No Banner to display

Koncerti

The Splitters + Not Jane – Split, Circus (Monty Python) / 16. Studenog-2019.
Sanctus Dominus – Split, Circus (Monty Python) / 19. Studenog-2019.
Feredon – Split, Circus (Monty Python) / 21. Studenog-2019.
Svemirko – Split, Judino Drvo / 22. Studenog-2019.
058 – Split, AHA / 22. Studenog-2019.
Dreamers – Split, BackBar PLAN B / 22. Studenoga-2019.
Godspeed You! Black Emperor – Zagreb, Tvornica kulture / 22. Studenoga-2019.
Špurijus + Buža – Split, Circus (Monty Python) / 23. Studenog-2019.
Mark Lanegan Band – Zagreb, Tvornica Kulture / 26. Studenog-2019.
058 – Split, Circus (Monty Python) / 28. Studenog-2019.
M.O.R.T. – Split, Spaladium Backstage / 30. Studenog-2019.
Flying Head – Split, Circus (Monty Python) / 30. Studenog-2019.
Neno Belan & Fiumens – Split, BackBar PLAN B / 30. Studenoga-2019.
Natali Dizdar – Split, Judino Drvo / 06. Prosinca-2019.
The Soulers – Split, Rock-O bar / 06. Prosinca-2019.
Flashback (Bajaga Tribute) – Split, BackBar PLAN B / 06. Prosinca-2019.
At The Gates – Zagreb, Tvornica kulture / 12. prosinca-2019.
The Souler – Split, Dreamer Bar / 13. Prosinca-2019.
Urban & 4 – Split, BackBar PLAN B / 14. Prosinca-2019.
My Baby – Zagreb, Tvornica kulture / 14. prosinca-2019.
My Baby – Split, Judino Drvo / 15. Prosinca-2019.
Dreamers (Bijelo Dugme tribute) – Split, BackBar PLAN B / 20. Prosinca-2019.
Jinjer – Zagreb, Tvornica Kulture / 20. Prosinca-2019.
The Soulers – Zadar, Guma bar / 26. Prosinca.
J.R.August – Split, Judino Drvo / 27. Prosinca-2019.
Pavel – Split, BackBar PLAN B / 28. Prosinca-2019.
Apocalyptica – Zagreb, Tvornica Kulture / 20. Siječnja-2020.
Celine Dion – Zagreb, Arena / 05. Lipnja-2019.
Lista koncerata se osvježava svaki dan!

Lokalna scena, Recenzije

TOMISLAV GOLUBAN – “CHICAGO RAMBLER”

Čikaški bregi!

Kad pišem o nekom albumu u posljednje vrijeme, pokušavam se ne osvrtati za nečim što je bilo, odnosno na prijašnji opus, ako postoji, jer time neminovno na aktualni rad stavljam imperative koji su proizvod samo osobnog razmišljanja i želja.

Time “objektivnost” (koja ipak ne postoji u punom obimu!) doseže neke svoje granice objektivizma i sagledavanje albuma smješta u neki realni, trenutni okvir kojeg zauzima.
Stoga mi je posljednji album Tomislava Golubana, “Chicago Rambler”,  došao kao neka vrst “relaksacije” u i te kako pozitivnom smislu. Naime, album je kao stvoren da bude samostojan, kao stvoren da se slušatelj ne osvrće na ono što je bilo prije njega i kako bi mogao izgledati da je naslijedio smjer prethodnika (ma kakav bio).

U tom kontekstu, album “Chicago Rambler” je pun pogodak, jer pored ispunjenih uvjeta samostojnosti pruža još poprilično toga.
Stoga, hajmo redom.

Album “Chicago Rambler” je izrazito blues provenijencije, ljubitelji bluesa će u njemu vidjeti „ono što je pjesnik htio reći”. Svi ostali, hm, nisam siguran, jer blues je danas u ovom obliku arhaična forma. Album je sazdan na bluesu s decentnih utjecajem urbane komponente, poznate i prigrljene od širokih masa šezdesetih godina. Noseći u sebi esencu roota pomiješanu s urbanom, Tomislav svoje pjesme prezentira u stilu velikana Chicago škole iz prošlog stoljeća. Svojom usnom harmonikom neminovno zove polja pamuka i „Mississippi mog djetinjstva” i čemu tajiti, tko god je imao sreću “živjeti” muziku prošlog stoljeća, neminovno ga lansira u neka druga vremena.

Osobno, iako bez izrazitih dodirnih točaka, vraća me u bajkovita dva mjeseca provedena u New Orleansu u Bourbon Streetu, kad je oko dva ujutro najveći slatki izazov bio pronaći u kojem se pubu/restoranu sastaju muzičari nakon gigova, i jamaju dok ih kao vampire, sunce ne potjera u tamne prostore spavaćih soba. Miris kamenica i piva (da piva , dobro ste pročitali!!), duhanskog dima, žamora ogromne mase koja se kreće Bourbon Streetom od ranih večernjih, do isto tako ranih, ali jutarnjih sati, sve se to nadvija nad ovim albumom kao osobna komponenta i memorijski fragment kojeg je okinuo.
Da je samo to odradio, “Chicago Rambler” je što se mene tiče ispuno svoju ulogu, ali ima toga još, .. .

Tomislav Goluban je album snimio u Chicagu s lokalnim studijskim glazbenicima, Kenny “Beedy Eyes” Smithom, E.G. McDanielom i Eric Nodenom, dok je za mix pultom bio Blaise Barton. Moram se osvrnuti baš na Bartona i dati mu kredite, jer je ispunio očitu Tomislavovu namjeru da album zvuči „lokalno blueserski“, kao da je snimljen u prošlom stoljeću.

Album je snimljen u par dana, što znači da je snimljen skoro u jednom dahu s minimumom intervencija i ponavljanja. To mu daje auru spontanosti i dojam kompaktnosti. Obično se na album brzo uoči rutinska svirka studijskih glazbenika, koje se rijetko može motivirati na način da si daju nešto svoje. Na ovom album, da ima i toga, ali i lijepih trenutaka, za koje ne znam da li su planirani prije ulaska u studio, ili su nastali kao produkt trenutka i pronalaženja “najbolje varijante”.

Isto tako, vokal kojeg isporučuje Tomislav je neka njegova varijanta “loose n’ cool” vokala koji idealno leži na ovakvu glazbenu podlogu. Ako bih trebao potkrijepiti ovu činjenicu onda moram, ali moram, izdvojiti moj apsolutni favorit na album “Can’t Find Myself“ . U toj je pjesmi sve posloženo onako kako “mali Ivica zamišlja punokrvni blues”. Ne sjećam se kad me jedan (klasični) blues ovoliko oborio s nogu. Ne želim navoditi usporedbe, jer bi izgledalo pretenciozno, ali ovo mi je definitivno jedna od omiljenijih blues kompozicija.

Album sadrži sve ono što jedan blues album mora sadržavati, od “Wake up this monrnig”, do “tragične ljubavi”, slika iz svakodnevnog života, dvojbi o životu uopće, tužne gitare, sjetne usne harmonike, bluesy ritam, .. .
Drugim riječima, debelo profesionalna i na trenutke maštovita ritam sekcija, decentna solo gitara koja iako u pozadini, povremeno briljira i naposljetku Golubanova usna harmonika i vokal, kao rezultat daju album koji se jednostavno mora slušati s pozornošću.

Jest da je oslonjen na arhaičnu formu i obogaćen urbanom varijantom, ali mimo svega, uvjeren sam da ne treba biti zagriženi ljubitelj bluesa da bi se prihvatio ovaj album.

Na vama je da osporite ovu tvrdnju!


Tomislav Goluban – “Can’t Find Myself”

Ja nisam vlasnik autorskih prava fotografija, videa ni muzike. Stoga, sva prava idu samo stvarnim vlasnicima. Ako ste pak vlasnik fotografije, videa ili muzike, kontaktirajte me mailom, koji se nalazi na stranici “Info”, i video sa svim sadržajima će biti uklonjen sa portala.

I am not the owner of either the image, video or the original songs. Therefore, all rights go to their respective owners. If you are the owner of the image, video or any of the songs, write to me a private message, located on “Info” page, and I’ll delete this video immediately.


Kupite album Tomislava Golubana

Related Posts

Jerko JakšićJerko Jakšić // 18.04.2019Pregledi: 965

Flash news

Journey i the Pretenders najavili zajedničku turneju. Turneja počinje koncertom 15. Svibnja i završava 12. Rujna. Znajući statuse obaju grupa i činjenicu da je turneja samo po USA, vjerojatno će bi i dodavanja datuma.
Mark Lanegan najavio novi album “Straight Songs Of Sorrow”. Izlazak planiran za Travanj sljedeće godine!
Carlos Santana najavio novu turneju „Miraculous 2020 World Tour“. Kao što samo ime kaže, bit će to svjetska turneja, koja počinje sljedeće godine koncertima diljem Europe. Na turneji će se posebno osvrnuti na dva albuma koja su mu omeđila karijeru i ovih dana slave svoje godišnjice. Supernatural“, 20 godina od izlaska i „Abraxas“, koji ovih dana puni ravnih pola stoljeća.
Dave Mustaine (Megadeth) objavio da prodaje 150 gitara i priručnih uređaja iz svoje bogate zbirke.
Paul Barrere – R.I.P.!
Preminuo gitarista i vokal grupe Little Feat!
Pete Townshend je izjavio ono što se već naveliko zna, vrijeme muzike koja počiva na gitari je nepovratno iz nas. U dugom razgovoru s novinarima je i objasnio osnovni razlog. Ukratko, danas na YouTube servisu imate na stotine virtuoza koji su upotrebu gitare doveli i preko krajnjih granica i time je poistovjetili s violinom u klasičnoj muzici. Dakako, tim slijedom i sudbina je ista. Ukoliko se ništa drastično ne dogodi, Pete prognozira gašenje smjera s odlaskom velikih igrača s današnje scene.
——————————
Nova prog / underground izdanja:
Udo Pannekeet – “Electric Regions”
Anthony Phillips – “Strings Of Light”
A Formal Horse – “Here Comes A Man From The Council With A Flamethrower”
The Shaking Sensations – “How Are We To Fight The Blight?”
Odd Logic – “Last Watch of the Nightingale”
——————————
Copyright ©2019 Music LP Underground®, Sva prava pridržana