No Banner to display

Koncerti

Sillycons – Split, Circus (Monty Python) / 15. Studenoga-2018.
Acoustic Night / EMIR HOT – Split, Circus (Monty Python) / 16. Studenoga-2018.
Kries – Split, Judino Drvo / 16. Studenoga-2018. h
My Baby – Zagreb, Tvornica kulture / 16. Studenog-2018.
Triangl – Split, Paradox / 16. Studenoga-2018.
Hologram – Split, Galway Pub / 16. Studenoga-2018.
Hologram – Kaštela, Red Lion / 17. Studenoga-2018.
Brit Floyd – Rijeka, Zamet Center / 21. Studenoga-2018.
An eagle in your mind – Split, Kocka / 23. Studenog-2018.
Wayne Kramer (ex-MC5) – Budimpešta / 24. Studenog-2018.
Hologram – Split, Rock- o Bar / 24. Studenoga-2018.
Emma Morton & The Graces – Šibenik, Azimut / 26. Studenoga-2018.
Chui – Split, Kocka / 30. Studenog-2018.
Clutch – Zagreb, Tvornica Kulture / 09.Prosinca-2018.
Go Lilly – Split, Circus (Monty Python) / 11. Prosinca-2018.
The Dead Daisies – Zagreb, Boogaloo / 11. Prosinac-2018.
Sana Garić – Split, Judino Drvo / 14. Prosinca-2018.
A Perfect Circle – Beč / 16. Prosinca-2018.
Velvet Insane – Zagreb, Hard Place / 10. Siječnja-2019.
Algiers – Zagreb, Močvara / 12. Veljače-2018.
Algiers – Šibenik, Azimut / 13.Veljače-2018.
White Lies – Zagreb, Tvornica kulture / 10. Ožujka- 2019.
Built To Spilla – Zagreb, Močvara / 23. Svibnja-2019.

Vremeplov

KING CRIMSON – „IN THE COURT OF THE CRIMSON KING“

Listopad – 1969.

KCITCK IN

Čudni su zvukovi dopirali iz jednog podruma u centru Londona. Puno se prolaznika zaustavljalo, većina vrtjela glavama u nedoumici oko onoga što su čuli.

I prije nego je ta „buka“ službeno izašla na svjetlo dana, grupa koju je osnovao Robert Fripp, nastupa na jednom od najvećih događaja epohe, na koncertu Rolling Stonesa u Hyde Parku, pred oko 500 000 ljudi.

Sudbina je htjela da ta impresivna brojka bude uvod u muzičke gabarite svega što će se plesti oko ove grupe.

E da, grupa se zvala King Crimson!

Nedugo nakon debija pred pola milijuna ljudi, izlazi album „In the Court of the Crimson King“.
Kritika ga nije baš vidjela u svijetlu kojim je sjao, pogotovo ne u kontekstu onoga što će tek doći. Malo ih je bilo dovoljno vidovitih i otvorenih, da bi vidjeli što nosi.

Ugledne rock novine ga proglašavaju za komad smeća, neki pak ne idu toliko daleko, no ne daju ni dobre ocjene.

Uglavnom, da skratim ovaj dio priče, taj ugledni magazin, koji ga je proglasio za smeće, danas se kune u njega i vidi ga kao, kamen temeljac progresivnog rocka i smješta ga u razred 50 albuma za sva vremena.

king_crimson_-_in_the_court_of_the_crimson
Na drugu stranu, po izlasku, album na sebe skreće pažnju ogromnog dijela underground publike, jer ona je ta koja na kraju ocjenjuje djelo i vrednuje ga slušajući ga, jedan dan, ili mjesec, ili pak desetke godina.

„In the Court of Crimson King“ je album koji je obilježio ranu underground epohu, koja se lagano zatvarala njegovim izlaskom i otvarala nova, u bezbrojnim pravcima.
Pravac kojeg je popločao ovaj album je živ i dan danas, jer svaki progresivni album sedamdesetih, osamdesetih, devedesetih, pa i kasnije ima elemente ovog izvora u sebi. Isto se može donekle reći i za neo progresivne albume do današnjeg dana.

No to i nije sve.
Za grupu King Crimson, on je značio uvod u drugi.

„In the Wake of Poseidon“ su mnogi vidjeli kao blijedu kopiju prvijenca, da bi vrijeme pokazalo ustvari, da su oba albuma jedno djelo sastavljeno od dva djela.
(Ovu moju tezu ću objasniti drugom prilikom, u emisiji posvećenoj ovoj tematici.)

I pored svoje apsolutne progresivne orijentacije, „In Court of the Crimson King“, dolazi na top liste.
Ne mogu danas niti u snu zamisliti da bi jedan sličan album pomirisao komercijalu top listu, na kojoj caruju mediokriteti i tupi idiotizam svih boja i oblika.

Uglavnom, u Engleskoj, album se penje na #5. mjesto, dok u Americi dolazi na #28. mjesto Billboarda. (Nevjerojatno!).

king_crimson-band_

Sam album otvara vječna tema, „21st Century Schizoid Man“, “grand opener” koji nosi mračnu i neurotičnu atmosferu punu nevjerojatnih zvukova i vjerovali ili ne, temu nosi jedan od najvećih rifova ikada napisanih.
Ako je rif iz „Money“, jedan od vrhova te vrste u modernoj muzici, onda je ovaj iz „21st Century Schizoid Man“, onaj vrh koji stoji uz njega.

„Talk to the Wind“ , tema naslijeđena iz Gilles, Gilles & Fripp faze, ali prekrasno obrađena.

I onda „Epitaph“ – jedan od mojih favorita svih vremena.

Album se nastavlja i traje i traje… zatvara ga veličanstvena naslovna tema „In the Court of the Crimson King“.

Ekipa koja ja napravila ovaj album je dakako duboko ogrezla u ondašnji underground. Većina ih se tijekom godina izgubila u opskurnosti ili su jednostavno ostali u podzemlju, daleko od očiju javnosti.
No, to se ne može reći za Greg Lakea, koji je napustio grupu nakon ovog albuma (iako je učestvovao i na drugom), te sa Keith Emersonom i Carl Palmeron oformljava EL&P.

Robert Fripp nastavlja sam, okupljajući ekipu snova i izdajući „Lizard“, epohalno djelo fuzije, koje nikada nije izvedeno u živo, da bi se nakon njega “prešaltao” u klasičnu fazu i ispisao s novom inkarnacijom grupe predivne trenutke klasične muzike protkane rockom.

Da bi i to napustio i osnovao novu inkarnaciju, i sa njom snimo neponovljivu „Metalnu trilogiju“.
Daleko bi me odvelo ovo nabrajanje, te stoga i to ostavljam za neku drugu priliku.

„In the Court of the Crimson King“ je ušao u povijest moderne glazbe, noseći novi izričaj i što je najbitnije, nosio je sa sobom osnovne smjernice novog pokreta, koji će dominirati progresivnom muzikom sedamdesetih, a i šire.

Za samoga Frippa, označio je početak jednog putovanja koje traje do danas.
A upravo smo svjedoci novog života ove grupe, koja je u ovom trenutku na turneji, koja se odvija pred prepunim gledalištima i koja se može opisati samo jednom riječju – trijumf!

Što onda više reći?!


King Crimson – “In The Court of the Crimson King”

Ja nisam vlasnik autorskih prava fotografija, videa ni muzike. Stoga, sva prava idu samo stvarnim vlasnicima. Ako ste pak vlasnik fotografije, videa ili muzike, kontaktirajte me mailom, koji se nalazi na stranici “Info”, i video sa svim sadržajima će biti uklonjen sa portala.

I am not the owner of either the image, video or the original songs. Therefore, all rights go to their respective owners. If you are the owner of the image, video or any of the songs, write to me a private message, located on “Info” page, and I’ll delete this video immediately.


Kupite album grupe King Crimson

Related Posts

Jerko JakšićJerko Jakšić // 09.10.2018Pregledi: 1199

Flash news

Alex Lifeson (ex Rush) i Marco Minnemann najavili suradnju. Još je neizvjesno tko će biti basista.
Nakon problema s infekcijom i otkazivanja koncerata, Ozzy Osbourne objavio nove datume “No More Tours 2” turneje po Sjevernoj Americi. Svi su datumi pomaknuti za sljedeću godinu. Prateći bend je već standardan, Zakk Wylde (gitara), Rob “Blasko” Nicholson (bas), Tommy Clufetos (bubnjevi) i Adam Wakeman (klavijature).
Sve koncerte će mu otvarati Megadeth.
Salebluesman Sale – R.I.P.!

Izgleda da najbolji uvik odlaze najbrže i nenadano.
Zbogom druže Salebluesman Sale. Hvala ti na spontanom i toplom prijateljstvu u Splitu, Pelješcu, Makedoniji, Skradinu i blues svemiru gdje vjerujem da si sada!
D.Bobanac
Risha – Tvornica kulture / 16.11

Inženjeri zvuka Edwards/Hacke…poznatiji pod zajedničkim imenom Risha/pero…na arap./ u utorak navečer su u novom ruhu zagrebačke Tvornice kulture svojim šamansko egzorcističkim nastupom doslovno pojeli publiku i istjerali nečastivog iz tristotinjak grešnih duša svojim psihodelično melankoličnim elektro noiseom…
Što reći….Sjajno…!!!
autor: Toni Pešutić
Lucas Ray Exp – “Sphinx”
Orion Dust – “Legacy”
Daniel Eliseev Project (D.E.P.) – “Night Shadow”
Progeland – “Harmony Of The Universe”
The John Irvine Band – “Metaphysical Attractions”
——————————