Koncerti

Harpoon Blues Band – Split, Circus (Monty Python) / 23. Travnja-2019.
EgoFree Festival 2019 – Split, Turska Kula / 26.-28. Travnja-2019.
Strenght – Split, Circus (Monty Python) / 27. Travnja-2019.
Crvena Jabuka – Split, Zenta Club / 27. Travnja-2019.
Cima & Co – Split, Circus (Monty Python) / 30. Travnja-2019.
Jeff Dale & Harpoon Blues Band – Split, Circus (Monty Python) / 04. Svibnja-2019.
FNC Diverzant Split, Circus (Monty Python) / 04. Svibnja-2019.
Laibach – Rijeka, Pogon kulture / 11. Svibnja-2019.
Mike Parker’s Trio Theory – Split, Judino Drvo / 13. Svibnja-2019.
Built To Spill – Zagreb, Močvara / 23. Svibnja-2019.
King Crismon – Njemačka, Frankfurt / 12. Lipnja-2019.
ABOP (Lovestock fest) – Kaštel Lukšić / 13. Lipnja-2019.
King Crismon – Njemačka, Frankfurt / 13. Lipnja-2019.
Dream of Life (Lovestock fest) – Kaštel Lukšić / 14. Lipnja-2019.
Foxy Head (Lovestock fest) – Kaštel Lukšić / 14. Lipnja-2019.
King Fest #5 – Knin, Tvrđava / 14. Lipnja-2019.
Grefran (Lovestock fest) – Kaštel Lukšić / 15. Lipnja-2019.
Punčke (Lovestock fest) – Kaštel Lukšić / 15. Lipnja-2019.
King Crimson – London, Royal Albert Hall / 18. Lipnja-2019.
Foo Fighters – Pula, Arena / 18. Lipnja-2019.
Foo Fighters – Pula, Arena / 19. Lipnja-2019.
King Crimson – London, Royal Albert Hall / 19. Lipnja-2019.
King Crimson – London, Royal Albert Hall / 20. Lipnja-2019.
King Crimson – Njemačka, Berlin / 29. Lipnja-2019.
Flogging Molly – Zagreb, Tvornica kulture / 01. Srpnja-2019.
Whitesnake – Zagreb, Šalata / 03. Srpnja-2019.
3rd Thrill Blues Festival – Trilj, Gradski Park / 05.-06. Srpnja-2019.
King Crismon – Italija, Verona / 08. Srpnja-2019.
King Crismon – Italija, Torino / 10. Srpnja-2019.
Michael Kiwanuka – Šibenik, Tvrđava sv. Mihovila / 10. Srpnja-2019.
Regius Festival – Šibenik, Martinska / 12.& 13. Srpnja-2019.
King Crismon – Italija, Perugia / 18. Srpnja-2019.
17. SARS festival – Sinj / 19. – 21. Srpnja-2019.
Parni Valjak – Trogir, Kula Kamelengo / 24. Srpnja-2019.
Zoran Predin pjeva Arsena – Šibenik, Tvrđava sv. Mihovila / 28. Srpnja-2019.
Nox Festival 2019 – Šibenik, Martinska / 02. Kolovoza-2019.
Membrain Festival 2019 – Šibenik, Martinska / 08-11 Kolovoza-2019
Blast Fest 2019.- Šibenik, Martinska / 16. Kolovoza-2019.
Pirovac Blues Festival – Pirovac / 19. – 21. Kolovoza-2019.

Recenzije

KARFAGEN – “ECHOES FROM WITHIN DRAGON ISLAND”

Fantastična pripovijest jezikom glazbe

Oslanjajući se na kontrakulturu šezdesetih i njezino odbacivanje mainstream vrijednosti i istraživanja alternativnih koncepcija identiteta i vremena, pojam ‘progresivni rock’ primijenjen je na skupinu rock sastava koji su mislili da bi mogli nadrasti rock & roll. Štaviše, pokušavali su zamagliti razliku između umjetnosti i popularne glazbe, koristeći estetiku eksperimentiranja i umjetničke slobode u vrijeme kada je ostvaren značajan tehnološki i umjetnički razvoj koji je to i omogućio.

Njegova takozvana pretencioznost, koja nije ograničena konvencijom, strukturom ili tradicijom, prisilila je rock na evoluciju u post-Beatles eri, a njegova ambicija dala je mnogim talentiranim glazbenicima prostor da pomiču tehničke i kompozicijske granice rock žanra napuštajući tradicionalne i popularne strukture pjesama. Umjesto toga prihvaćali su ekstravaganciju: fuzije stilova, pristupa i žanrova (korištenjem elemenata jazza, klasične glazbe i elektronske glazbe), dakle, elemenata ukorijenjenih u povijesti zapadne glazbe, ali jednako i u književnim tradicijama, stvarajući na taj način epsku prirodu glazbe, uz neobične instrumente i fantastične tekstove (pretvorene od puke riječi do poezije čiji su koncepti uključivali povijesne, fantastične i metafizičke teme), složene kompozicije i nevjerojatne konceptualne albume, duge solo dionice uz opsesivnu posvećenost tehničkoj vještini i glamurozne nastupe.

Pri tome je studio, a ne pozornica, postao fokus glazbene aktivnosti, koji je često uključivao stvaranje glazbe za slušanje, a ne ples, a umjetnost albuma i pakiranje dio umjetničkog koncepta integriran u ukupni glazbeni identitet sastava.

Pojava konceptualnog albuma, kao zbirke skladbi objedinjenih razrađenom, sveobuhvatnom temom ili pričom, doveli su albume i predstave do nivoa da se promatraju kao kombinirane prezentacije glazbe, tekstova i vizuala.

Teritorij dobrog progresivnog rocka lako se može opisati kao ‘zemlja neslućene inteligencije’, odnosno jednostavnije rečeno: razvoj rock glazbe u ono što je Jon Anderson jednom nazvao ‘višom umjetničkom formom’.

Broj albuma koji bi se mogli opisati na ovaj način raste sve brže posljednjih godina. Među njima je nekoliko koji me mogu u potpunosti zadovoljiti. Pored očiglednog nedostatka znatnije promocije, ovogodišnje izdanje projekta Karfagen ‘Echoes From Within Dragon Island’ može biti ugodno iznenađenje za sve ljubitelje dobrog progresivnog rocka.

Komparativno, kao simbol slave i mudrosti, beskrajno putovanje u svijet zaboravljene prošlosti i nepredvidive budućnosti, Karfagen (što znači Kartaga, antički grad i država na sjevernoj obali Afrike uništene od strane Rimljana u tri punska rata sredinom 2. stoljeća) je zamisao multi-talentiranog glazbenika i skladatelja Antony Kalugin-a, nastala još tokom školskih dana u Ukrajini 1997. godine.

U tradiciji opisanoj u ovako opširnom uvodu, inspiriran sastavima kao što su Camel, Focus, Happy The Man, Greenslade, The Flower Kings, UK, Kayak, te, naravno, Yes i Genesis, ali također i klasičnim skladateljima Nikolai Rimsky-Korsakov, Sergei Prokofiev, Edward Grig i Pyotr Chaikovskiy, Antony-jeve skladbe su uvijek dobro konstruirane i promišljene.

Sa svakim albumom i svakom pjesmom pokušavam donijeti toplinu i atmosferu 70-ih godina, pokušavam uhvatiti njezinu bit ne kopirajući slijepo, već stvarajući svoj vlastiti stil, koji me vodi na konstantan protok glazbenih potraga i eksperimentiranja. Nisam obožavatelj učestale agresije modernih albuma, umjetnog suučesništva u većini toga ili tehnike i virtuoznosti nad pjesmama. Vjerujem da ne postoji umjetnost za umjetnost, tako da nema glazbe za glazbenike koja nije za slušatelja, koja vas proguta tehnikom i virtuoznošću, već mi je sposobnost pisanja odgovarajuće melodije na prvom mjestu, kao nešto što nas još uvijek uzbuđuje zbog zvukova ‘zlatne ere’ prog-a sedamdesetih. Stvaram glazbu poput slušatelja koji traži prirodne emocije i šarm u bezgraničnom moru zvukova…”

Kao uglavnom instrumentalni sastav koji pokazuje maštovito korištenje klavijatura i gitara, te klasičnih i etničkih instrumenata, Karfagen isporučuje vrhunsku retro-začinjenu progresivnu rock glazbu, s nagovještajem new-age, folk, jazz-rock i neo-prog elemenata, a kroz kvalitetu svojih vokalnih i čisto instrumentalnih djela vidi se kako sastav napreduje i postaje jedan od dosljedno značajnih modernih symphonic-progressive rock subjekata koji trenutno djeluju, dobivajući sve šire priznanje van granica domovine.

Uz maštovitu glazbu, svaki njihov album slikovit je i karizmatičan u tradiciji klasičnog progresivnog rock razdoblja, iako uspijeva biti i nevjerojatno moderan dok se osvrće na neo prog devedesetih. S jedne strane, njihov zvuk jedinstven je i prepoznatljiv, ali s druge strane, svaki sljedeći album donosi nešto novo i posebno, uvijek svježe i inovativno. No, Antony Kalugin ponovno je pomaknuo granicu svojih simfonijskih djela, jer, ovaj deseti album po redu, visok je u stilu i klasi.

Idejni motiv ovog albuma, mitološke inspiracije kako i sam naslov navodi, prigodno ilustriranog rukom umjetnika Konstantin Kansky-a, po ideji, konceptu i dizajnu samog Antony Kalugin-a, temelji se na poeziji klasičnog autora Robert Louis Stevenson-a, pa uz osjećaj prikladnosti u glazbi, stvara avanturu fantazije.

Kako bi proširio granice glazbenog krajolika, ovom prilikom uvodi mnoge glazbenike, njih čak 18 i to redom sunarodnjaka, koji uzdižu ovu prekrasnu kolekciju gotovo do ekstaze. Moderni, simfonijski, uz bogatu orkestraciju, vrlo gitarski orijentirani progresivni rock aranžmani, iako savršeno balansirani, su izrazito strukturirani i vrlo složeni, isprepleteni između različitih instrumenata, violine, violončela, saksofona, flaute, oboe, fagota, engleskog i francuskog roga, harmonike, poduprtih vrhunskom ritam sekcijom, te naravno Antony-jevom klavijaturom koja besprijekorno tka svoju magiju uz povremene vokale i zborove koji tu magiju fantastično nadopunjuju. On postavlja svaki instrument i svaki vokal tamo gdje se najbolje ističe ili barem upotpunjuje zvučnu sliku, prateći sav tijek s dubinom i melodijom, što donosi bogato zaokruženo glazbeno djelo. Vrlo ambiciozno, ali ne i pretenciozno.

Nema smisla komentirati pojedine kompozicije, jer vas cijeli album svojim tokom naizmjence preplavljuje svojim plimama i osekama, što je karakteristična crta mnogih konceptualnih remek djela.

Možda egzotično porijeklo sastava daje određenu stilsku slobodu, no, ovo je ipak simfonijski prog rock u najbogatijem i najboljem izdanju.

Očito, progresivni rock, široko definiran, nikada ne može nestati, jer će uvijek postojati glazbenici koji žele eksperimentirati s dugim pjesmama, velikim konceptima, složenim strukturama i fantastičnim motivima.

Autor: Božidar Celić

*Stavovi izneseni u kolumnama i komentarima na ovom portalu su osobni stavovi autora i ne odražavaju nužno stav MLP-U portala.


Karfagen – “Dragon Island Medley”

Karfagen – “Flowing Brooks”

Karfagen – “Dragon Island Single”

Ja nisam vlasnik autorskih prava fotografija, videa ni muzike. Stoga, sva prava idu samo stvarnim vlasnicima. Ako ste pak vlasnik fotografije, videa ili muzike, kontaktirajte me mailom, koji se nalazi na stranici “Kontakt”, i video sa svim sadržajima će biti uklonjen sa portala.

I am not the owner of either the image, video or the original songs. Therefore, all rights go to their respective owners. If you are the owner of the image, video or any of the songs, write to me a private message, located on “Kontakt” page, and I’ll delete this video immediately.


Kupite album grupe Karfagen

Related Posts

Božidar CelićBožidar Celić // 11.04.2019Pregledi: 334

Flash news

Dalibor Pipo Matošević – R.I.P.!
Preminuo Dalibor Pipo Matošević, gitarista u pratećem bendu Massima Savića. Široj publici će ostati upamćen po nezaboravnom gitarskom solu velikog hita “Sjaj U Tami”
Aretha Franklin posthumno dobila veliku Pulitzerovu nagradu za doprinos muzici i kulturi uopće.
Brian Setzer najavio novi album matične grupe The Stray Cats. Bit će to prvo izdanje grupe u zadnjih 25 godina.
Nijedan rock bend nije bio među 10 najprodavanijih i najslušanijih prošle godine, prošla je godina bila prva u povijesti Coachelle da nitko od rock izvođača nije bio među glavnim izvođačima, čak i ovogodišnji Woodstock za headlinere ima Jay-Z-ja i Miley Cyrus. Ispred rocka sad su pop, hip-hop i plesna elektronika (izvor: N1).
Simptomatično!
Mick Jagger objavio par fotografija nakon operacije. Oporavak ide dobro, te se uskoro očekuju vijesti o početku turneje.
The B-52s najavili veliku svjetsku turneju u povodu 40 godina od osnutka.
ZZ Top objavili detalje jubilarne turneje. Slavlje u povodu pola stoljeća od osnutka počinje 16. Kolovoza koncertom U Washingtonu. Na turneji će ih pratiti Cheap Trick i Lynyrd Skynyrd. Potonji na samo dva koncerta u Kaliforniji.
Journey se vraća u Las Vegas radi održavanja devet uzastopnih koncerata u Colosseumu u Caesars Palaceu.
J. Geils – R.I.P.!
Preminuo John Warren Geils Jr., poznatiji kao J. Geils, gitarist J. Geils Banda!
Paul Raymond – R.I.P.!
Preminuo gitarista i klavijaturista grupe UFO!
Bob Dylan najavio otvaranje svoje destilerije viskija u Nashville, 2020. godine.
King Crimson dobiva novog člana. Theo Travis će na klavijaturama obogatiti ionako prebogat zvuk legende. S njime pozornica broji devet muzičara. (9!)
Paul McCartney rastura Južnom Amerikom. Na turneji koja je tek počela, već je uprihodio više od 100 milijuna dolara ($101 M).
——————————
Hidden Lapse – “Butterflies”
Sweet Oblivion feat. Geoff Tate – “Sweet Oblivion”
Jordsjø – “Nattfiolen”
Pedal Giant Animals – “Zeitgeist”
Voyag3r – “War Mask”
Kenner – “8Ball City”
——————————