No Banner to display

Koncerti

More Acoustic Touch Quartet – Split, Kavana HNK-Split / 14. Prosinca-2018.
Esther – Trogir, Pjaca (Gradski Trg) / 14. Prosinca-2017.
Acoustic Bang – Split, Paradox / 15. Prosinca-2017.
Riks I Topli Mungosi – Split, Chillton / 15. Prosinca-2017.
Laibach – Zagreb, Tvornica Kulture / 15. Prosinca-2017
Kiril – Zagreb, Boogalo / 15. Prosinca-2017.
Čuvari svirala – Split, Paradox / 16. Prosinca-2017.
LP & the Singles – Pivarij Pecado / 16. Prsinca-2017.
Decoro – Trogir, Pjaca (Gradski Trg) / 16. Prosinca-2017.
Lite Motive – Trogir, Pjaca (Gradski Trg) / 19. Prosinca-2017.
Repetitor – Šibenik, Azimut / 21.Prosinca-2017.
NoA & FunkBlasters – Split, Paradox / 21. Prosinca-2017.
Mayales – Split, Judino Drvo / 22. Prosinca-2017.
Hologram Light (acoustic) – Split, Bounty / 22. Prosinca-2017.
C#asing M!lagros – Split, Paradox / 22. Prosinca-2017.
Detour – Trogir, Pjaca (Gradski Trg) / 22. Prosinca-2017.
Darko Rundek – Zadar, Arsenal, 22. Prosinca-2017.
Repetitor – Split, Quasimodo / 23. Prosinca-2017.
Daliborovo Granje / Zagušljivi Dim – Split, Kocka / 23. Prosinca-2017.
M.O.R.T. – Sinj, Vojarna / 23. Prosinca-2017.
Pips, Chips & Videoclips – Split, Kocka / 24. Prosinca-2017.
TBF – Split, Judino Drvo / 25. Prosinca-2017.
Atriohm – Split, Kocka / 25. Prosinca-2017.
Sara Renar – Split, Paradox / 26. Prosinca-2017.
Matt Shaft Band – Trogir, Pjaca (Gradski Trg) / 27. Prosinca-2017
Supercover Band – Trogir, Pjaca (Gradski Trg) / 29. Prosinca-2017
Dreamers Band – Split, Ovčice / 30. Prosinca-2017.
Detour – Split, Judino Drvo / 30. Prosinca-2017.
Let3 – Zagreb, Vintage Industrial Bar / 31. Prosinca-2017.
Plave Lagune – Trogir, Pjaca (Gradski Trg) / 06. Siječnja-2018.
Ekskurzija Poljoprivredne Škole & Špurijus – Split, Quasimodo / 06. Siječnja-2017.
Algiers – Zagreb, Močvara / 26. Siječnja-2018.
Rod Stewart – Zagreb, Arena / 02. Veljače-2018.
Hladno Pivo – Zagreb, Dom Sportova (Mala Dvorana) / 2 & 3 Veljače-2018.
Ekskurzija Poljoprivredne Škole – Split, Quasimodo / 06. Siječnja-2017.
Mando Diao – Zagreb, Velesajam / 07. Veljače-2018.
The Sonics – Zagreb, Vintage Industrial Bar / 13. Veljače-2018.
Kraftwerk – Ljubljana, Hala Tivoli / 22. Veljače-2018.
Kraftwerk – Beograd, Kombank Arena / 24. Veljače-2018.
Toto – Zagreb, Dom Sportova / 09. Ožujka-2018.
Satyricon – Zagreb, Boogaloo / 19. Ožujka-2018.
Editors – Zagreb, Tvornica Kulture / 17. Travnja-2018.
Roger Waters – Zagreb, Arena / 06. Svibnja-2018.
Yo La Tengo – Zagreb, Pogon Jedinstvo / 11. Svibnja-2018.
Body Count – Zagreb, Tvornica Kulture / 19. Lipnja-2018.
King Crimson – Austria, Beč / 23. Lipnja-2018.
King Crimson – Austria, Beč / 24. Lipnja-2018.
King Crimson – Italija, Pompeii / 19. Srpnja-2018.
King Crimson – Italija, Pompeii / 20. Srpnja-2018.
King Crimson – Italija, Rim / 22. Srpnja-2018.
King Crimson – Italija, Rim / 23. Srpnja-2018.
Iron Maiden – Zagreb, Arena Zagreb / 24. Srpnja-2018.
King Crimson – Italija, Lucca / 25. Srpnja-2018.

Osvrti

EYOT – QUASIMODO / 02. PROSINCA-2017.

Iznenađenje „par excellence“!

U pripremi za nastup benda kojeg baš i ne poznajem, obično ono što vidim i čujem na YouTubeu, otprilike odgovara onome što doživim na koncertu.
Kažem obično, jer u slučaju grupe Eyot, to baš i nije slučaj.

Očekivao sam, da, i nadao sam se da će se očekivanja ispuniti, ali, ono što nas je dočekalo i ispratilo iz Quasimoda, to ni u snu nisam očekivao.

Eyot su pokazali i dokazali da muzika u punoj esenci živi i diše, tu pokraj nas i u nama.

Pošto je priča fascinantna, trebao bih krenuti od početka, iako teško, jer i nakon prospavane noći, misli, impresije, su još uvijek zbrkane i prepune emocija.

Eyot (Niš) su po prvi puta gostovali u Splitu.

U zakazano vrijeme, po starom splitskom dobrom običaju, nije bilo nešto publike, te je koncert počeo nešto prije deset sati.
Svo zlo s time, jer …..

Eyot su izašli na pozornicu i KONCERT je počeo!
Da, koncert koji se piše velikim slovima i pamti dugo, dugo.

Eyot su nam donijeli dašak velikog, koji obitava samo na globalnoj sceni. Istovremeno i potvrdu da medijska veličina nema veze sa stvarnom veličinom.
Daleko razvikanija imena na svjetskoj sceni bi se komotno mogla pokriti pred ovom momcima. Ako kažem, (nije hereza!) da su me na trenutke podsjetili na Mahavishnu Orchestra u najboljim danima, onda većeg komplimenta ne mogu dati.
(Njihov ultimativni izričaj, bez obzira na žanr, postao je os oko koje se vrte sve reference u muzici, a posebno u fuziji.)

Eyot su zaslužili tu usporedbu, jer su svojim pristupom, angažmanom, ingenioznošću, ali prvenstveno talentom odletjeli nebu pod oblake.

Ne znam kako su došli do ovoga što imaju, jer teško je iz gotovog „proizvoda” izvući sloj po sloj esence, dio po dio, utjecaj po utjecaj, ali pokušat ću opisati nemoguće, a na vama je da nekako sebi u glavi nacrtate “što je pjesnik htio reći?

Dakle, podloga im je jazz, jazz koji se većinom vremena trajanja kompozicije gubi u derivatu kojeg zovemo jazz rock.
Opisati taj izričaj samo kao jazz rock je pak nepotpuno i samo djelomično točno, te svodi nešto kompleksno na jednoznačni opis.

Mogu nastavit?
Taj jazz rock je blendiran, e sad dolazimo do onog pravog, blendiran je s psihodelijom koja na momente prelazi u ambijentalni izričaj s dalekim, etno utjecajima.

Dakle, uzmite “muzički kalkulator” u ruke i računajte.
Jazz + Rock + psihodelija + ambijent = EYOT

Ali i ovo je samo dio priče ili bolje rečeno, samo uvod.
Ona glavna priča ide s pozornice, od toga kako je sve skupa posloženo, izvedeno i naposljetku kako je primljeno od publike.

Kad smo već krenuli s matematikom, onda nastavljam u istom tonu.

Kako je posloženo?

Nevjerojatna ingenioznost u kompozicijama, kojima je osnova bogatstvo i širina izričaja, postepena gradnja strukture iz takoreći, ničega, krešendo i „grand finale“ kojim rasturaju sva čula.

Kompozicije su “pop ljepljive” u melodijskoj strukturi i „tribal“ razorne u ritmici. Gradeći atmosferu izlaganja, slažu instrumente u free jazz formi, ostavljajući Slađana (gitara) da se “batrga” sa čuvanjem kostura i gradnjom pozadine. Piano, bubanj i bas gitara su „na nekoj drugoj strani“ i „prijete“ rušenju strukture kompozicije.
To se nikada nije dogodilo, jer je baš gitara u ulozi kohezivnog faktora i u „super glue“ maniri lijepi svaku pukotinu koja se eventualno ukazala.
Time je doduše dovedena u podređeni položaj, no to je koncept u ovom “piano oriented” izričaju. (na stranu da bih osobno volio da je Slađan odradio koji izlet u solo vode, ali ..)

U biti, kompleksnost kompozicije jest glavna osobina muzike ovog benda i s njom su se najviše približili jazzu.

Kako je izvedeno?

Dejan Ilijić (piano), Slađan Milenović (gitara), Miloš Vojvodić (bubnjevi) i Marko Stojiljković (bas) su muzičari do srži „upregnuti“ u svoj instrument.
(ovom prilikom sam se ipak otrgnuo iskušenju da o svakom ponaosob napišem par rečenica, jer bi me to odvelo daleko, o njima pojedinačno drugom prilikom)

Iako se vizualno čini da i nema baš komunikacije među njima na pozornici, nad bendom visi aura zajedništva i timskog rada.

Rasturajući pozornicu i sipajući lavine zvuka, prepunog emocija, nekog čudesnog, fluidnog agregatnog stanja, koji povremenim tantričkim ritmom plijeni publiku i njenu pažnju, Eyot ni u jednom trenutku ne posustaje, nema praznog hoda.

Od prvih, onih tihih nota, sve do završnog krešenda i klimaksa, s nevjerojatno istančanim osjećajem za ritam i njegovu izmjenu, bend u punoj emocionalnoj brzini privodi kompoziciju kraju. Drugim riječima, ovo je uvod za jedan opis kojeg dosada nikada nisam koristio.

Muzika ovog sastava ima MIRIS! (op. J.B.)

Da, dobro ste pročitali, kad neki zvuk ima svoj miris onda to znači da je jedinstven, bogat u svim segmentima i slojevima, spiritualan, maštovit i inspirativan.

Kako je primljeno od publike?

Publika je kasnila, to i nije novost, ali se tokom koncerta skupilo dovoljno ljudi da se Split ne treba sramiti.
Bio je ovo koncert emocija i razarajućeg zvuka, te je i publika u početku donekle ostala zatečena.

Kako je koncert odmicao, bilo je očito da je sve skupa leglo na svoje mjesto, te je i reakcija bila odgovarajuća.
Od kurtoaznog pljeska se prešlo na glasno odobravanje, da bi protokom koncerta to prešlo u skandiranje.

Kraj je obilježila scena koju u Splitu nisam odavna vidio, splitsku publiku je zapalio jazz rock!
Nevjerojatno, ali istinito!

Da sve ne bude u superlativnima pobrinuo se zvuk koji je dolazio s pozornice. Ne toliko velika primjedba, koliko mi je zasmetalo u kontekstu ovakvog i ovog koncerta.

Gitara i njen zvuk.
Pretiho su nam dolazili tonovi i na momente ju je piano u potpunosti pokrivao. Šteta, jer da je to bilo izbalansirano, onda bi koncert bio jedan od onih, „bez mane“.

No i pored toga, najveća ocjena ostaje i taj previd jednostavno nema toliku snagu da bi okrznuo auru velikog koncerta koji se odvijao pred našim očima.

Eyot su gostovali u Splitu i na kraju bisa su izrazili želju da ga ponovo posjete.

Ako ovo čita itko od organizatora u gradu pod Marjanom, moj im je savjet, kontaktirajte ove momke i vratite ih natrag što je prije moguće!


Eyot – Quasimodo / 02. Prosinca-2017.

Ja nisam vlasnik autorskih prava fotografija, videa ni muzike. Stoga, sva prava idu samo stvarnim vlasnicima. Ako ste pak vlasnik fotografije, videa ili muzike, kontaktirajte me mailom, koji se nalazi na stranici “Info”, i video sa svim sadržajima će biti uklonjen sa portala.

I am not the owner of either the image, video or the original songs. Therefore, all rights go to their respective owners. If you are the owner of the image, video or any of the songs, write to me a private message, located on “Info” page, and I’ll delete this video immediately.

Related Posts

Jerko JakšićJerko Jakšić // 03.12.2017Pregledi: 1933

Pretplatite se na Newsletter

Flash news

Chris Rea kolaborirao na sceni na koncertu.
Oporavlja se u bolnici!
Alice Cooper će igrati u živoj verziji “Jesus Christ Superstar”, koju priprema američka TV kuca NBC
U2 imaju osmi po redu #1. album na UK top listi.
“Songs of Experience” je po izlasku uzletio ravno na prijestolje!.
Ed Sheeran i dalje drma svjetskom scenom.
Ovaj put na streaming servisu Spotify. Zasjeo je na vrh, a brojke su impresivne.
U 2017. godini imao je 6.3 milijarde streamova. I to nije sve, njegova pjesma “Shape of You” je streamana 1.4 milijarde puta!!!
Hologram turneja na kojoj je Ronnie James Dio glavna zvijezda upravo počinje u Njemačkoj.
Nick Cave & The Bad Seeds headlineri INmusic #13 festivala!
Ovo postaje ozbiljno!
Uskoro će biti prikazan novi dokumentarac o životu i radu mega zvijezde, Princa.
Čast prvog emitiranja ima britanski Channel 4.
Stone Temple Pilots najavili sjevernoameričku turneju.
Bill Ward (ex-Black Sabbath) je hospitaliziran!
Krenule su u prodaju karte za koncerte grupe King Crimson.
Nama najbliže destinacije, Rim, Venecija, Pompeii, Lucca, Beč!
Bryan Singer, koji je režirao film o grupi Queen, je nestao prije pa dana sa snimanja.
Danas stiže vijest da je otpušten.
Snimanje biografskog filma “Bohemian Rhapsody”, će se nastaviti sljedeće godine.
Foreigner, Whitesnake i Jason Bonham pripremaju zajedničku turneju sljedeće godine.
Noel Gallager i njegov bend High Flying Birds debitirali na prvom mjestu UK liste s albumom “Who Built the Moon”.
Ovo je u neku ruku i rekord jer je od tri solo albuma (“Noel Gallagher’s High Flying Birds” (2011.) i “Chasing Yesterday” (2015.)), sa sva tri zaposjeo prvo mjesto!
Koncerti grupe Scorpions, koji su se trebali održati u Beogradu, Ostravi i Ljubljani su odgođeni do daljnjega.
Razlog odgode nije naveden, tek da će se novi datumi objaviti naknadno.
Taylor Swift ne posustaje.
Njen album “Reputation” provodi treću sedmicu na prvoj poziciji najprestižnije liste na svijetu, Billboarda!
The Eagles dodaju datume na novu turneju.
Ovih je dana objavljeno da ih je dodano još 12, što turneju približava brojci 20.
Kako je turneja tek u najavi, sigurno će se protegnuti na popriličan broj gradova duž kontinenta.
Pearl Jam najavio turneju za sljedeću godinu.
Nama najbliže destinacije, Milano i Padova.
Organizatori INmusica #13 objavili još jednog izvođača.
Ovaj put je riječ o grupi Frank Cartera & The Rattlesnakes.
Tom Waits objavio remiks albuma “Real Gone” iz 2004. godine
Grupa Žen objavila novi album, “Sunčani ljudi”.
Gregorian Rock – “Fire”
Brown Spirits – “Brown Spirits”
Organized Chaos – “Divulgence”
Strawbs – “The Ferryman’s Curse”
The Samurai of Prog – “Archiviarum”
Ann – “Fragmenty”
Melange – “Viento Bravo”
Monoglot – “Wrong Turns and Dead Ends”
Marco Ragni – “The Wandering Caravan”
Long Distance Calling – “Boundless”
Rausch – “Book II”
King Capisce – “Memento Mori”
Hollow Earth – “Out Of Atlantis”
Armed Cloud – “Master Device & Slave Machines”