No Banner to display

Koncerti

More Acoustic Touch Quartet – Split, Kavana HNK-Split / 14. Prosinca-2018.
Esther – Trogir, Pjaca (Gradski Trg) / 14. Prosinca-2017.
Acoustic Bang – Split, Paradox / 15. Prosinca-2017.
Riks I Topli Mungosi – Split, Chillton / 15. Prosinca-2017.
Laibach – Zagreb, Tvornica Kulture / 15. Prosinca-2017
Kiril – Zagreb, Boogalo / 15. Prosinca-2017.
Čuvari svirala – Split, Paradox / 16. Prosinca-2017.
LP & the Singles – Pivarij Pecado / 16. Prsinca-2017.
Decoro – Trogir, Pjaca (Gradski Trg) / 16. Prosinca-2017.
Lite Motive – Trogir, Pjaca (Gradski Trg) / 19. Prosinca-2017.
Repetitor – Šibenik, Azimut / 21.Prosinca-2017.
NoA & FunkBlasters – Split, Paradox / 21. Prosinca-2017.
Mayales – Split, Judino Drvo / 22. Prosinca-2017.
Hologram Light (acoustic) – Split, Bounty / 22. Prosinca-2017.
C#asing M!lagros – Split, Paradox / 22. Prosinca-2017.
Detour – Trogir, Pjaca (Gradski Trg) / 22. Prosinca-2017.
Darko Rundek – Zadar, Arsenal, 22. Prosinca-2017.
Repetitor – Split, Quasimodo / 23. Prosinca-2017.
Daliborovo Granje / Zagušljivi Dim – Split, Kocka / 23. Prosinca-2017.
M.O.R.T. – Sinj, Vojarna / 23. Prosinca-2017.
Pips, Chips & Videoclips – Split, Kocka / 24. Prosinca-2017.
TBF – Split, Judino Drvo / 25. Prosinca-2017.
Atriohm – Split, Kocka / 25. Prosinca-2017.
Sara Renar – Split, Paradox / 26. Prosinca-2017.
Matt Shaft Band – Trogir, Pjaca (Gradski Trg) / 27. Prosinca-2017
Supercover Band – Trogir, Pjaca (Gradski Trg) / 29. Prosinca-2017
Dreamers Band – Split, Ovčice / 30. Prosinca-2017.
Detour – Split, Judino Drvo / 30. Prosinca-2017.
Let3 – Zagreb, Vintage Industrial Bar / 31. Prosinca-2017.
Plave Lagune – Trogir, Pjaca (Gradski Trg) / 06. Siječnja-2018.
Ekskurzija Poljoprivredne Škole & Špurijus – Split, Quasimodo / 06. Siječnja-2017.
Algiers – Zagreb, Močvara / 26. Siječnja-2018.
Rod Stewart – Zagreb, Arena / 02. Veljače-2018.
Hladno Pivo – Zagreb, Dom Sportova (Mala Dvorana) / 2 & 3 Veljače-2018.
Ekskurzija Poljoprivredne Škole – Split, Quasimodo / 06. Siječnja-2017.
Mando Diao – Zagreb, Velesajam / 07. Veljače-2018.
The Sonics – Zagreb, Vintage Industrial Bar / 13. Veljače-2018.
Kraftwerk – Ljubljana, Hala Tivoli / 22. Veljače-2018.
Kraftwerk – Beograd, Kombank Arena / 24. Veljače-2018.
Toto – Zagreb, Dom Sportova / 09. Ožujka-2018.
Satyricon – Zagreb, Boogaloo / 19. Ožujka-2018.
Editors – Zagreb, Tvornica Kulture / 17. Travnja-2018.
Roger Waters – Zagreb, Arena / 06. Svibnja-2018.
Yo La Tengo – Zagreb, Pogon Jedinstvo / 11. Svibnja-2018.
Body Count – Zagreb, Tvornica Kulture / 19. Lipnja-2018.
King Crimson – Austria, Beč / 23. Lipnja-2018.
King Crimson – Austria, Beč / 24. Lipnja-2018.
King Crimson – Italija, Pompeii / 19. Srpnja-2018.
King Crimson – Italija, Pompeii / 20. Srpnja-2018.
King Crimson – Italija, Rim / 22. Srpnja-2018.
King Crimson – Italija, Rim / 23. Srpnja-2018.
Iron Maiden – Zagreb, Arena Zagreb / 24. Srpnja-2018.
King Crimson – Italija, Lucca / 25. Srpnja-2018.

Osvrti

DAVID GILMOUR – „LIVE AT POMPEII“ / FILM

„It's a place of ghosts, close and distant!“

Gilmou in

Pompeii zauzimaju jednu od onih točka u opusu grupe Pink Floyd, od koje je grupa počela uskakati u brzi vlak komercijalizacije svoje muzike, a da pri tom nije žrtvovala ni jednu notu u podilaženju auditoriju i kritici.

Snimka napravljena u Pompeiima prije pola stoljeća je prikazala grupu Pink Floyd spremnu na osvajanje svijeta i svega na njemu, jer su izričaj u toj fazi izbrusili na nivo dopadljivosti širokim masama i pri tom zadovoljili i najžešće kritičare.
Bio je to koncert bez publike, bio je to koncert koji dan danas obilježava jednu epohu koja je nažalost zauvijek iza nas.

U tom kontekstu i u nastojanju da simbolički zatvori krug, David Gilmour je priredio dva koncerta na istom mjestu, samo ovaj put, uz prisustvo publike. Doduše broj je bio striktno ograničen, tribine su ostavljene prazne, kako bi se ipak sačuvao dio ambijenta amfiteatra.
Kurioziteta radi, posljednja predstava pred publikom su u toj areni odigrala prije 2000 godina.

Dva snimljena koncerta u Pomeiima su u biti bili trijumf turneje koju je Gilmour napravio nakon izlaska albuma “Rattle That Lock”, a u sklopu koje je gostovao i u Puli.
Pula se našla na tom privilegiranom putu poglavito radi Arene, jer su svi koncerti turneje, osim završnih, londonskih, bili priređivani u starim rimskim arenama diljem Europe.

Gilmour

Koncerti u Pompeiima i nisu bili onda najavljivani, jer očito još nije bilo sve raščišćeno s organizacijske strane, no zato je po lansiranju vijesti pomama za ulaznicama poprimila biblijske razmjere. Sve raspoložive su planule unutra par sati, a onima manje sreće nije preostalo ništa drugo nego pričekati film koji je tom prilikom snimljen.

Došao je i taj dan, diljem svijeta u odabranim kinima je zakazano jedno jedino prikazivanje filma. Na sreću, i mi nekakvog konja za trku mamo, te je i u nas prikazan.

Projekcija je počela na vrijeme.
Uvod filma je bio očekivan. Gilmour je lamentirao o Pompeiima, muzici i svemu oko nje. Majstorski montiranih par minuta su nam zagarantirali ostatak doživljaja.
Jedna se rečenica ipak izdvojila iz dijaloga kojeg je Gilmour vodio s nevidljivim sugovornikom, “Music is bloodline of life”.
Dubina spoznaje i neumitnost životnih činjenica su od ove rečenice napravili moto cijelog projekta.
Kad se na ovu izjavu nadoda i sljedeća, „It’s a place of ghosts, close and distant!“, koju je Gilmour izgovorio s pozornice, onda kontekst filma ne može biti jasniji nego što jest.

gilmour-pompeii

Film je napravljen majstorski, onako kako samo može izaći iz produkcije Pink Floyda ili njegovih članova. U tom segmentu apsolutno nema nikakve razlike između Roger Watersa i David Gilmoura. Oboje posežu za ultimativnim filmskim izričajem, kako u audio tako i video segmentu.

Kutovi snimanja, dinamika prikazivanja i logika zumiranja i udaljavanja od fokusa, te samo fokusiranje da bi se uhvatio bitno, je nevjerojatno i sigurno će se jednog dana u školama filmske umjetnosti spominjati ovaj i ovakav pristup hvatanju trenutka.

Audio segment je bio, moram se izraziti ono laički “da glava zaboli“. Do perverzije kristalna produkcija, slika u kojoj svaki instrument, glas i efekt imaju svoje mjesto.
Da je kojim slučajem neki uplašeni poljski miš prdnuo u jami ispod pozornice, sigurno bi i njega uhvatili u jednom od posebnih kanala i reproducirali.

Sam koncert i nije bio neko veliko iznenađenje.
Svi koji su prisustvovali koncertu u pulskoj Areni, mogli su preživjeti još jednom doživljeno.
Nažalost, standardni koncert turneje je trajao nešto manje od tri sata, dok je film rastegnut na nešto manje od dva sata, te je time neminovno došlo do rezanja. Nekome drago nekome ne, ali što je tu je.
Stradali su neki od standarda i to mi je strahovito žao. Nije bilo “Money”, nije bilo “Fat Old Sun”, nije bilo možda najvećeg iznenađenja koncerta u Puli, “Astronomy Domine”.
Ali to je očito bilo neophodno da bi se materijalizirao format i vrijeme trajanja filma.

To je donijelo i jednu pozitivnu.
Pored par kompozicija s albuma “Rattle That Lock”, Gilmour nije potencirao nove kompozicije i time je film dobio na neophodnom sadržaju koji jednostavno kuje za sjedalo.

Sve u svemu, oni koji su propustili veliki koncert u Puli, mogli su doživjeti trenutke koji se ne zaboravljaju.
Jedan od takvih je bio za izvedbe “majke od svih moćnih tema“, “One of These Days”, koja je odrađena u strahovitom tempu i težini na kojoj bi pozavidjeli mnogi teškometalni bendovi.
Kurioziteta radi, s matrice je pušten originalni, Masonov glas, koja je ujedno i njegova jedina vokalna dionica u opusu benda.

S tehničke / reproduktivne strane, nema puno zamjerki, samo dvije.
Prva se odnosi na minorno, ali ipak primjetno, “pucanje” zvuka u prvoj polovini filma. Točnije rečeno, zvuk je “pucao” četiri puta, no do kraja filma sve je bilo ok. To što je pukao još jednom na odjavnoj špici, najmanje bitno.
I drugo, znam da je ovo kino, ali isto tako, znam da je ovo koncert, falio je „jedan decibel“. (nadam se da će se na najavljenom filmu o posljednjem koncertu grupe Black Sabbath ovaj potenciometar odvrnut malo žešće!)

gilmour pomp

„Live at Pompeii“ je jedinstveni dokument koji će sigurno živjeti paralelnim životom sa svojim prethodnikom matične grupe Pink Floyd.
Za razliku od prvoga nastalog prije pola stoljeća, tehnološke mogućnosti su toliko napredovale da s ove vremenske distance izgleda pomalo smješno kako su tehničari dolazili do rješenja i na koje su načine zabilježili sam događaj.

Tim više dolazi do izražaja rečenica koju je izrekao Gilmour, “Music is bloodline of life, jer predstavlja „spiritus movens“ i „raison d’etre“ cijele generacije, koja nažalost polako odlazi.

Dok nas još ima, jaki smo, da jači ne možemo biti, jer tko može pobiti ….

„Ars longa, vita brevis!“


David Gilmour – Rattle That Lock (Live At Pompeii 2016)

David Gilmour – One Of These Days (Live at Pompeii 2016)

Ja nisam vlasnik autorskih prava fotografija, videa ni muzike. Stoga, sva prava idu samo stvarnim vlasnicima. Ako ste pak vlasnik fotografije, videa ili muzike, kontaktirajte me mailom, koji se nalazi na stranici “Info”, i video sa svim sadržajima će biti uklonjen sa portala.

I am not the owner of either the image, video or the original songs. Therefore, all rights go to their respective owners. If you are the owner of the image, video or any of the songs, write to me a private message, located on “Info” page, and I’ll delete this video immediately.


Kupite album David Gilmoura

Related Posts

Jerko JakšićJerko Jakšić // 14.09.2017Pregledi: 280

Pretplatite se na Newsletter

Flash news

Chris Rea kolaborirao na sceni na koncertu.
Oporavlja se u bolnici!
Alice Cooper će igrati u živoj verziji “Jesus Christ Superstar”, koju priprema američka TV kuca NBC
U2 imaju osmi po redu #1. album na UK top listi.
“Songs of Experience” je po izlasku uzletio ravno na prijestolje!.
Ed Sheeran i dalje drma svjetskom scenom.
Ovaj put na streaming servisu Spotify. Zasjeo je na vrh, a brojke su impresivne.
U 2017. godini imao je 6.3 milijarde streamova. I to nije sve, njegova pjesma “Shape of You” je streamana 1.4 milijarde puta!!!
Hologram turneja na kojoj je Ronnie James Dio glavna zvijezda upravo počinje u Njemačkoj.
Nick Cave & The Bad Seeds headlineri INmusic #13 festivala!
Ovo postaje ozbiljno!
Uskoro će biti prikazan novi dokumentarac o životu i radu mega zvijezde, Princa.
Čast prvog emitiranja ima britanski Channel 4.
Stone Temple Pilots najavili sjevernoameričku turneju.
Bill Ward (ex-Black Sabbath) je hospitaliziran!
Krenule su u prodaju karte za koncerte grupe King Crimson.
Nama najbliže destinacije, Rim, Venecija, Pompeii, Lucca, Beč!
Bryan Singer, koji je režirao film o grupi Queen, je nestao prije pa dana sa snimanja.
Danas stiže vijest da je otpušten.
Snimanje biografskog filma “Bohemian Rhapsody”, će se nastaviti sljedeće godine.
Foreigner, Whitesnake i Jason Bonham pripremaju zajedničku turneju sljedeće godine.
Noel Gallager i njegov bend High Flying Birds debitirali na prvom mjestu UK liste s albumom “Who Built the Moon”.
Ovo je u neku ruku i rekord jer je od tri solo albuma (“Noel Gallagher’s High Flying Birds” (2011.) i “Chasing Yesterday” (2015.)), sa sva tri zaposjeo prvo mjesto!
Koncerti grupe Scorpions, koji su se trebali održati u Beogradu, Ostravi i Ljubljani su odgođeni do daljnjega.
Razlog odgode nije naveden, tek da će se novi datumi objaviti naknadno.
Taylor Swift ne posustaje.
Njen album “Reputation” provodi treću sedmicu na prvoj poziciji najprestižnije liste na svijetu, Billboarda!
The Eagles dodaju datume na novu turneju.
Ovih je dana objavljeno da ih je dodano još 12, što turneju približava brojci 20.
Kako je turneja tek u najavi, sigurno će se protegnuti na popriličan broj gradova duž kontinenta.
Pearl Jam najavio turneju za sljedeću godinu.
Nama najbliže destinacije, Milano i Padova.
Organizatori INmusica #13 objavili još jednog izvođača.
Ovaj put je riječ o grupi Frank Cartera & The Rattlesnakes.
Tom Waits objavio remiks albuma “Real Gone” iz 2004. godine
Grupa Žen objavila novi album, “Sunčani ljudi”.
Gregorian Rock – “Fire”
Brown Spirits – “Brown Spirits”
Organized Chaos – “Divulgence”
Strawbs – “The Ferryman’s Curse”
The Samurai of Prog – “Archiviarum”
Ann – “Fragmenty”
Melange – “Viento Bravo”
Monoglot – “Wrong Turns and Dead Ends”
Marco Ragni – “The Wandering Caravan”
Long Distance Calling – “Boundless”
Rausch – “Book II”
King Capisce – “Memento Mori”
Hollow Earth – “Out Of Atlantis”
Armed Cloud – “Master Device & Slave Machines”