadržajima će biti uklonjen sa portala.

I am not the owner of either the image, video or the original songs. Therefore, all rights go to their respective owners. If you are the owner of the image, video or any of the songs, write to me a private message, located on “Info” page, and I’ll delete this video immediately.

Povezani članci