No Banner to display

Koncerti

The Splitters + Not Jane – Split, Circus (Monty Python) / 16. Studenog-2019.
Sanctus Dominus – Split, Circus (Monty Python) / 19. Studenog-2019.
Feredon – Split, Circus (Monty Python) / 21. Studenog-2019.
Svemirko – Split, Judino Drvo / 22. Studenog-2019.
058 – Split, AHA / 22. Studenog-2019.
Dreamers – Split, BackBar PLAN B / 22. Studenoga-2019.
Godspeed You! Black Emperor – Zagreb, Tvornica kulture / 22. Studenoga-2019.
Špurijus + Buža – Split, Circus (Monty Python) / 23. Studenog-2019.
Mark Lanegan Band – Zagreb, Tvornica Kulture / 26. Studenog-2019.
058 – Split, Circus (Monty Python) / 28. Studenog-2019.
M.O.R.T. – Split, Spaladium Backstage / 30. Studenog-2019.
Flying Head – Split, Circus (Monty Python) / 30. Studenog-2019.
Neno Belan & Fiumens – Split, BackBar PLAN B / 30. Studenoga-2019.
Natali Dizdar – Split, Judino Drvo / 06. Prosinca-2019.
The Soulers – Split, Rock-O bar / 06. Prosinca-2019.
Flashback (Bajaga Tribute) – Split, BackBar PLAN B / 06. Prosinca-2019.
At The Gates – Zagreb, Tvornica kulture / 12. prosinca-2019.
The Souler – Split, Dreamer Bar / 13. Prosinca-2019.
Urban & 4 – Split, BackBar PLAN B / 14. Prosinca-2019.
My Baby – Zagreb, Tvornica kulture / 14. prosinca-2019.
My Baby – Split, Judino Drvo / 15. Prosinca-2019.
Dreamers (Bijelo Dugme tribute) – Split, BackBar PLAN B / 20. Prosinca-2019.
Jinjer – Zagreb, Tvornica Kulture / 20. Prosinca-2019.
The Soulers – Zadar, Guma bar / 26. Prosinca.
J.R.August – Split, Judino Drvo / 27. Prosinca-2019.
Pavel – Split, BackBar PLAN B / 28. Prosinca-2019.
Apocalyptica – Zagreb, Tvornica Kulture / 20. Siječnja-2020.
Celine Dion – Zagreb, Arena / 05. Lipnja-2019.
Lista koncerata se osvježava svaki dan!

Lokalna scena, Osvrti

LAIBACH – ZADAR, ARSENAL / 10. SVIBNJA-2019.

L’Bach s onoga svijeta!

Laibach su nakon dugo vremena pohodili južne krajeve. Za razliku od ptica selica, koje ljeti idu na sjever, Laibach se spušta na jug.

Kao i sve u njihovom životu od rođenja davnih osamdesetih, uvijek su kontra struje. Nebrojeno puta su dokazivali svoju superiornost na sceni, u studiju, tako da u biti, u novom stoljeću više i nemaju što dokazati i nikome ništa objašnjavati.

Bili su kontra kad je za to trebalo imati muda.
Ali ne lezi vraže, Milan & Co ne spavaju. Nema hibernacije, toliko svojstvene velikim bedovima kojima polako, ali sigurno, inspiracija prelazi u rutinu, nova anemična izdanja samo zamjenjuju stara anemična, neinventivna, bankovni računi se pune … .

No pasaran! – kaže Laibach, na oduševljenje svih koji znaju što muzika u životu znači i koju ulogu njoj ima baš taj Laibach.

Svojevremeno je netko napisao da je Laibach najveći slovenski izvozni proizvod, i tako se nesvjesno bolno uklopio u filozofiju benda i njegov raison d’être.

Laibach je sve samo ne obična grupa, više je filozofija odnosno pokret, kao Magma, kao Amon Dull, kao mnogo toga velikog izraslog u prošlom stoljeću. Laibach je bio velik u socijalizmu i ostao velik u neo-liberalnom kapitalizmu, ne mijenjajući svoju filozofiju, samo stavljajući joj drugi vremenski pečat.

Svjedoci smo buđenja totalitarnosti u svakom od živućih društvenih uređenja (režima!), te su danas aktualniji nego ikada. Tiranija, diktatori, crni režimi, autokracije, alijenacija, tmurna sadašnjost i besperspektivna budućnost, zapakirana u privid demokracije i brigom za svakog čovjeka (sic!), ironično, sarkastično prikazana u opusu benda, nema partnera čak na svjetskoj sceni.

Predimenzionirajući jednostavnu liriku stvaraju trenutak beznađa, naglašavajući tribalnu ritmiku, umjesto očekivanog ponosa, stvaraju turobni osjećaj nelagode i prisutnog, ali i nadolazećeg zla. To je zlo ovjekovječeno i u ikonografiji koju eksploatiraju od ranih dana, samo se mijenjaju kostimi.

Najnoviji primjer je idilično prikazivanje Sjeverne Koreje, kojoj su bili gosti prije par godina kao jedni zapadni bend koji je ikada tamo gostovao s pozivnicom. Pa i posljednji album “The Sound of Music”, obrada klasika “Moje Pjesme Moji Snovi” („The Sound of Music“), pojačan obradama narodnih sjevernokorejskih pjesama, kao ukupan dojam, umjesto vedrog raspoloženja originala, daje samo mučninu u želucu i nameće ne baš ugodna pitanja.

Ukratko, predimenzioniranjem svih elementa u izričaju, postavljaju sve pozitivne senzacije ljudskog bivstvovanja točno na suprotnu stranu od onog svakodnevnog shvaćanja istih.

Čemu ovakav uvod u jedan „običan“ osvrt na koncert?
Pitanje na mjestu, ali samo za one koji nisu prisustvovali njihovim koncertima u zadnje vrijeme. Jer onima koji jesu, sve ovo je nepotrebno, nakon odgledanog koncerta ostaje pozitivna samo jedna činjenica, Laibach su veliki, a sve ostalo je mrak, tama, beznađe, besperspektivnost i opće sivilo koje u najbolju ruku, ne prelazi u crno!

Koncert Laibacha je nemoguće opisati, a da se ne uđe u područje litanije, baljezganja o nečemu što poprima svoju vrijednost i veličinu samo prisustvom na njemu. Pisati o tome može samo optimista koji misli da si može priuštiti taj luksuz, a eto, izgleda da sam i ja među njima.

Koncert je počeo s pola sata zakašnjenja, radi “splitskog sindroma”, pogađate, u zakazano vrijeme dvorana je bila skoro prazna (dobrano se napunila pred sam „početak“ koncerta, a i tijekom njega su dolazili “putnici namjernici’ od kojih mnogi nisu imali pojma radi čega su tu!)

Koncert je podijeljen u dva djela, i ovom bih prilikom prestao pisati o “koncertu”. Laibach isporučuje multimedijalnu predstavu i kao takvu je treba prihvatiti.

Prvi dio te predstave je bio posvećen novom album “The Sound of Music”, interesantnoj mješavini obrada pjesama mjuzikla “Moje Pjesme, Moji Snovi” i sjevernokorejskih narodnih pjesama. Na pozornici je pored Milana bila karizmatična Marina Martensson, koja je odnijela prvi dio predstave. Imageom Julie Andrews iz istoimenog filma, Marina je dominirala pozornicom, dok je Milan bio prateći vokal, kao i bend koji je odigrao ulogu pasivne pratnje.

Nekome se svidjelo, nekome nije, netko je pokušavao pronaći Laibach u svemu tome, netko je primio onako kako je dolazilo. Nije bilo jedinstvenog prihvaćanja, iako je svaka od pjesama po završetku nagrađena lijepim pljeskom.

Pauza je kao u svakoj kazališnoj predstavi trajala petnaestak minuta i bend se vratio na pozornicu, ali bez Marine, i ispočetka, bez Milana.

I onda je počelo, draga gospodo!
Onda je ruknulo, vulkan metalnog industriala je eksplodirao svom snagom i grunuo u publiku, koja je jednostavno na prve note ostala ukopana, zatečena. Bio je to početak najveličanstvenijih tri kvarta sata možda u cijelom muzičkom životu pojedinca. Suze su same potekle, poškropile hladni pod dvorane. Nije bilo načina ih se zaustaviti, s pozornice je dolazilo PREJAKO!

Milan je šetao pozornicom, povremeno je napuštao, jer je bend preuzimao sve, ali sve u svoje ruke i nije ispustio do posljednje note kompozicije koja se bez stanke naslanjala na sljedeću i ova na sljedeću, … .

U kubistički poslagane pasaže, artikulirane metalne kakofonije, uvukla se (uvježbana) veličanstvena jam improvizacija (ili pak neka od tema s albuma?), koje je doslovno pomela, “ubila” sve što je bilo oko nje. Veličanstvenosti rapsodije ritmike, ingenioznosti slaganja ne složivih elementa, uz zaglušujuće efekte sintesajzera, pojačao je moćan razglas.

Miks pult je „brijao“ sto na sat, povlađujući svakom instrumentu u svakom trenutku. Nema smisla pojedinačno, jer razglas je bio, ovo mi ne morate vjerovati, SAVRŠEN!
Produkcija na najvećem mogućem nivou. Uz decentan light show, bio je to ugođaj kakav se viđa samo na najvećim koncertima, a ovaj je to bio!

Bis je došao u obliku ” Sympathy for Devil”, i naposljetku, country obojene „Surfing through the galaxy“ ?? 🙂
Od Laibacha se sve može očekivati.

Sve, a mi smo tu da to SVE primimo, bez ostatka, ali kritički, otvorenog uma i široke duše.
Nema šanse da ne uđe!


Nemam običaj objavljivati play liste u osvrtima, ali ovaj put radim izuzetak, jer je izbor kompozicija na koncertu u najmanju ruku, bizaran, ali toliko svrsishodan, da se i on postao dio performancea

-the string intro-

01. The sound of music
02. Climb ev’ry mountain
03. DO-RE-MI
04. Edelweiss
05. My favourite things
06. The lonely goatherd
07. Sixteen going on seventeen
08. So long, Farewell
09. Maria / Korea
10. Arirang

— Intermission —

11. Mi kujemo bodocnost
12. Smrt za smrt
13. Nova Akropola
14. Vier Personen
15. Krvava gruda – plodna zemlja
16. Ti ki Izzivas

17. Sympathy for the devil
18. The coming race
19. Surfing through the galaxy

Related Posts

Jerko JakšićJerko Jakšić // 11.05.2019Pregledi: 3280

Flash news

Journey i the Pretenders najavili zajedničku turneju. Turneja počinje koncertom 15. Svibnja i završava 12. Rujna. Znajući statuse obaju grupa i činjenicu da je turneja samo po USA, vjerojatno će bi i dodavanja datuma.
Mark Lanegan najavio novi album “Straight Songs Of Sorrow”. Izlazak planiran za Travanj sljedeće godine!
Carlos Santana najavio novu turneju „Miraculous 2020 World Tour“. Kao što samo ime kaže, bit će to svjetska turneja, koja počinje sljedeće godine koncertima diljem Europe. Na turneji će se posebno osvrnuti na dva albuma koja su mu omeđila karijeru i ovih dana slave svoje godišnjice. Supernatural“, 20 godina od izlaska i „Abraxas“, koji ovih dana puni ravnih pola stoljeća.
Dave Mustaine (Megadeth) objavio da prodaje 150 gitara i priručnih uređaja iz svoje bogate zbirke.
Paul Barrere – R.I.P.!
Preminuo gitarista i vokal grupe Little Feat!
Pete Townshend je izjavio ono što se već naveliko zna, vrijeme muzike koja počiva na gitari je nepovratno iz nas. U dugom razgovoru s novinarima je i objasnio osnovni razlog. Ukratko, danas na YouTube servisu imate na stotine virtuoza koji su upotrebu gitare doveli i preko krajnjih granica i time je poistovjetili s violinom u klasičnoj muzici. Dakako, tim slijedom i sudbina je ista. Ukoliko se ništa drastično ne dogodi, Pete prognozira gašenje smjera s odlaskom velikih igrača s današnje scene.
——————————
Nova prog / underground izdanja:
Udo Pannekeet – “Electric Regions”
Anthony Phillips – “Strings Of Light”
A Formal Horse – “Here Comes A Man From The Council With A Flamethrower”
The Shaking Sensations – “How Are We To Fight The Blight?”
Odd Logic – “Last Watch of the Nightingale”
——————————
Copyright ©2019 Music LP Underground®, Sva prava pridržana