No Banner to display

Koncerti

Jon Spencer – Zagreb, Vintage Industrial / 22. Ožujka-2019.
Just Split Jazz – Split, Paradox / 22. Ožujka-2019.
Mile Kekin – Split, Quasimodo / 23. Ožujka-2019.
Little sister – Split, Plan B / 23. Ožujka-2019.
Dreamers – Split, Versi / 23. Ožujka-2019.
Debeli precjednik + Stepped out Split, Circus (Monty Python) / 23. Ožujka-2019.
Juraj Belković Band – Zagreb, Sax / 28. Ožujka-2019.
Dan Stuart & Don Antonio – Šibenik, Azimut / 30. Ožujka-2019.
Queen Show – Split, Spaladium Arena / 02. Travnja-2019.
Gert Taberner i Matteo E. Basta – Šibenik, Azimut / 09. Travnja-2019.
The Strange – Zagreb, Vintage Industrial Bar / 11. Travnja-2019.
Disciplin A Kitschme – Split, Judino Drvo / 12. Travnja-2019.
Ogenj – Šibenik, Azimut / 12. Travnja-2019.
Black Coffee – Šibenik, Azimut / 18. Travnja-2018.
Kultur Shock – Šibenik, Kulturaljka / 20. Travnja-2019.
FNC Diverzant Split, Circus (Monty Python) / 04. Svibnja-2019.
Laibach – Rijeka, Pogon kulture / 11. Svibnja-2019.
Built To Spill – Zagreb, Močvara / 23. Svibnja-2019.
King Crismon – Njemačka, Frankfurt / 12. Lipnja-2019.
ABOP (Lovestock fest) – Kaštel Lukšić / 13. Lipnja-2019.
King Crismon – Njemačka, Frankfurt / 13. Lipnja-2019.
Dream of Life (Lovestock fest) – Kaštel Lukšić / 14. Lipnja-2019.
Foxy Head (Lovestock fest) – Kaštel Lukšić / 14. Lipnja-2019.
King Fest #5 – Knin, Tvrđava / 14. Lipnja-2019.
Grefran (Lovestock fest) – Kaštel Lukšić / 15. Lipnja-2019.
Punčke (Lovestock fest) – Kaštel Lukšić / 15. Lipnja-2019.
King Crimson – London, Royal Albert Hall / 18. Lipnja-2019.
Foo Fighters – Pula, Arena / 18. Lipnja-2019.
Foo Fighters – Pula, Arena / 19. Lipnja-2019.
King Crimson – London, Royal Albert Hall / 19. Lipnja-2019.
King Crimson – London, Royal Albert Hall / 20. Lipnja-2019.
Flogging Molly – Zagreb, Tvornica kulture / 01. Srpnja-2019.
Whitesnake – Zagreb, Šalata / 03. Srpnja-2019.
King Crismon – Italija, Verona / 08. Srpnja-2019.
King Crismon – Italija, Torino / 10. Srpnja-2019.
Regius Festival – Šibenik, Martinska / 12.& 13. Srpnja-2019.
King Crismon – Italija, Perugia / 18. Srpnja-2019.
17. SARS festival – Sinj / 19. – 21. Srpnja-2019.
Zoran Predin pjeva Arsena – Šibenik, Tvrđava sv. Mihovila / 28. Srpnja-2019.
Membrain Festival 2019 – Šibenik, Martinska / 08-11 Kolovoza-2019

Emisije

CATAPILLA (PRVI DIO) – “CATAPILLA”

Aromatični blend !

Počinje mala serija od dvije emisije posvećene jednoj neobičnoj engleskoj grupi. Grupi koja je u svom samozatajnom životu izdala samo dva albuma i oba ćemo poslušati u dvije odvojene emisije.

Grupu o kojoj je riječ nećete naći na MTV-ju, nećete je naći ni na kakvim top listama, pa čak će rijetko koji katalog sadržavati informacije o njoj.
Isto tako, možemo reći da je bilo na stotine, ako ne i tisuće ovakvih, sličnih grupa i nameće se pitanje, po čemu to onda ova odskače od njih i zaslužuje svoje emisije?

Odgovor vam neću odmah dati, već na kraju druge emisije, ali sigurno je da će te i prije sami doći do njega.

Red bi bio da kažem o kome govorim.

Predstavljam grupu Catapilla.

catapilla-catapilla

Kasnih šezdesetih prošlog stoljeća, svaka ulica, svaka garaža, svaki kvart, svaki grad, svaka zemlja, je imala svoje heroje na instrumentima.

Većina grupa je i počela svoj uspon kao grupa iz ulice, da bi osvojila kvart, potom područje i naposljetku, za one koji su postali poznati u granicama grada, za njih se već govorilo da su uspjeli.

Isto tako, specifičnost sredine je uvjetovala i vrst muzike koju će band svirati.
Tako recimo, u jednom Birminghamu, pokraj svih čeličana i teške industrije nije mogao niknuti band kao Soft Machine ili Renaissance, već jedino Black Sabbath i njima slični.

Slijedom toga, u intelektualnim sredinama su nicali bendovi koji su bili na sasvim drugoj strani.
Tako je u Canterburyju nikao cijeli pokret s nebrojeno grupa, koje su odreda svirale progresivnu muziku, toliko specifičnu da je cijeli pravac prozvan po njemu i danas je poznata kao Canterbury scena,
prijestolnica progresivne muzike.

I kad govorim o toj sceni, kao i svaka druga, imala je svoj centar i svoja rubna područja, u kojima su obitavale grupe koje su prihvatile smisao slobodne forme, ali ne i stil Canterburyja.

Jedna od tih grupa je bila Catapilla.

Catapilla se oformila krajem šezdesetih u Londonu.

Do vremena snimanja prve ploče, originalni vokal Jo Meek je već bila zamijenjena sestrom, Annom Meek.
Uz saksofonistu Roberta Calverta, grupu su činili bubnjar Malcolm Frith, basist Dave Taylor, gitarist Graham Wilson te duhać Hugh Eaglestone i Thierry Rheinardt na drvenih duhaćim instrumentima.

Band je za jednog nastupa uočio Patrick Meehan, manager grupe Black Sabbath. Omogućava im ugovor, te postaje producent prvog albuma.

Album izlazi na alternativnoj Vertigo etiketi, koju je Philips osnovao da bi promovirao nekomercijalnu (čitaj, progresivnu) muziku.

1971. godine album izlazi i grupa odlazi na turneju.

Album je već u startu pokazao o čemu se radi, Catapilla je odabrala svoj put.

Iako se na prvi pogled čini da su kompozicije u stvari jamovi, treba se ipak vratiti u to vrijeme i razlučiti pojam jama.
Neobavezno svirati je bilo jedno, no improvizirati i iz te improvizacije izvlačiti esencu koja se pretakala u kompoziciju, to je već bila sasvim druga stvar.

Tako su nastajala djela.

Za razliku od tog tijeka stvaranja, Catapilla je de facto, jamove doslovno pretočila u kompoziciju.
Jer ne zaboravimo, jam je u to vrijeme postao poželjna muzička forma.

Album je pun dobre muzike, koja se smještala negdje na prelazu Chicaga (između prvog i drugog albuma), te sastava If i Flock, ali pomiješan sa daleko širim progresivnim utjecajem, dakako, protkan psihodelijom.
Na momente pak vuče prema sastavima Canterbury scene, prvenstveno Soft Machine i Nucleus.

Ukratko, ma koliko se trudili definirati ovaj muzički izraz i smjestiti ga u neki okvir, teško da se to može jednoznačno napravit.
Stoga je možda najbolje ostati na asocijacijama, a gdje svrstati muziku, ostaviti vremenu koje je najbolji pokazatelj.

Debut album otvara “Naked Death”, sumorni opis svakodnevnice i dakako, moderne šizofrenije. Uvod dostojan King Crimsona, a pogotovo se nameće asocijacija radi specifičnog saksofona i teške, skoro, metalne ritmike.
Preko petnaest minuta gitarskih rifova i solo saksofona u stilu Colosseuma.

Anna Meek svojim rastrzani vokalom na momente podsjeća na Julie Driscol, ali ne zadugo.

Tema se razvija i teče svojim jamovskim tokom.

catapilla1

Album se nastavlja sa kratkom “Tumbleweed”.
Pomalo čudan vokal, skoro na granici „deštonavanja“, ako ne i preko nje. Očito da je Anna Meek pokušala imitirati Sonju Kristinu iz grupe “Curved Air”.
Koliko uspješno?
Ako se mene pita, niti malo, jer pored raspona, tu je i boja glasa.

Kontinuitet lošeg vokala prelazi u iduću temu.
“Promises” starta s klasičnim jazz-rock uvodom, i bilo bi daleko bolje da se radi o instrumentalu. No, što mu je, tu mu je.
Instrumentalno, tema je za “5“, puna prelaza i divnih pasaža, uz kratke solo dionice saksofona i gitare.

Na “b” strani ondašnjeg vinila se našla samo jedna tema.
“Embryonic Fusion” u svom trajanju od 24 minute sadrži i donosi sve što ovaj pravac ima u sebi.
Otvara je lijepi gitarski rif, da bi duhaći preuzeli cjelokupnu kompoziciju, u stilu grupe If. Tema donosi mnogobrojne pasaže i puno izmjena tempa, podcrtani ponovo, solo saksofonom i solo gitarom.

Napokon glas Anne Meek dolazi na svoje mjesto.
Očito da je u svom fahu kad ga upotrebljava kao instrument.

I da ne duljimo više, samo ću se nadovezati na jednu kritiku iz novijeg doba, koja kaže: „Catapilla je jedan od najljepših primjera grupe koja je uspješno blendirala brass-rock s psihodeličnom progresivnom muzikom i to sa veoma lijepim rezultatom.

Ja bih na to dodao, album prvijenac grupe Catapilla, uz sve rečeno, je i hrabar album.

Poslušajmo ga!


S ovim završava prva emisija posvećena ovom sastavu.
Slijedi druga emisija, u kojoj ću predstaviti drugi album “Changes” i donijeti završni komentar o ovoj grupi i njenom opusu.

Eto!

 

Related Posts

Jerko JakšićJerko Jakšić // 13.01.2018Pregledi: 582

Flash news

Organizator ovogodišnjeg Glastonbury Festivala objavio finalnu listu izvođača. Dakle, tko voli, nek’ izvoli.
Imena su: The Killers, The Cure, Stormzy, Kylie Minogue, Janet Jackson, George Ezra, Liam Gallagher, Miley Cyrus, Tame Impala, The Chemical Brothers, Vampire Weekend, Lauryn Hill, Janelle Monaé, Christine and the Queens, Billie Eilish, Hozier i Wu-Tang Clan.
Phil Collins najavio turneju simptomatičnog naziva, „Not Dead Yet“! Prvi koncert je najavljen za 23. Rujna u Dallasu. Većinu vremena na pozornici Phill će provoditi u invalidskim kolicima.
Objavljena finalna lista izvođača za The Woodstock 50. Pogled na nju baca nedoumice, a prva i najveća, rap na ovom festivalu je šaka u oko svakom rockeru. Potom ide ostalo.
Detalji uskoro!
“Live In Newcastle” je novo izdanje iz serije Collector’s Club, grupe King Crimson. Snimka je slučajno pronađena kod jednog od tonaca koji su producirali njihove koncerte daleke 1972. godine. Sam podatak da je snimka nastala neposredno prije nego je grupa ušla u studio i snimila antologijski album “Larks’ Tongues in Aspic”, daje joj pridjev MUST za sve ljubitelje ove grupe, ali i muzike uopće.
Datum izlaska 26. Travanj.
Francuska je prva zemlja koja je objavila da je streaming nadmašio fizičku prodaju nosaća zvuka ili brojkama, streaming je 2018. godine pokrivao 57 % od ukupne prodaje muzike.
Bernie Tormé – R.I.P.!
Preminuo gitarist koji je naslijedio Randy Rhoadsa u pratećem bendu Ozzy Osbournea. Bio je i gitarista Ian Gillan Benda.
Imao je 66 godina!
Alan White (Yes) najavio mogućnost izdavanja snimaka koje su nastale kao plod njegove suradnje s basistom Chris Squireom i Jimmy Pageom. Pri tom je pozvao Robert Planta da uđe u studio i “odradi” vokalni dio. Snimke su ostale iz perioda kad je lansirana kratkoživuća super grupa XYZ (Ex Yes & Led Zeppelin). Grupa nikad nije suživjela i raspala se poglavito radi još uvijek svježih rana koje su ostale odlaskom John Bonhama. No to je bio samo jedan od razloga.
——————————
Djam Karet – “A Sky Full of Stars for a Roof”
Inventions – “Logica”
Dreadnought – “Emergence”
Bjorn Riis – “A Storm Is Coming”
Huis – “Abandoned”
——————————