No Banner to display

No Banner to display

No Banner to display

No Banner to display

„SANTANA IV“
Dostojan nositelj broja „IV“!?

SANTANA IV in top

Ispred mene je skoro pola stoljeća očekivani album „Santana IV“!

Bez da umanjujem značaj nasljednika prvih triju albuma, ovaj se album čekao i čekao.

I dočekao!

Očekivanja su bila prevelika. To moram priznati.

No nakon par dana “apsorpcije” materijala, kriteriji su se smjestili koliko toliko na svoje mjesto.

Prvobitno „razočarenje“ zbog nerealnih očekivanja je zamijenila znatiželja, a nju posvećenost materijalu kojeg je isporučio band Santana u svojoj najjačoj inkarnaciji.

Odmah u startu moram podcrtati da je teško bilo izbjeći dozu manirizma, ali nakon pola stoljeća stvaranja, to jednostavno moramo prihvatiti kao nešto prirodno i živjeti s time. No dobra je vijest da taj manirizam nekako uspio stopiti sa kreativnošću, i kao rezultat smo dobili teme koje ipak, na kraju balade, mogu izaći samo iz Santaninog tabora.

Kao poznavatelja svake note Santaninog ranog opusa, na prvi mah me je zametala savršena (ispolirana) produkcija!?

Znam da Santana ide na najbolje, ide na savršeno, ma što to značilo, ali ipak, gledajući unatrag, ipak bih volio da je produkcija malo “šporkija“.

Album je “koncepcijski” podijeljen u dva dijela. Svim temama dominiraju latino ritmovi. Na album su mjesto našle klasične latino teme („Come As You Are“, …), ali bogami ima i onih drugih, („Echizo”, …)

Od prve do posljednje sekunde udaraljke su u prvom planu. Istaknute i bez konkurencije u zvučnoj slici. Kao na prva tri albuma, bubnjevi i udaraljke dominiraju svim temama i u tom segmentu sve štima da ne može bolje.

Pumpajući latino bas u kombinaciji sa bubnjevima, udaraljkama i svim mogućim šuškalicama stvara atmosferu „Batuke“, u kojoj Santanina i Schonova gitara razaraju svojom prodornošću. U biti, manje Santanina, jer njegova je melodičnost i fragmentirano pletenje fine čipke u kompoziciji. Ali Schonova gitara nas vraća u sedamdesete, kad je ovaj tada, golobradi šesnaestogodišnji mladić razarao i vladao pozornicom. U to vrijeme je malo tko davao velike kredite Schonu u kreiranju zvučne slike koja je proslavila Santana Band i njegovog vođu.

Santana IV In 2.com

Na album se pojavio gost. Soul legenda Ronald Isley je nastupio u dvije teme, “Love Makes the World Go Round” i “Freedom in Your Mind”. Po meni nepotrebno, jer Gregg Rolie je sasvim dovoljan za ovu ulogu. Ali znajući Santanu, vjerujem da je ovim angažmanom želio duhovno obogatiti samu sliku albuma.

U studio prije više od godinu dana su ušli Carlos Santana, Neal Schon, Greg Rolie, Michael Shrieve i Michael Carabello (koji je sudjelovao samo na albumu “Santana III”). Uz njih su još bili perkusionist Karl Perazza i basist Benny Lietveld.

Prvi single je izašao prije par mjeseci. “Anywhere You Want to Go” je predstavio smjer kojim će grupa ići, ali istovremeno donio autora, Gregg Roliea u jednom konfekcijskom izdanju.
Prilikom pisanja članka o ovoj singlici sam izrazio nadu da ostatak albuma neće slijediti ovaj (konfekcijski) smjer.

I odmah da kažem, i nije!

Na moju, a vjerujem i radost milijuna poklonika Santane i ovog velikog sastava.

Album otvara tema “Yambu”, latino tema koja plijeni svojom melodioznošću. Na tragu izričaja sa albuma “Borboletta”, pjevana na španjolskom, “Yambu” baš i ne oslikava ono što će iza njega doći.
Namjerno ili slučajno, Santana & Co bacaju mamac pred slušatelja, postavljajući upitnik o čemu se radi?

Ali zato “Shake It” raspršuje sve nedoumice. Ubitačni rif melje pred sobom. Ritmički savršena. Gitare, Santana na vrhu, Schon kao slon u staklarni – lomi sve pred sobom, bez milosti, bez pardona. Ovo je ono što sam čekao pola stoljeća. Evoluirani Santana Band sa korijenima u „Batuki“. Mogu samo zamisliti kako će ova tema zvučati u živo, kad snaga i bistrina zvuka sa pozornice premješta bubrege, i pronalazi put direktno do mozga zaobilazeći uši!

“Anywhere You Want to Go” je izašao kao singlica i najava albuma. Skoro pa najslabija karika na albumu. Jest da je pjevna i “ljepljiva”. Ali to u ovom kontekstu nije plus. jer očito joj je to jedina svrha. Ima i ona svojih momenata, klasičnih za Santanin izričaj, ali sve skupa, premalo.

SAntana IV in 6I onda slijedi posveta. Meditativna “Filmore East” u kojoj Santana, Schon, Rollie, Shrieve i Carabello kontempliraju o prošlosti. Fluidne atmosfere, jamovskog ugođaja, tema nosi slušatelja u daleka prostranstva zvuka, gdje caruje njeno veličanstvo – muzika. Prekrasna tema, vrijedna svog trajanja. (ne bi me smetalo da je koji minut duža)

U stvarnost nas vraćaju “Love Makes the World Go Round” i “Freedom in Your Mind”, sa Ronald Isleyem u ulozi glavnog vokala. Teme su čista Santanina klasika latino smjera. O lirici nemam namjeru lamentirati, jer Santanina lirika je dobro znana, kao i njene univerzalne poruke. “Freedom in Your Mind” bi veoma lako mogao postati radijski hit na latino području!

“Choo choo” nastavlja album. Zaraznom gitarskom melodijom i hard ritmovima, ne ostavlja puno prostora razmišljanju. Plesna tema koja će na koncertima zatalasati mase ispred pozornice.

“All board” se bez pauze naslanja na prethodnu temu. Dvominutni instrumental potvrđuje moje stavove iz Zadra.

Santana se vratio!

Teškometalna latino grmljavina tutnji zvučnicama, rifovima bogat instrumental i nadasve međuigra gitara. Schon i Santana u duelu, kako to gordo danas zvuči!

“Suen_Os”, petominutna tema sentimentalnog latino ugođaja. Pogodna za ples u dvoje ili za slušanje u tami uz času vina i ugodno društvo. (i dobar stereo!). Santana na akustičnoj gitari plete latino izričaj u svom stilu. Pomalo predvidivo u nabrajanju (prekrasnih) sekvenci. Koga to ne smeta, lijepa tema. Mene osobno, smeta!

Iz letargije nas budi “Cominado”. Neobične ritmike, trzajućeg basa, razarajućeg rifa. Tema vjerojatno izrasla iz jama. Jer ovaj mi je rif u glavi još od Santaninog nastupa u Zadru.

Santana ne bi bio to što jest, da u sred rifova ne ubaci duhaće i pokoju španjolsku riječ. Neobičan pristup i veoma frižak izričaj. Hm … pomalo me zateklo, ali i ovo je Santana i to onaj drugačiji i još uvijek dobar!

Ali ništa, apsolutno ništa nas ne priprema na ono što slijedi.

santana IV In 4“Blues Magic”. Isuse. Otkada nisam čuo ovakav blues. Gregg Rolie u svom najboljem blues izdanju!
Da li ova tema pripada na ovom albumu ili ne, to je druga priča i tom radije ne bih. Ali da će Santana odsvirati temu koju bi bez pardona potpisao Peter Green u mladim danima, to nikada nisam ni sanjao.

“Echizio” – apsolutni vrhunac albuma!
Instrumental. Direktan nasljednik „Batuke“. Trominutna šetnja kroz pola stoljeća. Tri minute zamrznutog Woodstocka!
Krediti Schonu i Shrieveu. Pa da. Ovo je neka druga priča koja se zove “Abraxas Pool”. Santana briljira, Schon kao da od „Batuke“ nije prošlo više od pola godine, ritam sekcija “ala Satana“. Kako li će ovo zvučati u živo. Naježim se od same pomisli!

“Leave Me Alone” nas spušta na zemlju. Santana u svom latino “modu”, fragmentiran i sadržajan. Gregg dobar, Schon u pozadini. Ukratko, krasna tema koja je mogla naći mjesto na bilo kojem od Santaninh albuma ove provijencije. Potencijalni radijski hit!

“You And I”, ponovo baladni ugođaj, Fluidna atmosfera, Santana na akustičnoj gitari. Gregg, decentna pratnja. Da li predah ili evokacija albuma „Caravanserai”, teško je reči. To samo Santana zna.

“Come As You Are”, još jedna latino himna. Nekako mi je van konteksta ovog albuma, ne stilski, jer je klasična Santanina latino tema, koliko brojčano. Album ne bi ništa izgubio da je nema na njemu.

Album zatvara sedmominutna muzička kontemplacija benda. Kao i kod instrumentala “Filmore East”, atmosferski donosi Santanu u meditativnom izdanju, faza u kojoj je bio sa albumima “Illuminations”, “Welcome”, “Love Devotion and Surrender”…. Tema nastala iz jama i razvijena u studiju. Potpisana od trojca Gregg Roliea, Carlos Santane i Neal Schona, tema ipak pred nas postavlja jedno pitanje.
Ovo je kraj, ali da li je zaista?
Jer, obično, kod posebnih albuma, posljednja tema nosi embrio sadržaja i smjera sljedećega.

Da li je to ovaj put slučaj, ne znam, ali volio bih da jest. Jer Gregg Rolie, Carlos Santana i Neal Schon su, ma koliko se to ne naglašavalo, djeca improvizacije i ova tema je u biti njihov lament. Za sada ne želim ništa prognozirati, ali, vjerujem da su ovom temom ostavili sve opcije otvorene.

Santana Band je isporučio dobar album. Da li je dobar onoliko koliko je netko očekivao, to je neka druga priča.
Da li album sa pravom nosi naziv “IV”?
Djelomično!
Možda da je kraći i time koncizniji, teme bi bile kondenzirane na manji vremenski raspon i sam album sadržajno nabijeniji. Ovako, osobno mislim da je album predugačak. „Nažalost“ teme su ujednačene i vjerojatno je i sam Santana imao dilema prilikom sastavljanja konačne liste.

Nameće mi se misao, da bi se od ovog materijala, uz dorade dalo napraviti u biti dva albuma, jedan latino, a drugi više rock orijentiran. E taj drugi bi ustvari bio taj nastavak „Batuke” i njegov epitet “IV” bi bio u potpunosti opravdan.

Santana IV In 1Ovako, ostaje visjeti u zraku jedno drugo pitanje.
Naime, svojevremeno sam u sklopu serije radijskih emisija MLP-U predstavio album “Abraxas Pool”. Relativno nepoznat album, snimljen 1997. godine koji je osvijetlio tamne kutke kreativnog momenta na prva tri Santanina albuma. I tim povodom sam rekao da je “Abraxas Pool” četvrti album kojeg Santana nije nikada snimio.

Isto tako, sam podvukao krucijalnu ulogu Neil Schona u nastajanju albuma na kojima je sudjelovao. Jer “Abraxas Pool” je sadržavao ni manje ni više, čistokrvni Santaninn izričaj bez Santane!?

Epitet “IV” na albumu koji tek ima izaći i kojeg ovom prilikom predstavljam jest redni broj koji nešto kaže, ali, muzike radi, ajmo ovom prilikom to zaobići.

Jer “Santana IV” donosi jedan lijepi pokušaj naslanjanja na legislativu najplodnijeg perioda ovog sastava i ono što je najbitnije, donosi evoluirani izričaj tog razdoblja. Bio on protkan manirizmom ili čistom kreativnošću, ne da nije nevažno, ali nije presudno.

Album jest uhvatio djelom magiju prethodnika na koje se poziva i na tome mu hvala!

Ako pak sve se skupa zvući poznato, pa to se i očekivalo. Pogotovo od ljudi koji su “patentirali” latino izričaj u rocku.

Santana Band je “majka” žestokog latino rocka i nitko, ama baš nitko to ne radi bolje od njih!

Related Posts



Jerko Jakšić
Jerko Jakšić, 11.04.2016
Hits: 577

Flash news

——————————————-
Jimmy Nalls – R.I.P.!
Preminuo čovjek iz sjene Allman Brothers Benda.
Jimmy je bio nesuđeni nasljednik legendi kad se matična grupa Allman Brother Band trebala raspasti na dvije. (Allman Brothers Band i Sea Level).
Coldplay lansirao novi video singl “All I Can Think About Is You”, koji je skinut s predstojećeg EP albuma “Kaleidoscope”.
Roger Waters je trenutno najprodavaniji autor veteran na svijetu.
Njegov album „Is This the Life We Really Want “ obara rekorde prodaje digitalnog, a pogotovo analognog izdanja.
Gene Simmons je ipak povukao zahtjev za patentiranje “devils horns” položaja šake kao svoj zaštitni znak.
Po lansiranju vijesti cijela svjetska muzička zajednica je stala u obranu univerzalnosti ovog znaka i istovremeno priznajući Ronnie James Diou kredite kao tvorcu!
Lindsey Buckingham i Christine McVie su na turneji na kojoj promoviraju zajednički album.
The Killers lansirao novi video singl “The Man”, kojim najavljuju novi album.
John Frusciante (Red Hot Chili Peppers) najavio objavu drugog acid house EP-a. Izdanje se očekuje 08. Rujna, a bit će objavljeno pod pseudonimom Trickfinger.
Them Moose Rush lansirali novi video singl “Radio Violence”, kojim najavljuju izlazak netom završenog albuma “Don’t Pick Your Noise”.
Izlazak albuma je planiran za jesen.
Death From Above objavili novi video singl “Freeze Me”.
Elbow lansirao video singl “It’s All Disco…”, skinutog s najnovijeg albuma “Little Fictions”.
Pet Shop Boys najavili izlazak box seta, “Catalogue: 1985-2012”. Set će sadržavati reizdanja svih albuma grupe objavljenih za diskografsku kuću Parlophone.
Brian May najavio novi materijal matične grupe Queen koji je nastao u suradnji s Davidom Bowiem.
Nije bas jasno o čemu se radi jer vladalo je uvjerenje da je cijeli paket nastao tom prilikom objavljen.
Nakon godina odlaganja, u Seatlu je napokon otvoren Jimi Hendrix Park.
U Bečeju, na zgradi Gradskog kazališta otkrivena spomen ploča Vladi Divljanu
Liam Gallagher (Oasis, Beady Eye) lansirao debut solo single “Wall of Glass”, kojim najavljuje i novi album “As You Were”.
Coldplay izdali novi singl “All I Can Think About Is You,” skinut s nadolazećeg EP albuma „Kaleidoscope“
The War on Drugs lansirao novi video singl “Holding On”, kojeg su skinuli s nadolazećeg albuma.
Arcade Fire objavio novi video singl “Creature Comfort”, kojim najavljuju novi album “Everything Now”.
Public Service Broadcasting lansirao novi video singl “They Give Me A Lamp”, kojim najavljuju novi album.
Lorde lansirala novi studijski album “Melodrama”.
Damo Suzuki (ex-Can) najavio gostovanje u Močvari, 22. Lipnja.
Bit će to prvo gostovanje ovog velikana Kraut Rocka nakon deset godina.
Gene Simmons (Kiss) pokušava registrirati “devil horn” kao svoj „trade mark“ i prezentira ga kao sinonim za “I Love You”
Degutantno, pogotovo kad se zna da je tvorac i prvi koji je u javnost izašao s “devil horn” bio Ronnie James Dio, a prihvatila ga svjetska muzička populacija kao simbol žanra.
Nadam se da neće uspjeti i da tim advokata koji stoje iza njega ovaj put imaju “ćorak” u rukama!
Lars Ulrich (Metallica) proglašen vitezom!
Proglasila ga je danska kraljica Margrethe II, a odlikovanje je dobio u San Franciscu, 26. Svibnja, iz ruke danskog princa Frederika.
——————————————-
Nova mainstream izdanja,
izlaze 23 Lipnja – 2017

CD

Joseph Arthur – Redemption’s Son

Rosanne Cash – King’s Record Shop: 30th Anniversary Edition

Iain Matthews – Walking a Changing Line

Spandau Ballet – Through the Barricades (Remastered)

UNKLE – The Road: Part 1
——————————————-
KingBathmat – “Dark Days”
Pixie Ninja – “Ultrasound”
Big Big Train – “The Second Brightest Star”
Atrium – “Static Evolution”
Dusan Jevtovic – “No Answer”
Soul Secret – “Babel”
Corciolli – “Ilusia”
Seconds Before Landing – “Now That I Have Your Attention”
Sunset Nebula – “Sunset Nebula”
The Sun Explodes – “We Are Of These Walls”
Masheen Messiah – “For the Light Unseen”
Ethos – “Shade & Soil”
——————————————-
Lipanj-2017.

ST-@rt 2017 – Tvrđava Gripe / 22.23.& 24. Lipnja-2017.

ostalo…….
ništa .. niente .. null … non … nothing … tuga ….
Srpanj-2017

Thrill Blues Festival – Trilj / 14.Srpnja-2017.
Kolovoz-2017.

International Blues Day – Ovčice / 04. & 05. Kolovoza-2017.

SuperUho 4 – Primošten / 7.-9. Kolovoza-2017.

No Banner to display

No Banner to display

No Banner to display

No Banner to display

No Banner to display


WP-Backgrounds by InoPlugs Web Design and Juwelier Schönmann