No Banner to display

Koncerti

Sillycons – Split, Circus (Monty Python) / 15. Studenoga-2018.
Acoustic Night / EMIR HOT – Split, Circus (Monty Python) / 16. Studenoga-2018.
Kries – Split, Judino Drvo / 16. Studenoga-2018. h
My Baby – Zagreb, Tvornica kulture / 16. Studenog-2018.
Triangl – Split, Paradox / 16. Studenoga-2018.
Hologram – Split, Galway Pub / 16. Studenoga-2018.
Hologram – Kaštela, Red Lion / 17. Studenoga-2018.
Brit Floyd – Rijeka, Zamet Center / 21. Studenoga-2018.
An eagle in your mind – Split, Kocka / 23. Studenog-2018.
Wayne Kramer (ex-MC5) – Budimpešta / 24. Studenog-2018.
Hologram – Split, Rock- o Bar / 24. Studenoga-2018.
Emma Morton & The Graces – Šibenik, Azimut / 26. Studenoga-2018.
Chui – Split, Kocka / 30. Studenog-2018.
Clutch – Zagreb, Tvornica Kulture / 09.Prosinca-2018.
Go Lilly – Split, Circus (Monty Python) / 11. Prosinca-2018.
The Dead Daisies – Zagreb, Boogaloo / 11. Prosinac-2018.
Sana Garić – Split, Judino Drvo / 14. Prosinca-2018.
A Perfect Circle – Beč / 16. Prosinca-2018.
Velvet Insane – Zagreb, Hard Place / 10. Siječnja-2019.
Algiers – Zagreb, Močvara / 12. Veljače-2018.
Algiers – Šibenik, Azimut / 13.Veljače-2018.
White Lies – Zagreb, Tvornica kulture / 10. Ožujka- 2019.
Built To Spilla – Zagreb, Močvara / 23. Svibnja-2019.

Recenzije

LOREENA MCKENNITT – “LOST SOULS”

‘Our Lady Of Manitoba’

U našoj orijentaciji prema svijetu i nama samima nikad ne počinjemo ni iz čega – mi smo uvijek smješteni unutar svjetonazora vrijednosti i drugih shvaćanja.
Takav svjetonazor je, međutim, promjenjiv, jer se može prekoračiti iskustvom svijeta i razmišljanjem o iskustvima, tako da se stvara nov svjetonazor za smisleniji život.

Godine 1985. objavljen je album na audio kazeti pod okriljem nezavisne etikete Quinlan Road, nazivom ‘Elemental’. Izvrstan naslov, ali još bolji album.

Umjetnica koja je izdala taj album, Loreena McKennitt, nije mogla imati pojma gdje će je to odvesti.

Više od 33 godine kasnije, Loreena nastavlja plijeniti svojom glazbom, više nego ikad.

Loreena Isabel Irene McKennitt, rođena je 17. veljače 1957. godine u Mordenu kraj Manitobe u Kanadi, gdje je razvila svoju ljubav prema glazbi, djelomično pod utjecajem glazbene tradicije lokalne menonitske zajednice.

Njena glazba odiše sanjivom ljepotom koja se često opisuje kao eterična, ali obično duboko ukorijenjena u tlu njezine rodne Kanade i njenih predaka iz Irske i Škotske.
Dobrim dijelom zahvaljujući svojim irskim i škotskim korijenima, kanadska glazbenica piše, kreira i izvodi glazbu popularno nazvanu ‘world music’ s keltskim, ali često i sjevernoafričkim i bliskoistočnim temama.
Osim toga, poznata je po svom profinjenom i dramatičnom sopran vokalu.

Između proba i koncerata, studijskog rada, te medijskih intervjua, postoji i njena poslovna strana s obzirom da gotovo samostalno vrlo uspješno vodi vlastitu nezavisnu etiketu Quinlan Road sve ove godine, te se bavi filantropskim projektima i građanskim aktivnostima.

Na pozornici, ona je eterično stvorenje u dugoj baršunastoj haljini, njezin sopran je hladan i čist uz vlastitu pratnju harfe ili klavijatura.
Nastupala je na nekim od najuglednijih i povijesnih koncertnih dvorana, od Carnegie Hall-a do poznate palače Alhambra u Granadi, Španjolska, između ostalog i za dostojanstvenike, uključujući Njezino Veličanstvo Kraljicu Elizabetu II i brojne državne šefove.

No, ništa se nije dogodilo iznenada.
“Zapravo nisam imala nikakav plan kad sam započela s ovim što radim, osim što sam voljela keltski zvuk”, kaže Loreena, što je potaklo da dublje istražuje keltsku kulturu, koja je raširenija nego što se uobičajeno misli.
“Našla sam se u bogatoj, drevnoj tapiseriji zvukova, ritmova i priča. Otkrila sam mitove i tradicije koje nalikuju jedni drugima iz dalekih krajeva svijeta, ljudi koji dijele iste osobine, a ipak su prepoznatljivi.”

Kao da je djelovala neka alkemija sjećanja na pretke i duhovni poriv kad god bi oživljavala keltsku kulturu, folklorne klubove Winnipega i snimke poput renesansne keltske harfe bretonskog harpista Alan Stivell-a.

“Počela sam koristiti pan-keltsku povijest, koja se proteže od 500. godine p.n.e. do danas, kao kreativnu odskočnu dasku. Glazba koju stvaram rezultat je putovanja tom cestom i preuzimanja svih vrsta tema i utjecaja, što može biti istinski keltski, ali i ne mora.”

Prije nego što Loreena pristupi komponiranju, bavi se znatnim istraživanjima o određenoj temi, te tada oblikuje opći koncept albuma. Čak i kad piše svoje tekstove, često može zvučati poput pjesnika koje voli, naročito uz njenu naklonost prilagodbi poezije i riječi iz starijih izvora.
S druge strane, takva istraživanja je često odvode na putovanja svijetom.

“Moje obrazovanje putuje, proučavajući povijest i kulturu, svijet je bogatije mjesto za učenje od formalnih institucija. Za mene, ono mora doći iz osobnog iskustva.”

Stoga su to pjesme o putovanjima, koje uključuju povijest, kulturu i glazbene utjecaje tih mjesta, pa ne čudi da se takvo obrazovanje uveliko osjeća u njezinoj glazbi.

“Jedna od najljepših i zanimljivijih stvari koje sam naučila jest da smo vrhunac i proširenje međusobnih povijesti, koje nas više povezuju, nego razdvajaju, a otkrivajući to, možda su naše potrebe bezvremenske i univerzalne.”

Ovakvi njeni stavovi rezultiraju razvojem kreativnog rada koji u konačnici definiraju tu glazbu.
“No, glazba nije samo čudesni medij za samoobrazovanje i kreativno izražavanje. Također sam u strahopoštovanju jedinstvene glazbene sposobnosti da potaknemo i pojačamo raspoloženja i psihološka stanja koja imaju učinak na fiziologiju. Ja sam duboko zainteresirana za ove veze između fiziologije i naših duhovnih i psiholoških bića, te mnogih događaja i iskustava koja nas nadahnjuju. Sigurno je da neka kreativnost dolazi iz ovog skupa križanja.”

Njen deseti studijski album ‘Lost Souls’, objavljen ove godine, je eklektična tapiserija pjesama izvučenih iz vlastitog arhiva, odnosno zbirka ‘ostataka’ s prethodnih albuma.
Kao i sve njene prethodne albume, ‘Lost Souls’ prožima utjecaj iz različitih kultura svijeta, s bliskoistočnom, sjevernoafričkom, španjolskom i kanadskom glazbenom tradicijom koja se neprimjetno miješa s McKennitt-ovom keltskom jezgrom.

Kad je započela rad na ‘Lost Souls’, njezin prvi album izvornih materijala od ‘An Ancient Muse’ iz 2006. godine, krenula je od razmatranja vlastite povijesti.
Kombinirajući pjesme napisane na raznim točkama tijekom 30-godišnjeg glazbenog putovanja, uzela je najbolje od tih pjesama koje su joj izgledale poput ‘izgubljenih duša’ jer se nisu prilagodile drugom albumu ili konceptu, da bi konačno stvorila svoj novi album.

Jedna od rijetkih novih pjesama na albumu je “Breaking Of The Sword”, napisana 2016. godine, povodom proslave obljetnice bitke kod Vimy Ridgea u Francuskoj u Prvom svjetskom ratu.

I u ovom slučaju, Loreena je gledala na poeziju kao nadahnuće, pri čemu djela W.B. Yeats-a i John Keats-a pružaju predložak za neke od kompozicija na albumu, dok na djela autora Peter Wohlleben-a (‘The Hidden Life Of Trees’) i Ronalda Wright-a (‘A Short History Of Progress’) gleda kao na glavnu motivaciju ovog albuma.

“S obzirom na naslovnu pjesmu ‘Lost Souls’, bila sam u velikoj mjeri inspirirana knjigom Ronald Wright-a pod nazivom ‘A Short History Of Progress’, kaže Loreena. “On sugerira da smo kao vrsta možda izgubili kompas s obzirom na moralni napredak i da smo postali izgubljene duše.”
Stoga, ‘Lost Souls’ govori o izgubljenim dušama, kako pjesmama, tako i ljudima.

Konačno, stvoren je suvremen zvuk koji se bavi prethodnim vremenima, uz Loreenu kao glavni vokal i na klaviru, te s dugogodišnjim kolegama Caroline Lavelle na violončelu, Hugh Marsh na violini, Brian Hughes na gitari i Dudley Phillips na basu, pored gostujućih umjetnika kao što su Robert Brian i Tal Bergman (bubnjevi), Hossam Ramsey, Graham Hargrove i Rick Lazar (udaraljke), Nigel Eaton (hurdy gurdy), Panos Dimitrakopoulos (kanoun), Sokratis Sinopoulos (lyra), Haig Yazdjian (oud), Ana Alcaide (nyckelharpa), Daniel Casares (flamenco gitara) i Miguel Ortiz Ruvira (flamenco udaraljke) koji su umnogome doprinijeli egzotičnoj instrumentaciji.

Iako su pjesme različitog podrijetla s obzirom da su nastale tijekom različitih perioda njene karijere, ‘Lost Souls’ ne djeluje kao kompilacija rijetkosti, a još manje kao retrospektiva, naprotiv, usprkos ovakvom pristupu, djeluje kao nadasve uvjerljiv i kompaktan album.

Prošlo je dvanaest godina za ljubitelje glazbe Loreene McKennitt u nadi za novim materijalom, ali ‘Lost Souls’ donosi album vrijedan čekanja.
Instrumentalni rad dosljedno je izvrstan i raznolik. Njen vokal, koji je već zasigurno potvrđen kao jedan od najboljih u glazbi danas, postao je još bolji. To je album izgrađen da se konzumira u mirnoj sobi ispunjenoj sa surround zvučnicima, uz atmosferu i ljepotu koja nadvladava osjetila slikajući bujne krajolike u umu.

Ako labav pojam ‘world music’ ima ikakvo značenje, onda je to primjer globalnog zvuka kojeg nam pruža Loreena McKennitt.

*Stavovi izneseni u kolumnama i komentarima na ovom portalu su osobni stavovi autora i ne odražavaju nužno stav MLP-U portala.


Loreena McKennitt – “Spanish Guitars And Night Plazas”

Loreena McKennitt – “Breaking Of The Sword”

Loreena McKennitt – “Lost Souls”

Ja nisam vlasnik autorskih prava fotografija, videa ni muzike. Stoga, sva prava idu samo stvarnim vlasnicima. Ako ste pak vlasnik fotografije, videa ili muzike, kontaktirajte me mailom, koji se nalazi na stranici “Info”, i video sa svim sadržajima će biti uklonjen sa portala.

I am not the owner of either the image, video or the original songs. Therefore, all rights go to their respective owners. If you are the owner of the image, video or any of the songs, write to me a private message, located on “Info” page, and I’ll delete this video immediately.


Kupite album Loreene McKennitt

Related Posts

Božidar CelićBožidar Celić // 08.11.2018Pregledi: 465

Flash news

Alex Lifeson (ex Rush) i Marco Minnemann najavili suradnju. Još je neizvjesno tko će biti basista.
Nakon problema s infekcijom i otkazivanja koncerata, Ozzy Osbourne objavio nove datume “No More Tours 2” turneje po Sjevernoj Americi. Svi su datumi pomaknuti za sljedeću godinu. Prateći bend je već standardan, Zakk Wylde (gitara), Rob “Blasko” Nicholson (bas), Tommy Clufetos (bubnjevi) i Adam Wakeman (klavijature).
Sve koncerte će mu otvarati Megadeth.
Salebluesman Sale – R.I.P.!

Izgleda da najbolji uvik odlaze najbrže i nenadano.
Zbogom druže Salebluesman Sale. Hvala ti na spontanom i toplom prijateljstvu u Splitu, Pelješcu, Makedoniji, Skradinu i blues svemiru gdje vjerujem da si sada!
D.Bobanac
Risha – Tvornica kulture / 16.11

Inženjeri zvuka Edwards/Hacke…poznatiji pod zajedničkim imenom Risha/pero…na arap./ u utorak navečer su u novom ruhu zagrebačke Tvornice kulture svojim šamansko egzorcističkim nastupom doslovno pojeli publiku i istjerali nečastivog iz tristotinjak grešnih duša svojim psihodelično melankoličnim elektro noiseom…
Što reći….Sjajno…!!!
autor: Toni Pešutić
Lucas Ray Exp – “Sphinx”
Orion Dust – “Legacy”
Daniel Eliseev Project (D.E.P.) – “Night Shadow”
Progeland – “Harmony Of The Universe”
The John Irvine Band – “Metaphysical Attractions”
——————————