Koncerti

ST-@rt 2018 – Split, Judino Drvo / 25. Travnja-2018.
Mortal Kombat – Split, Circus / 26. Travnja-2018.
Chui & Josipa Lisac – Zagreb, Vintage Industrial Bar / 26. Travnja-2018.
Michale Graves – Zagreb, Boogaloo / 26. Travnja-2018.
Sonic Jesus (Tiziana Veronesea) – Zagreb, KSET / 26. Travnja-2018.
Pavle Jovanović kvartet – Paradox / 27. Travnja-2018.
Phil Rudd – Zagreb, Hard Place / 27. Travnja-2018.
Cima Bend – Split, Ovčice / 27. Travnja-2018.
Electric Mombasa – Kaštela, Red Lion / 28.Travnja-2018.
Phil Rudd – Pula, ex kino Pula / 28. Travnja-2018.
Phil Rudd (AC/DC) – ZAgreb, Hard Place / 27. Travnja-2018.
ST-@rt 2018 / finale – Split, Turska Kula / 27. Travnja-2018.
A.J.Jazz quintet – Paradox / 28. Travnja-2018.
EgoFree Festival 2018 – Split, Turska Kula / 27.-29. Travnja-2018.
Minami Deutsch – Zagreb, Močvara / 02. Svibnja-2018.
Simple Minds – Split, Žnjan / 05. Svibnja-2018.
Roger Waters – Zagreb, Arena / 06. Svibnja-2018.
Wolf Parade – Zagreb, Močvara / 06. Lipnja-2018.
Femi Kuti – Split, Judino Drvo / 10. Svibnja-2018.
Yo La Tengo – Zagreb, Pogon Jedinstvo / 11. Svibnja-2018.
Xanax – Šibenik, Azimut / 11. Svibnja-2018.
Colour Haze – Zagreb, Klub studenata elektrotehnike / 13. Svibnja-2018.
Punčke – Šibenik, Azimut / 18. Svibnja-2018.
Kawasaki 3 P – Split, Judino Drvo / 25. Svibnja-2018.
Body Count – Zagreb, Tvornica Kulture / 19. Lipnja-2018.
King Crimson – Austria, Beč / 23. Lipnja-2018.
King Crimson – Austria, Beč / 24. Lipnja-2018.
Elvis Costello – Pula, Arena / 08. Srpnja-2018.
The National – Zagreb, Šalata / 10. Srpnja-2018.
Iced Earth – Zagreb, Pogon Jedinstvo / 12. Srpnja-2018.
King Crimson – Italija, Pompeii / 19. Srpnja-2018.
King Crimson – Italija, Pompeii / 20. Srpnja-2018.
Rambo Amadeus (SARS Festival) – Sinj, Vojarna Ivaniša Nelipića / 20-22. Srpnja-2018.
Nipplepeople (SARS Festival.) – Sinj, Vojarna Ivaniša Nelipića / 20-22. Srpnja-2018.
Ciotog (SARS Festival) – Sinj, Vojarna Ivaniša Nelipića/ 20.-22. Srpnja 2018.
Šank (SARS Festival) – Sinj, Vojarna Ivaniša Nelipića / 20.-22. Srpnja 2018.
Mind Zoo (SARS Festival) – Sinj, Vojarna Ivaniša Nelipića / 20.-22. Srpnja 2018.
Seviter (SARS Festival) – Sinj, Vojarna Ivaniša Nelipića / 20.-22. Srpnja 2018.
Simbola (SARS Festival) – Sinj, Vojarna Ivaniša Nelipića / 20.-22. Srpnja 2018.
The Countess (SARS Festival) – Sinj, Vojarna Ivaniša Nelipića / 20.-22. Srpnja 2018.
Ekskurzija Poljoprivredne Škole (SARS Festival) – Sinj, Vojarna Ivaniša Nelipića / 20.-22. Srpnja 2018.
King Crimson – Italija, Rim / 22. Srpnja-2018.
King Crimson – Italija, Rim / 23. Srpnja-2018.
Iron Maiden – Zagreb, Arena Zagreb / 24. Srpnja-2018.
King Crimson – Italija, Lucca / 25. Srpnja-2018.
Floydian Split – Makarska, Kačićev trg / 26. Srpnja-2018.
Chelsea Wolfe – Rijeka, Trsatska gradina / 01. Kolovoza-2018.
Mario Biondi – Šibenik, Tvrđava sv. Mihovila / 02. Kolovoza-2018.
Amire Medunjanin – Pula, Arena / 03. Kolovoza-2018.
Calexico – Rijeka, Delta / 13. Kolovoza-2018.
Charles Aznavour – Pula, Arena / 16. Kolovoza-2018.
Kraftwerk – Pula, Arena / 29. Kolovoza-2018.
Bryan Ferry – Šibenik, Tvrđava sv. Mihovila / 02. Rujna-2018.
Life Of Agony – Zagreb, Tvornica Kulture / 24. Listopad-2018.
Clutch – Zagreb, Tvornica Kulture / 09.Prosinca-2018.

Emisije

GRAVY TRAIN – “(BALLAD OF) A PEACEFUL MAN”

Misterij neuspjeha!

Zavlačim ruku duboko u ladicu, brišem prašinu sa ploče i donosim zaboravljeni sastav, Gravy Train.

Tko je bio Gravy Train?
Što je ostalo iza njega i da li je povijest ipak nepravedna u svom prosuđivanju, što se pamti, a što ne, poslušajte u ovoj emisiji.

Gravy Train -A-Ballad-Of-A-Peaceful-Man
Junak naše priče je, knjigovođa!
Je dobro ste čuli, osnivač grupe Gravy Train i njegova eminencija, Norman Barratt je pohađao i završio školu za vođenje knjiga, i sve je bilo već usmjereno na to da postane činovnik u jednoj od stotina banaka.

Za vrijeme školovanja, kao i stotine tisuća svojih vršnjaka, svirucka po lokanim bendovima, koja danas nikome ništa ne znače osim možda rodbini.
Kurioziteta radi, spomenut ću i njih. Bendovi su bili The Hunters i Newton’s Theory.

Nakon diplomiranja, umjesto da započne činovniku karijeru, na opće iznenađenje okoline, odlučuje se na sasvim suprotno. Postaje profesionalni muzičar u svom bandu Newton’s Theory, i dakako, seli u London.

U Londonu se reformiraju i uzimaju drugo ime, koje će ostati bandu do kraja karijere, Gravy Train.
1969 godine ih zapažaju lovci na talente i to im omogućava potpis ugovora sa Vertigo Records, i to za dva albuma.

Prvi album, nazvan po imenu grupe, izlazi 1970 godine.
„Gravy Train“
izlazi na tržište koje je u tom trenutku bilo prezasićeno velikanima. U tom okruženju, šanse za bilo kakav uspjeh su bile minimalne, bez obzira na muziku koju su svirali.

Ovo namjerno podcrtavam, jer u ovoj ću emisiji napraviti nešto što do sada nikada nisam. Naime, pokušavajući sastaviti koncept ove emisije, nisam je mogao svesti u razumnih uru i po, te sam odlučio, pored cijelog albuma kojeg ćemo poslušati, umjesto par tema ili samo jedne sa prvog albuma, napraviti jedan skraćeni mix svih kompozicija, kako bi se što bolje stekao uvid u stvaralaštvo banda, a i shvatio daljnji tok karijere.

Zašto mix?
Jednostavno zato jer su sve teme, osim završne, toliko ujednačene, stilski, konceptualno, pa i kvalitativno, da je skoro nemoguće odabrati bilo koju i uprijeti prstom u nju i reći, to je ta koja predstavlja album u pravom svjetlu.
Nadam se da je ovaj mix uspio, jer mi se ovim novim pristupom otvara jedno novo područje prezentacije.

Inače, prvi album grupe, donosi Gravy Train kao grupu koja miješa utjecaje Jethro Tulla, elemenata Canterbury škole, Sabbath zvuka gitare, ekcentriciteta ala rani Pink Floyd i atmosferu Traffica.
Sve to skupa zvuči dobro, ukusno!
Uostalom, grupa je na temelju ovog albuma, dobila šansu za snimanje ostalih. To dovoljno govori.

Dakle, krećemo sa mixom tema sa prvog istoimenog albuma Gravy Train.

Drugi album grupe „(Ballad of) A Peaceful Man“ izlazi 1971. godine.
Donosi grupu u nešto drugačijem izdanju i sa jednom veoma specifičnom koncepcijom. Na „a“ strani ondašnjeg vinila su bile samo lagane teme, dok je „b“ strana bila rezervirana za nešto žešće.
Grupa lagano napušta ortodoksni progresivni izraz i pokušava se vinuti prema površini, balansirajući prema stilskoj sredini, koji će se godinama nakon njihovog pokušaja, nazvati AOR.
Ovaj se album proglašava kao vrhunac izraza grupe, te je to i razlog uvrštavanja u centralni dio emisije.
Koliko je ta tvrdnja točna, procijenite sami!

Kako je odslušani album bio drugi i ujedno i zadnji kojeg je grupa bila dužna po ugovoru sa Vertigom izdati, 1973. godine, Gravy Train potpisuje ugovor sa Dawn Recordsom za kojeg snimaju sljedeća dva i ujedno i posljednja albuma.

„Second Birth“ izlazi 1973 godine i ne biva primljen kao prethodnici. Očito su očekivanja zbog promjene diskografske kuće bila prevelika.
I ona mala odana baza fanova je okrenula leđa bandu po izlasku ovog albuma. U stvari, album i nije toliko loš, ali lavina se počela kotrljati i nitko je nije mogao zaustaviti.
Ono što sa svoje strane mogu reči, je, možda su u pravu, jer grupa se poprilično odmakla od progresivnog izraza, ali zato je sazrela u novoj muzičkoj slici, pogotovo u melodiji.
Kombinacija diskretne pratnje, prekrasne melodije i agresivnog vokala je donijela jednu novu atmosferu, možda tešku za prihvaćanje, možda tešku i za samo slušanje, ali vjerujte mi, jednom kad vam se uvuče pod kožu, ne izlazi uskoro vani.

Nažalost, bio je to novi pristup, s kojim su izgubili podršku progresivnog djela auditorija, a nisu dobili nove.
I da damo kredite Gravy Trainu, poslušajte bilo koji album grupe Pavlov’s Dog!

gravyy

U emisiji idu tri kopozicije s ovog albuma.
1974. godine grupa izdaje svoj posljednji album „Staircase to the Day“, oko kojeg se i danas lome koplja.
Jedni mu odriču pravo na legislativu u opusu banda, dok druga strana, sasvim suprotno, proglašava ga najboljim i najzrelijim ostvarenjem banda.
Činjenica je da se grupa potpuno udaljila od svojih korijena, te ovaj album ima malo zajedničkog s recimo, prvim albumom. No zašto naposljetku, ovaj album ne promatrati u nekom kontekstu evolucije izraza i pokušaja približavanja masama, bez žrtvovanja onog svog „ja“.
Gledajući ga na ovaj način, album je stvarno dobar i uživancija ga je slušat. Ne želim ovom prilikom ulaziti u polemiku, jer ako ću bit osoban, prvi album je taj koji nosi onu svježinu i kolorit svih koji će doći iza njega, te je stoga po meni i najbolji.
No, “degustibus non est disputandum!”.

Gravy Barratt_(album)I još jedna mala napomena.
Ne znan koliko je indikativna, jer ipak se radi o poslu, ali kreator omota ovog albuma je naš stari prijatelj, Roger Dean.
Grupa je planirala i peti album, ali nažalost, do njegove realizacije nije nikada došlo, jer je krenula prema svom biološkom kraju.

Još za postojanja sastava Gravy Train, osnivač i gitarista, Barratt otkriva kršćanstvo, i njemu se posvećuje nakon raspada banda. Pridružuje se raznim kršćanskim sastavima, sudjeluje u studijskim snimkama i živim nastupima, da bi se 1976. godine pridružio Alwyn Wallu, u njegovom istoimenom bandu.

 

1980. godine osniva Barratt Band, te ubrzo dobiva poziv od Christian Record Company, da snime album za njih. Album izlazi, grupa odlazi na veliku turneju i to je to.

Nažalost, Barratt umire 2011 godine, te se time definitivno završava priča o ovom sastavu.
O ostalim članovima banda nemam apsolutno nikakvih informacija.

E sad.
Što reći o grupi Gravy Train na kraju i ostati pošten u svom izlaganju?
Možda će vas i začuditi ovo što ćet e sada čuti, ali, to je moje osobno i vjerujem, objektivno mišljenje.

Grupa Gravy Train je imala sve predispozicije da postane velika grupa, velika grupa reda veličine Jethro Tull, reda veličine Black Sabbath, reda veličine Pavlov’s Dog i nadasve, na kraju svega, imala je status koji joj je priskrbio nepodijeljeno poštovanje malobrojnih, ali odanih fanova i (malobrojne) blagonaklone kritike.
A povijest je smjestila ne u drugi razred ondašnje scene, već u treći.

Pa zašto onda nije postala velika kao Jethro Tull, iako su folk i flauta zauzela toliko značajno mjesto u zvučnoj slici, da na momente čak zvuče i bolje od velikana?
Pa zašto onda nije postala velika kao Black Sabbath, ako ima sirovije rifove i kompozicijski nadmašuje velikog uzora.
Pa zašto onda nije postala velika, ako vokal, mada bez usporedbe, ali ipak na momente, konceptualno, zvuči bolje od nevjerojatnog David Surkampa.
Pa zašto onda nije postala velika, ako su imali prekrasne balade, imali su tako dobre teme da jednostavno je teško bilo koju izdvojiti, kao što je to slučaj sa prvim albumom.
Pa zašto onda nije postala velika, ako je došla na scenu s konceptom, pa i zvučnom slikom, kojeg su nakon njih naslijedili mnogi, pa čak i Pavlov’s Dog, te njime postigli svjetsku slavu
Pa zašto onda nije postala velika, kad je cijela muzika, slika sa manje više, svih albuma, bila prototip onoga za čime su vapile top liste tog doba.
Pa zašto onda nije postala velika, ako je u svom izričaju, prezentaciji, imala ono „nešto“, što inače pravi razliku između dobrih i onih iznad, velikih grupa.

Gravy Train Norman BarrettOdgovor odnosno, ne-odgovor se sam nameće – nemam pojma, a vjerujem da nikome nije jasno!

Načitao sam se raznih nebuloza o ovom, ali pitanje i dalje ostaje neodgovoreno.
Možda radi managementa, možda radi nesretnog trenutka u kojem su djelovali, možda zato jer nisu zapakovali svoju muziku u neki ljepši, atraktivniji omot, kao sta su napravili Anderson s Jethro Tull i Page s Zeppelinima, možda radi neznanja samih članova grupe da si na taj način unovče svoj trud i rad, možda radi kretenskog odnosa diskografskih kuća, možda ..možda..možda…možemo ovako nabrajat do sutra….

Pravu istinu vjerojatno nikada nećemo saznati, ali ono što ja radim sa svoje strane, a možete i vi sa svoje, zajebite status kojeg grupa ima na prašnjavim policama, izvucite vinil, ili obrišite prašinu sa CD-a, stavite ga u player i uživajte.

Time ćete najbolje pokazati ponosno uzdignut srednji prst svima onima koji su osudili ova djela na zaborav.

Ja san to napravio ovom emisijom

Eto!


Kupite album grupe Gravy Train

Related Posts

Jerko JakšićJerko Jakšić // 30.09.2017Pregledi: 437

NEWSLETTER

Flash news

Lindsey Buckingham po drugi put otpušten iz matične grupe Fleetwood Mac. Kao i prvi put, razmirice su planule oko dogovora za predstojeću turneju.
Zamijenit će ga Mike Campbell (Heartbreakers / Neil Finn of Crowded House).
Richie Sambora i Orianthi najavili zajednički album.
Grayceon – “IV”
Dream The Electric Sleep – “The Giants’ Newground”
Burntfield – “Hereafter”