No Banner to display

Koncerti

Split Open Jazz Fair /Evo Ruke/ – Split, 23.-24. Kolovoza-2019.
Rock in Solin – Solin, 23. Kolovoza-2019.
Kries – Solin, 26. Kolovoza-2019.
Peter Smith & Hosters /Evo Ruke/ – Split, 29. Kolovoza-2019.
Zoran Predin pjeva Arsena – Šibenik, Tvrđava sv. Mihovila / 31. Kolovoza-2019.
Go Lilly /Evo Ruke/ – Split, 01. Rujna-2019.
Mind Zoo /Evo Ruke/ – Split, 01. Rujna-2019.
Desafinados /Evo Ruke/ – Split, 05. Rujna-2019.
Let 3 & Psihomodo Pop – Trogir, Kula Kamerlengo / 08. Rujna-2019.
Black Midi – Zagreb, Močvara / 02. Listopad-2019.
Godspeed You! Black Emperor – Zagreb, Tvornica kulture / 22. Studenoga-2019.
Mark Lanegan Band – Zagreb, Tvornica Kulture / 26. Studenog-2019.

Recenzije

WALTER TROUT – “SURVIVOR BLUES”

Život kao obećanje

Blues je afroamerički kulturni doprinos svijetu, crna glazbena forma i sastavni dio afroameričkog iskustva. Ipak, crni glazbenici mogu osjetiti oblik otuđenja, jer je ova glazba, koja je imala svoje korijene u crnom iskustvu, sada u svijetu kojim dominira bijelo, štaviše, počev od šezdesetih godina prošlog stoljeća, sve više integrirana s rock elementima.
Ipak, kao i svaki uspješan kulturni fenomen, blues je sada internacionalan kulturni trijumf, koji okuplja ljude bez obzira na njihovo porijeklo.

No, da bismo sačuvali blues kao naslijeđe, potreban nam je i novi blues – nove pjesme, novi tekstopisci, nove interpretacije, novi zvukovi uz izvorne, novi nosioci, bez obzira na formu tog novog bluesa.

Iako stereotipno poimanje mnogih blues autora kaže da ‘moraš živjeti blues kako bi ga svirao’, nije uvijek slučaj da suština bluesa govori o autorovom životu ili da je nadahnut njime. No, kao u ovom slučaju, činjenica je da je upravo blues često prožet teškom životnom pričom. Ili, kao što sam kralj bluesa B.B. King kaže: “Blues je bol, ali bol koja donosi radost.”

Walter Trout jedan je od najpopularnijih bluesrock gitarista na planeti, s dobrim razlogom – daje sve od sebe sa svakim live nastupom, a njegovi albumi su bogate skladbe strasti, emocija, inteligencije i energije koje malo koji umjetnik može uskladiti. Odavno je stvorio vlastiti ‘potpisni’ zvuk: blues rock, opterećen predanošću i odmah prepoznatljiv, iako se, gledajući stilski, može postaviti pitanje: “Je li njegova glazba previše blues za rock – ili previše rock za blues?”

Rođen je 1951. godine, a odrastao u glazbenom domu u Ocean City-ju u New Jersey-ju. Njegov prvi instrument bio je truba, svirajući u školskom sastavu. Slučajni susret s Duke Ellington-om potencirao je njegovu potragu za profesionalnom glazbenom karijerom, što on naziva prekretnicom u svom životu.

Zaljubio se u blues 1965. godine, kada je njegov brat donio prvi album Paul Butterfield Blues Banda, na kojem je čuo magičnu dvojicu gitarista Michael Bloomfield-a i Elvin Bishop-a.

Njegova karijera započela je na sceni obale New Jersey-ja kasnih 1960-ih i ranih 1970-ih, da bi potom odlučio preseliti u Los Angeles, gdje je oštrio svoje vještine kao podrška imenima kao što su Percy Mayfield i Deacon Jones, a s vremenom i John Lee Hooker, Joe Tex i Big Mama Thornton.

Godine 1981. reputacija ga je dovela do poziva da se pridruži sastavu Canned Heat, kao zamjena uvijek pijanom Henry ‘The Sunflower’ Vestine-u, gdje je ostao sve do 1985. godine. Tada se pridružio legendarnom sastavu John Mayall’s Bluesbreakers, gdje se našao u središtu pozornosti s kolegom gitaristom Coco Montoya. Time je postao dio Bluesbreakers-ove loze velikih gitarista zajedno s Eric Clapton-om, Peter Green-om i Mick Taylor-om. 1989. godine napustio je Bluesbreakers da bi formirao Walter Trout Band, vlastiti sastav koji je povremeno mijenjao ime, dok konačno nije sveden jednostavno na Walter Trout.

U lipnju 2013. godine, dok je bio na turneji u Njemačkoj, dobio je prve znakove da boluje od ciroze na jetri. S pogoršanjem zdravlja nastavio je turneju dok ga liječnik nije uvjerio da mu je potrebna transplantacija jetre u roku od 90 dana. Uz podršku donatora, njegova supruga prikupila je novac potreban za operaciju. Njegov oporavak je bio izazovan, jer je, osim što je značajno izgubio na težini i snazi, morao iznova naučiti hodati, govoriti i konačno svirati gitaru.

Očito, Walter Trout je prošao kroz bitke, a njegovi posljednji albumi, naročito prvi u tom nizu ‘Battle Scars’ iz 2015. godine, bili su uglavnom o njegovom opstanku i ponovnom rađanju, ali se iz tih bitki pojavio kao snažniji i sretniji čovjek. Ovo je bila prava točka u njegovom životu da donese glazbu koja ga je pratila u novi život.

Stoga, prilika za ulazak u 2019. godinu s novim albumom je doista dobra vijest! 25. siječnja 2019. godine Provogue Records već dugo najavljuje kao datum objave tog albuma, nadahnutu kolekciju starih i opskurnih blues pjesama koje je Walter Trout odabrao svojim uobičajenim okom za kvalitetu i nepogrešivim shvaćanjem svake od njih, te im udahnuo novi život.

Popis pjesama na ovom albumu je prozor u 68-godišnju priču koja se brzo kreće, koja bilježi karijeru od pet desetljeća i čija je jedina konstanta njegova duboka ljubav prema bluesu.
Postavio je svoju misiju da upregne moć i duh izvornika, dok je svoju neponovljivu glazbenu osobnost stavio kao pečat na svaku od skladbi, uz postizanje ravnoteže između prošlosti i njezine važnosti u suvremenom vremenu. Pri tom on sam komentira: “Pokušao sam pronaći pjesme koje su u osnovi nepoznate, ali su vrijedne da se čuju i nadam se da će ljudi slušati moje verzije, a onda se vratiti i provjeriti originale starih momaka.”

Walter Trout ne radi stvari na jednostavan način, pogotovo kada je riječ o traženju konceptualnih značenja za njegove albume. On je stari školski blues-rock talent za kojeg je pojam albuma neprikosnoveno platno na kojem treba istraživati značenje, maštu, duboke emocije i uvijek blues.

Prošlog rujna, kada je snimanje započelo u studiju u Los Angelesu, u vlasništvu legendarnog gitariste sastava The Doors, Robby Krieger-a, Walter Trout i njegov dugogodišnji producent Eric Corne podijelili su svoju viziju sa kolegama u sastavu kojeg čine basist Johnny Griparic, bubnjar Michael Leasure i klavijaturist Skip Edwards.

Među gostima na albumu našli su se Sugaray Radford, Jimmy Dawkins, Sunnyland Slim, John Mayall, Mississippi Fred McDowell, J.B. Lenoir, ali i sam Robby Krieger.
Kao rezultat toga, glazbenici su snimili snažan album osebujnog gitarističkog blues rocka, na kojem je su uspjeli sačuvati duh izvornih pjesama, ali u isto vrijeme, na kojem je svaki glazbenik, prepoznatljiv svaki na svoj način, dodao vlastitu neponovljivu iskru pojedinim uzvišenim kompozicijama. Energija između istaknutih glazbenika čuje se kroz nadmetanje gitarskih sola i rifova, nadahnjujućih vokala i zajedništvo sastava koji podupire taj trud, ali rezultat nije sudar stilova koliko spoj talenata za stvaranje neke nevjerojatne glazbe.

Deklarirani cilj svih koji su sudjelovali nije bio ponavljati spomenute blues tradicije, jednostavno reproducirati po notnim bilješkama, nego ih podići u potpunosti preuređene na suvremenu razinu u nepogrešivom stilu Walter Trout-a.

Konačno, trebali su samo naslov albuma. I dok je razmišljao o zbirci blues pjesama čija je sirova snaga ostala neoštećena, prijedlog za naslov albuma došao je od njegove supruge i menadžerice Marie, povlačeći paralele s njegovom osobnom sudbinom. Ovaj album treba nazvati ‘Survivor Blues’.

Stoga, ovaj album je svjedok koji nesumnjivo donosi nadu i razumijevanje bez obzira koliko se turobne stvari mogu pojaviti, a zapanjujuće briljantna glazba, kao što je ova, bit će prisutna sve dok je briljantno talentiranih glazbenika. Također, ovaj album je raznoliko i uzbudljivo putovanje kroz život Walter Trout-a, uz malu pomoć svojih prijatelja koji mu se pridružuju donoseći vlastite stilove i interpretaciju bluesa.

No, slušajući njegove jedinstvene vokale i njegovu gitaru, istraživanje bezbrojnih tonskih oblika i stilova, način na koji se on poslužio tim pjesmama, uvrštavajući ih u svoj stil i čineći ih relevantnim za današnje vrijeme kao i za vrijeme pisanja, je izvanredan. Iznad svega, to je stil, jasnoća, integritet, poštenje i čista ljepota svake pjesme.

Naravno, kada je u pitanju Walter Trout, preživljavanje je inspiracija.

Život često stoji kao obećanje ili nepokorivo mjesto društvene kreativnosti i bogatstva koje ide onkraj postojećeg stanja.

Autor: Božidar Celić

*Stavovi izneseni u kolumnama i komentarima na ovom portalu su osobni stavovi autora i ne odražavaju nužno stav MLP-U portala.


Walter Trout – “Woman Don’t Lie” (feat. Sugaray Rayford)

Walter Trout – “Nature’s Disappearing”

Walter Trout – “Red Sun”

Ja nisam vlasnik autorskih prava fotografija, videa ni muzike. Stoga, sva prava idu samo stvarnim vlasnicima. Ako ste pak vlasnik fotografije, videa ili muzike, kontaktirajte me mailom, koji se nalazi na stranici “Info”, i video sa svim sadržajima će biti uklonjen sa portala.

I am not the owner of either the image, video or the original songs. Therefore, all rights go to their respective owners. If you are the owner of the image, video or any of the songs, write to me a private message, located on “Info” page, and I’ll delete this video immediately.


Kupite albuma Walter Trouta

Related Posts

Božidar CelićBožidar Celić // 24.01.2019Pregledi: 951

Flash news

Peter Fonda – R.I.P.!
„Easy Rider“ legende odlaze jedna za drugom, preminuo je Peter Fonda.
Jack Nicholson je još jedini živ.
Početkom ovog mjeseca Ed Sheeran je oborio jedan od najprestižnijih rekorda u muzičkoj industriji. Naime, njegova aktualna turneja „Divide“, je dosegla najveću sumu koja se ikada inkasirala na koncertima. Drugim riječima, turneja koja traje već dvije godine i obuhvatila je do sada 246 koncerata, inkasirala je impresivnih 737 milijuna dolara. Kad se zna da je do kraja turneje ostalo još devet koncerata, očito je da će se rekord i te kako „debelo“ premašiti. Dosadašnji rekorderi su bili U2 i turnejom iz 2011. godine, kad su inkasirali 736 milijuna dolara.
Danas smo u stilu, koncerti i lova!
Nakon 37 koncerata Paul McCartney je sa svojom „Freshen Up“ turnejom do sada inkasirao ravnih 129 milijuna dolara, s prodanih 928 252 ulaznica. Ovo ga smješta unutar deset najuspješnijih prema Billboardu! (a tek mu je 70 i neka!)
Weed legenda, Willie Nelson otkazao koncerte najavljene turneje rad iz zdravstvenih razloga.
Devo najavili nastup na Desert Daze festivalu i istovremeno obavijestili medije da će im to vjerojatno biti posljednji nastup.
Nevoljama nikad kraja, kad Murphy hoće, onda hoće. Nakon peripetija s organizacijom turneje, The Allman Betts Band su prebacili više od 30 koncerta na druge datume, jer je Devon Allman svršio u bolnicu na operaciju slijepog crijeva. Odgođeni koncerti su se trebali održati u USA i Europi.
Ogranak korporacije Warner Brothers, Warner Music je objavio rezultate kvartalnog poslovanja. Iako očekivano, ipak nisu očekivali toliki rast streaming, koji je samo u četiri mjeseca narastao za dvocifreni broj i time zaokružio prihode na jednu milijardu dolara. (koliko je rast streaminga u brojkama, za sada ostaje tajna!)
Santana je objavio datume održavanja intimnih koncerata u Las Vegasu za sjedeću godinu. Kako su svi ovogodišnji „resident“ koncerti bili mjesecima unaprijed rasprodani, Santana nije imao dilema za sljedeću godinu. Istovremeno je u medije plasirao datume predstojeće turneje.
Byrd NO MORE!
Roger McGuinn je odbio bilo kakvu mogućnost ujedinjenja s David Crosbyjem i ponovnom oformljivanju legendarne grupe Byrds.
Dušan Kojić Koja, (Disciplina kičme), doživio moždani udar i nalazi se u bolnici u induciranoj komi.
——————————
Nova prog / underground izdanja:
Imagin’Aria – “Exeligere”
ESP Project – “The Rising”
Different Light – “Binary Suns (Part 1 – Operant Condition)”
25 Yard Screamer – “Natural Satellite”
CIRKUS – “Voodooland”
——————————
Copyright ©2019 Music LP Underground®, Sva prava pridržana